|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Forfatter | ||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19562 |
![]() |
|
Film jeg syntes er utroligt fede: "Fight club" eksempelvis. Den er "sær" første gang man ser den, da plottet først bliver afsløret til sidst. Næste gang man ser den, tænker man "nå ja, det er jo derfor" ved mange af de scener man fandt utroligt sære ved første kig. "The Matrix" altså den første film. Trendsetter uden lige. Jeg er stadigvæk lige begejstret for den. "Pulp fiction" - enten elsker man den ellers hader man den. "The mask", sjældent har Jim Carrey fået så mange tæsk for en kedelig film, men der er så amnge fede citater i filmen og ikke mindst en skøn pige :-) "Twelve monkeys" - hvad skal jeg sige? "Ford Fairlaine" og "Top secret" - totalt kliche. Anti film: Mit største grineflip var "Armageddon" sjældent har jeg set så latterlig en film. Sådan har jeg det nok bare med katastrofefilm. "Ringenes herre" er da okay film, men noget hypede hvis i spørger mig. Sjove effekter, men historien er for latterlig. Hvorfor vandre, når man kan ride, hvorfor ride, når man kan osv osv. Klaus |
||
![]() |
||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
|
Må lige nævne en overset/undervurderet film (gammel),The last valley efter james clavell's roman,om en meget overset krig nemlig 30.årskrigen .Michael caine som jeg synes spiller genialt ,omar sharif ,er med og som et kuriosum ,per oscarsson. Men den blev også slået op som storfilm ,men passede ikke i tiden ,så man kan have samme holdning overfor denne som LOTR.
![]() |
||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Næh det har du misforstået. Det var ikke en nedvurdering af folk her på siden. Men jeg kan jo se hvilk film der er in - og mange af disse er slet ikke mig. Og netop Transformers kan jeg slet ikke forholde mig til.
Men der er mange film som jeg synes som film er ringe, men som er godt lavet rent billed- eller filmteknisk
![]() Og så kan en film jo have en banal historie, men som har en god underholdningsværdi - så det afhænger jo lidt af hvad man går efter ![]() Redigeret af Hother - 26-August-2010 kl. 07:50 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Lige præcis
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
|
Undervurderet:
Once Upon a Time in America (Sergio Leone) + mange andre ![]() Overvurderet: Avatar, Slumdog Millionaire + mange andre ![]() |
||
![]() |
||
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
![]() |
|
Interessant emne. Mht overvurderet har jeg kigget på imdb's top 250 for at finde en film mange mange andre synes er fantastisk men ikke mig. Jeg skal ned til 15. pladsen hvor Seven Samurai ligger - den film har aldrig sagt mig det store. Bevares - jeg synes det er en god film men helt der oppe at ringe, nej.
Mht undervurderede film er det straks værre. En undervurderet film er i mine øjne en film som er helt fantastisk men som næsten ikke kender eller har set, ikke en film som man selv synes er helt fantastisk men som flertallet synes er crap. Men igen efter et kig på imdb kan jeg se at The Station Agent har 7,8 i karakter men ikke mange har stemt. I mine øjne en perle af en film, fantastisk skuespil, egentlig ikke nogen særlig historie men de skæbner den skildrer rammer bare så perfekt. Og så har den en afsluttende replik der er på højde med "Frankly me dear, I don't give a damn" Det hører til de absolutte sjældenheder at jeg bliver siddende og lader en film "synke ind" men det gjorde jeg her. En anden jeg også gerne vil anbefale som undervurderet er Once, den er i hvert fald ikke kendt af nok selvom den faktisk har vundet masser af priser. Det er en musical, men en anderledes en af slagsen. Historien er fantastisk og den er fyldt med uforglemmelige scener. btw: jeg synes Blade Runner kan overvurderes ![]() Redigeret af Stampe - 26-August-2010 kl. 09:48 |
||
![]() |
||
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
![]() |
|
Om den er undervurderet, ved jeg ikke men 'Unthinkable' er virkelig en af de få direkte-på-video udgivelser, der burde have fået en bio premiere. Den kan stærkt anbefales! - Dog kan (specielt extended udgaven) være meget grum at overvære.
|
||
Tape Connection MKII
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
Undervurderede film jeg har set: A Knights Tale, Blood Diamond, Broen ved Arnhem, Changeling, Dèjávu, Eastern Promises, Erin Brockovich, The Eye, Kingdom of Heaven, The Last Legion, The Patriot, Patton, Ronin, Sahara, Shawshank Redemption, Spy Game, There Will Be Blood, Valkyrie.
Overvurderede film: Alle film med unaturlige og overskruede effekter og en tynd handling.
|
||
![]() |
||
holmes_12 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Maj-2006 Status: Offline Point: 56 |
![]() |
|
Den er bredt accepteret som en af de bedste film nogensinde, så undervurderet er den vel ikke.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Vil da ikke lige kalde 'Shawshank Redemption' for undervurderet...
![]() EDIT: Arhhh.... holmes_12 kom først.. ![]() Redigeret af Pallec - 26-August-2010 kl. 14:12 |
||
![]() |
||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
![]() |
|
Jo, for SÅ god er den ![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Ikke forstået...
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |