recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Under- og over vurderede film.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnder- og over vurderede film.

Besvar Besvar Side  <12345 12>
Forfatter
Besked
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Vil da ikke lige kalde 'Shawshank Redemption' for undervurderet...LOL

Jo, for god er den Wink

Ikke forstået...Wacko
Tror det er ment metaforisk ,den ligger Nr.1 på imdb ,MEN DEN ER BEDRE END DET ,tror jeg der menes.LOL

Redigeret af len61 - 26-August-2010 kl. 14:20
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:21
Præcis! Jeg synes slet ikke den blir' vægtet tilstrækkelig højtTongue
Til top
Sixon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-December-2009
Sted: Denmark
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:36
Undervuderet film:
Night Watch og Day Watch (2'eren), russiske fantasy film, balance mellem det gode og det onde.
Det er ikke film du høre om så tit.

Girlfight syntes jeg også er undervuderet, selvom den vandt awards i Sundance og Caanes film festival.
Så er det heller ikke en som der blev gjort noget ud af herhjemme...

Stigmata, syntes det er en kanon fed film, men der er åbenbart mange som ikke er helt enige... :P

Og ja, der er jo sindsygt mange af sådan nogle film.
Til top
Østergaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-December-2008
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 14:58
Jeg synes "Fight Club" er overvurderet. Jeg sad vitterligt bagefter og tænkte at så banal kan pointen bare ikke være. "Hurt Locker" skuffede også fælt i forhold til forventningerne; igen fordi det er en utrolig lille og banal pointe der viser sig.

Det er straks lidt sværere at definere hvad undervurderet betyder, så jeg vil nævne et par af mine yndlingsfilm, som måske ikke er så kendte (måske fordi de er af ældre dato):

Les Parapluies de Cherbourg (inst. Jacques Demy, 1964): Selvom det er en fransk musical med pastel-farver og smukke mennesker (er der nogen der ikke er løbet skrigende bort?), så behandler den seriøse temaer og har "Esso-scenen" til sidst (husk Kleenex).

Rio Bravo (instr. Howard Hawks, 1959): OK, den er vel egentlig anset som en af de 5 bedste westerns nogensinde, men prøv at (gen)se den, om ikke andet så for at nyde Angie Dickinson.

Brian DePalma's film fra 1975-1984 er ofte kategoriseret som ren sleaze (måske med undtagelse af Scarface), og det er de heldigvis også. Men selvom de er mere en bare ren Hitchcock-ripoff, så synes jeg de fungerer både som spændingsplot, god sleaze og pure cinema.

Hilsen Østergaard
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 15:04
Jeg synes da 'Shawshank Redemption' er en ganske fed film, men hvad er det som gør den til nummer 1 på imdb og I mener den endda skal højere op ?
Til top
musicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Østjylland
Point: 2149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Østergaard Østergaard skrev:

Jeg synes "Fight Club" er overvurderet. Jeg sad vitterligt bagefter og tænkte at så banal kan pointen bare ikke være. 
Ja, lige præcis!

Og jeg kunne egentlig også godt tilføje (måske lige med undtagelse af "The Sixth Sense", og til en vis grad også "The Village") de fleste film af M. Night Shyamalan, på listen over voldsomt overvurderede film.

Jeg har vist stadig røde knopper efter "Unbreakable" og "Signs". Confused

Redigeret af musicus - 26-August-2010 kl. 15:15
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 15:11
Ermm Om en film er over- eller undervurderet, er jo ret subjektivt. Hvis de fleste mennesker fx siger, at en given film er rigtig god, og man ikke er enig, så fortæller det vel bare, at ens filmsmag er anderledes end flertallet - ikke at man nødvendigvis har en dårlig filmsmag.
Jeg synes det kunne være mere interessant, at folk blot fortæller om de film, der har overrasket dem meget positivt og hvorfor. Det er en god måde at udbrede kendskabet til de måske knap så kendte film.
Jeg kan selv lægge ud med filmen Into The Wild, som jeg ikke havde hørt om, før jeg så den. Den gjorde et stort indtryk på mig. En livsbekræftende og tilmed autentisk "road movie" historie, som blev filmatiseret af Sean Penn, baseret på Jon Krakauers bog fra 1996. Utroligt at denne film ikke kom i de danske biografer, men det hænger måske sammen med at hovedpersonen, spillet af Emile Hirsch, er en forholdsvis ukendt skuespiller. Men det giver for mig at se blot filmen et mere autentisk udtryk. Se den, eller lad være...
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Ermm Om en film er over- eller undervurderet, er jo ret subjektivt. Hvis de fleste mennesker fx siger, at en given film er rigtig god, og man ikke er enig, så fortæller det vel bare, at ens filmsmag er anderledes end flertallet - ikke at man nødvendigvis har en dårlig filmsmag.
Jeg synes det kunne være mere interessant, at folk blot fortæller om de film, der har overrasket dem meget positivt og hvorfor. Det er en god måde at udbrede kendskabet til de måske knap så kendte film.
Jeg kan selv lægge ud med filmen Into The Wild, som jeg ikke havde hørt om, før jeg så den. Den gjorde et stort indtryk på mig. En livsbekræftende og tilmed autentisk "road movie" historie, som blev filmatiseret af Sean Penn, baseret på Jon Krakauers bog fra 1996. Utroligt at denne film ikke kom i de danske biografer, men det hænger måske sammen med at hovedpersonen, spillet af Emile Hirsch, er en forholdsvis ukendt skuespiller. Men det giver for mig at se blot filmen et mere autentisk udtryk. Se den, eller lad være...

Mon ikke en ny tråd ville være på sin plads så Wink.

/Nils

P.S.: Så jeg ikke den film i biografen? Jo, det mener jeg da at jeg gjorde. Muligvis inde i Cinemateket, eller hvad det nu er det hedder...

Redigeret af nbu001 - 26-August-2010 kl. 15:31
           
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik K Kristensen Henrik K Kristensen skrev:

Vil da ikke lige kalde 'Shawshank Redemption' for undervurderet...LOL

Jo, for god er den Wink

Ikke forstået...Wacko
Tror det er ment metaforisk ,den ligger Nr.1 på imdb ,MEN DEN ER BEDRE END DET ,tror jeg der menes.LOL

Clap præcis.... og det var med et glimt i øjet, men det er en rigtig fed film.

Når det er sagt så undrer jeg mig faktisk ofte over at den konstant ligger nummer ét for den har jo ikke "action" eller "chick flick" nok over den til at appelere til den store mængde, men rart at se at en dybere film har sat sig i mange mennesker.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg synes da 'Shawshank Redemption' er en ganske fed film, men hvad er det som gør den til nummer 1 på imdb og I mener den endda skal højere op ?

Tjahh, kan kun svare for mit eget vedkomne, men jeg synes bare det er en film som føles... rigtig...

Svært at forklare, men det er som om alle elementer (instruktion, historie, skuespil, etc..) går op i en højere enhed. Det er også en af de få film jeg kan se med samme begejstring gang på gang (har nok set den 10 gange..).

Synes absolut den fortjener at være i top 5 på IMDb (har set mere end halvdelen af de andre film på Top 250).

Når det så er sagt, er det ikke min yndlingsfilm. Det er 'Unforgiven' Smile
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

Mon ikke en ny tråd ville være på sin plads så Wink.

/Nils

P.S.: Så jeg ikke den film i biografen? Jo, det mener jeg da at jeg gjorde. Muligvis inde i Cinemateket, eller hvad det nu er det hedder...
Det jeg pønser på, hører vel egentlig også bare ind under kategorien "undervurderede film". Jeg synes bare ordet "undervurderede" er lidt malplaceret.

PS. Ja, ellers var det til natfilm de viste Into The Wild! Den har så vidt jeg kan se aldrig været vist landet over.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2010 kl. 18:45

Det er selvfølgeligt rigtig men det var bare for at få nogen debatter igang, og måske få hørt om nogle film man ikke havde set dem før eller for at få en anden vinkel på nogle film så som Avatar som der er rigtig mange meninger om :D
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu