recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Under- og over vurderede film.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnder- og over vurderede film.

Besvar Besvar Side  <1234 12>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt, og der er heller ikke nogle overnaturlige robotter og fænomener - kun fortællinger som de fleste kan forholde sig til, hvis man altså vilSmile

Film jeg syntes er utroligt fede:

"Fight club" eksempelvis. Den er "sær" første gang man ser den, da plottet først bliver afsløret til sidst. Næste gang man ser den, tænker man "nå ja, det er jo derfor" ved mange af de scener man fandt utroligt sære ved første kig.

"The Matrix" altså den første film. Trendsetter uden lige. Jeg er stadigvæk lige begejstret for den.

"Pulp fiction" - enten elsker man den ellers hader man den.

"The mask", sjældent har Jim Carrey fået så mange tæsk for en kedelig film, men der er så amnge fede citater i filmen og ikke mindst en skøn pige :-)

"Twelve monkeys" - hvad skal jeg sige?

"Ford Fairlaine" og "Top secret" - totalt kliche.

Anti film:

Mit største grineflip var "Armageddon" sjældent har jeg set så latterlig en film. Sådan har jeg det nok bare med katastrofefilm.

"Ringenes herre" er da okay film, men noget hypede hvis i spørger mig. Sjove effekter, men historien er for latterlig. Hvorfor vandre, når man kan ride, hvorfor ride, når man kan osv osv.

Klaus
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 00:45
Må lige nævne en overset/undervurderet film (gammel),The last valley efter james clavell's roman,om en meget overset krig nemlig 30.årskrigen .Michael caine som jeg synes spiller genialt ,omar sharif ,er med og som et kuriosum ,per oscarsson. Men den blev også slået op som storfilm ,men passede ikke i tiden ,så man kan have samme holdning overfor denne som LOTR.Approvehttp://www.imdb.com/title/tt0065969/
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Der f.eks. mange ældre/gamle film som jeg synes er helt fantastiske, og som hovedparten af medlemmerne her på siden aldrig har hørt om, eller ville korse sig hvis de så dem, for blodet flyder ikke så voldsomt

Det var da en underlig nedvurdering af folk herinde Dead, tror du ikke mange herinde er mindst lige så glade for den gode historie, som den rene underholdning som eksempelvis Transformerfilmene?

Fyi fordi man syntes en film er overvurderet betyder ikke nødvendigvis at man syntes filmen er dårlig. Eksempelvis syntes jeg også at LOTR er overvurderet, men det er imo ikke en dårlig film.
Næh det har du misforstået. Det var ikke en nedvurdering af folk her på siden. Men jeg kan jo se hvilk film der er in - og mange af disse er slet ikke mig. Og netop Transformers kan jeg slet ikke forholde mig til.

Men der er mange film som jeg synes som film er ringe, men som er godt lavet rent billed- eller filmtekniskSmile

Og så kan en film jo have en banal historie, men som har en god underholdningsværdi - så det afhænger jo lidt af hvad man går efterSmile 

Redigeret af Hother - 26-August-2010 kl. 07:50
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Må lige nævne en overset/undervurderet film (gammel),The last valley efter james clavell's roman,om en meget overset krig nemlig 30.årskrigen .Michael caine som jeg synes spiller genialt ,omar sharif ,er med og som et kuriosum ,per oscarsson. Men den blev også slået op som storfilm ,men passede ikke i tiden ,så man kan have samme holdning overfor denne som LOTR.Approvehttp://www.imdb.com/title/tt0065969/
Lige præcisSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Darknezs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2006
Sted: Viborg, Denmark
Point: 332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 07:46
Undervurderet:
Once Upon a Time in America (Sergio Leone) + mange andreWink

Overvurderet:
Avatar, Slumdog Millionaire + mange andreWink

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 09:37
Interessant emne. Mht overvurderet har jeg kigget på imdb's top 250 for at finde en film mange mange andre synes er fantastisk men ikke mig. Jeg skal ned til 15. pladsen hvor Seven Samurai ligger - den film har aldrig sagt mig det store. Bevares - jeg synes det er en god film men helt der oppe at ringe, nej.

Mht undervurderede film er det straks værre. En undervurderet film er i mine øjne en film som er helt fantastisk men som næsten ikke kender eller har set, ikke en film som man selv synes er helt fantastisk men som flertallet synes er crap. Men igen efter et kig på imdb kan jeg se at The Station Agent har 7,8 i karakter men ikke mange har stemt. I mine øjne en perle af en film, fantastisk skuespil, egentlig ikke nogen særlig historie men de skæbner den skildrer rammer bare så perfekt. Og så har den en afsluttende replik der er på højde med "Frankly me dear, I don't give a damn" Det hører til de absolutte sjældenheder at jeg bliver siddende og lader en film "synke ind" men det gjorde jeg her.

En anden jeg også gerne vil anbefale som undervurderet er Once, den er i hvert fald ikke kendt af nok selvom den faktisk har vundet masser af priser. Det er en musical, men en anderledes en af slagsen. Historien er fantastisk og den er fyldt med uforglemmelige scener.

btw: jeg synes Blade Runner kan overvurderes Wink Se dog filmen som den var tænkt, dvs uden voice-over og uden happy end.

Redigeret af Stampe - 26-August-2010 kl. 09:48
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 13:14
Om den er undervurderet, ved jeg ikke men 'Unthinkable' er virkelig en af de få direkte-på-video udgivelser, der burde have fået en bio premiere. Den kan stærkt anbefales! - Dog kan (specielt extended udgaven) være meget grum at overvære.
Tape Connection MKII
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 13:33
Undervurderede film jeg har set: A Knights Tale, Blood Diamond, Broen ved Arnhem, Changeling, Dèjávu, Eastern Promises, Erin Brockovich, The Eye, Kingdom of Heaven, The Last Legion, The Patriot, Patton, Ronin, Sahara, Shawshank Redemption, Spy Game, There Will Be Blood, Valkyrie.

Overvurderede film: Alle film med unaturlige og overskruede effekter og en tynd handling.
Til top
holmes_12 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Undervurderede film jeg har set: A Knights Tale, Blood Diamond, Broen ved Arnhem, Changeling, Dèjávu, Eastern Promises, Erin Brockovich, The Eye, Kingdom of Heaven, The Last Legion, The Patriot, Patton, Ronin, Sahara, Shawshank Redemption, Spy Game, There Will Be Blood, Valkyrie.

Den er bredt accepteret som en af de bedste film nogensinde, så undervurderet er den vel ikke.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Overvurderede film: Alle film med unaturlige og overskruede effekter og en tynd handling.

Vil da ikke lige kalde 'Shawshank Redemption' for undervurderet...LOL

EDIT: Arhhh.... holmes_12 kom først..LOL

Redigeret af Pallec - 26-August-2010 kl. 14:12
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:12