|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Forfatter | ||||
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
![]() |
|||
Tror det er ment metaforisk ,den ligger Nr.1 på imdb ,MEN DEN ER BEDRE END DET ,tror jeg der menes.
![]() Redigeret af len61 - 26-August-2010 kl. 14:20 |
||||
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|||
Præcis! Jeg synes slet ikke den blir' vægtet tilstrækkelig højt
![]() |
||||
![]() |
||||
Sixon ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|||
Undervuderet film:
Night Watch og Day Watch (2'eren), russiske fantasy film, balance mellem det gode og det onde. Det er ikke film du høre om så tit. Girlfight syntes jeg også er undervuderet, selvom den vandt awards i Sundance og Caanes film festival. Så er det heller ikke en som der blev gjort noget ud af herhjemme... Stigmata, syntes det er en kanon fed film, men der er åbenbart mange som ikke er helt enige... :P Og ja, der er jo sindsygt mange af sådan nogle film. |
||||
![]() |
||||
Østergaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
|||
Jeg synes "Fight Club" er overvurderet. Jeg sad vitterligt bagefter og tænkte at så banal kan pointen bare ikke være. "Hurt Locker" skuffede også fælt i forhold til forventningerne; igen fordi det er en utrolig lille og banal pointe der viser sig.
Det er straks lidt sværere at definere hvad undervurderet betyder, så jeg vil nævne et par af mine yndlingsfilm, som måske ikke er så kendte (måske fordi de er af ældre dato):
Les Parapluies de Cherbourg (inst. Jacques Demy, 1964): Selvom det er en fransk musical med pastel-farver og smukke mennesker (er der nogen der ikke er løbet skrigende bort?), så behandler den seriøse temaer og har "Esso-scenen" til sidst (husk Kleenex).
Rio Bravo (instr. Howard Hawks, 1959): OK, den er vel egentlig anset som en af de 5 bedste westerns nogensinde, men prøv at (gen)se den, om ikke andet så for at nyde Angie Dickinson.
Brian DePalma's film fra 1975-1984 er ofte kategoriseret som ren sleaze (måske med undtagelse af Scarface), og det er de heldigvis også. Men selvom de er mere en bare ren Hitchcock-ripoff, så synes jeg de fungerer både som spændingsplot, god sleaze og pure cinema.
Hilsen Østergaard
|
||||
![]() |
||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||
Jeg synes da 'Shawshank Redemption' er en ganske fed film, men hvad er det som gør den til nummer 1 på imdb og I mener den endda skal højere op ?
|
||||
![]() |
||||
musicus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 2149 |
![]() |
|||
Ja, lige præcis!
Og jeg kunne egentlig også godt tilføje (måske lige med undtagelse af "The Sixth Sense", og til en vis grad også "The Village") de fleste film af M. Night Shyamalan, på listen over voldsomt overvurderede film.
Jeg har vist stadig røde knopper efter "Unbreakable" og "Signs". ![]() Redigeret af musicus - 26-August-2010 kl. 15:15 |
||||
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930 2x Toshiba HD-XE1, Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500 Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800 2x DVDO Edge |
||||
![]() |
||||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|||
![]() Jeg synes det kunne være mere interessant, at folk blot fortæller om de film, der har overrasket dem meget positivt og hvorfor. Det er en god måde at udbrede kendskabet til de måske knap så kendte film.
Jeg kan selv lægge ud med filmen Into The Wild, som jeg ikke havde hørt om, før jeg så den. Den gjorde et stort indtryk på mig. En livsbekræftende og tilmed autentisk "road movie" historie, som blev filmatiseret af Sean Penn, baseret på Jon Krakauers bog fra 1996. Utroligt at denne film ikke kom i de danske biografer, men det hænger måske sammen med at hovedpersonen, spillet af Emile Hirsch, er en forholdsvis ukendt skuespiller. Men det giver for mig at se blot filmen et mere autentisk udtryk. Se den, eller lad være...
|
||||
![]() |
||||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
|||
Mon ikke en ny tråd ville være på sin plads så ![]() /Nils P.S.: Så jeg ikke den film i biografen? Jo, det mener jeg da at jeg gjorde. Muligvis inde i Cinemateket, eller hvad det nu er det hedder... Redigeret af nbu001 - 26-August-2010 kl. 15:31 |
||||
|
||||
![]() |
||||
Henrik K Kristensen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 295 |
![]() |
|||
![]() Når det er sagt så undrer jeg mig faktisk ofte over at den konstant ligger nummer ét for den har jo ikke "action" eller "chick flick" nok over den til at appelere til den store mængde, men rart at se at en dybere film har sat sig i mange mennesker. |
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|||
Tjahh, kan kun svare for mit eget vedkomne, men jeg synes bare det er en film som føles... rigtig...
Svært at forklare, men det er som om alle elementer (instruktion, historie, skuespil, etc..) går op i en højere enhed. Det er også en af de få film jeg kan se med samme begejstring gang på gang (har nok set den 10 gange..).
Synes absolut den fortjener at være i top 5 på IMDb (har set mere end halvdelen af de andre film på Top 250).
Når det så er sagt, er det ikke min yndlingsfilm. Det er 'Unforgiven'
![]() |
||||
![]() |
||||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|||
PS. Ja, ellers var det til natfilm de viste Into The Wild! Den har så vidt jeg kan se aldrig været vist landet over.
|
||||
![]() |
||||
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
|||
Det er selvfølgeligt rigtig men det var bare for at få nogen debatter igang, og måske få hørt om nogle film man ikke havde set dem før eller for at få en anden vinkel på nogle film så som Avatar som der er rigtig mange meninger om :D
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |