|
Underjordisk hjemmebiograf |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 10> |
Forfatter | ||||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
... siger alle, som ikke ved hvordan det gøres rigtigt! ![]() Og nej - jeg har heller ingen uddannelse indenfor akustik, så jeg ved heller ikke bedre. Det er ikke mig, han skal spørge til råds. Men tænk engang, hvis man i stedet for at kæmpe med room modes og læssevis af absorbere og diffusere og hvad har vi kunne bygge det perfekte rum fra starten ... jeg havde da i hvert fald undersøgt det nærmere, hvis det var mig!
|
||||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||||
![]() |
||||
andersmi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 162 |
|||
Jeg snakkede med min forsikring i sidste uge og den dækker et vist beløb, kan ikke lige huske hvad det var, men det kan hæves efter ønske. Har kigget betingelserne og det ser ikke ud til at der er noget om hvilke materialer der bliver dækket, men ringer lige til dem for at være sikker.
Redigeret af andersmi - 27-Marts-2020 kl. 16:51 |
||||
![]() |
||||
andersmi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 162 |
|||
Overvejer om jeg skal opgradere mine fronter til JBL M2 og før jeg har fået dem kan jeg ikke rigtig om jeg skal have opgraderet de JBL 9300 og SCS 8 til LSR708'er. Har ikke rigtig lyst til at opgradere dem inden jeg har biografen, da det vil kræve at jeg laver den baffel væg jeg har i min nuværende biograf om, hvilket jeg ikke rigtig har lyst til når dette projekt alligevel skal erstatte det ![]() Er også i tvivl om LSR708'erne vil kunne spille rummet op i forhold til 9300'erne og SCS 8'erne da deres SPL er noget lavere.
|
||||
![]() |
||||
|||
Har søgt lidt på rum dimensioner og er kommet frem til at "The Golden Trapagon" er den bedst mulige form, man kan lave. Så har prøvet at lave en my plan tegning som opfylder dette hvis jeg altså har forstået det rigtig ![]() Kvadratmeter mæssigt er det faktisk det samme, det er kun blevet 1 kvadratmeter større. Redigeret af andersmi - 27-Marts-2020 kl. 17:17 |
||||
![]() |
||||
|||
Havde så ikke forstået det helt rigtig ![]() Havde misforstået hvilken ende lærredet skulle være i og forholdet mellem bredde og længde, så her er et nyt udspil. Tror jeg vil prøve at sende det til et af de arkustik firmaer Jacob_h nævnte. |
||||
![]() |
||||
|||
Redigeret af andersmi - 28-Marts-2020 kl. 12:01 |
||||
![]() |
||||
|||
Slettet
Redigeret af andersmi - 28-Marts-2020 kl. 12:01 |
||||
![]() |
||||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|||
Acoustic frontiers er det mest fleksible af firmaerne ift hvilke akustikprodukter de anbefaler.
Quest og Erskine benytter kun Quest akustikpaneler i deres designs så man er bundet til deres priser. Vil skyde på 100k for dit rum bare i paneler. Hvis jeg skulle rådgive ville jeg lave et rektangulært rum. Uanset skævheder vil der altid være room modes - ulempen ved de skæve rum er at det er utrolig kompliceret at beregne og forudsige. Det er nemt med rektangulære.
|
||||
![]() |
||||
|||
Så du tænker sådan noget som dette i stedet. Det opfylder stadig det gyldne snit som skulle være det næstbedste. Tænker jeg prøver at sende begge tegninger for at høre fordele og ulemper ved begge løsninger. Redigeret af andersmi - 28-Marts-2020 kl. 12:40 |
||||
![]() |
||||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|||
Er du klar over hvor mange læs jord der skal køres væk der
![]() ![]() |
||||
Ning
|
||||
![]() |
||||
|||
Ja tidligere var det 30 containere, har lige regnet på det og nu er det 34
![]() |
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
|||
Og du forventer stadig at kunne realisere projektet for 300.000?
Klaus
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |