|
Underjordisk hjemmebiograf |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 10> |
Forfatter | |||
andersmi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 162 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Glemte at nævne, de 300.000 er kun til at få gravet hullet og få lavet fundamentet, murene og trappen ned til kælderen. Alt indvendigt kommer oven i. Men ja det håber jeg stadig på, hvis jeg laver meget af det selv.
|
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
||
Lidt inspiration http://youtu.be/ZQy89tZ-mRU
Beton og stål vægge. Jeg ville nok isolere udvendigt på samme måde som man gør med en sokkel.
Redigeret af Notfast - 28-Marts-2020 kl. 19:48 |
|||
.....
|
|||
![]() |
|||
andersmi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Februar-2008 Status: Offline Point: 162 |
||
Men hvordan sørger man for at det bliver fugt og vandtæt.
Redigeret af andersmi - 29-Marts-2020 kl. 13:00 |
|||
![]() |
|||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
||
sjovt notfast - den linkede jeg til på side 2.
i colins tilfælde så er det alt sammen svejset sammen med en betonskal udenom. Ser man lidt i videoen, så har han faktisk noget udsugning nede i gulvhøjde i det ene hjørne. og under gulvet i gangen - men den del var reelt kun fordi der var for fugtigt ude ved nedgangen.
|
|||
![]() |
|||
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
||
Afsnit 10.8
|
|||
.....
|
|||
![]() |
|||
||
Hvor er du bare god
![]() |
|||
.....
|
|||
![]() |
|||
||
Tak det vil jeg prøve at læse 👍
|
|||
![]() |
|||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
||
Ser meget spændende ud! Hvordan med udluftning / luftudskiftning der ikke støjer (for meget) ?
|
|||
![]() |
|||
||
Det er mere overordnet hvad fugt er og ikke så meget hvordan man fugtsikre, Jeg er mere efter noget håndgribeligt som f.eks. denne guide fra SkalFlex ![]() Denne guide kan jeg bare ikke se hvordan man kan bruge hvis man laver det som en metal bunker som vist i youtube klippet. Da man her får en masse ulige kanter som er svære at bruge denne fremgangsmåde på. |
|||
![]() |
|||
||
Ja det er super spændende ![]() Jeg tænker at installere en varmepumpe, da den både kan varme og fjerne fugt, men er lidt i tvivl om hvordan jeg får varme fra biografsalen ind i teknikrummet, er det nok at installere en blæser imellem de 2 rum eller bliver jeg nød til at have en varmepumpe som kan sættes kobles på flere rum?
|
|||
![]() |
|||
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
||
Varmepumpen flytter vel ikke luft, den opvarmer eller nedkøler ofte kun det luft der er i lokalet.
Du skal ud i noget genvex for at få frisk ilt ind.
|
|||
![]() |
|||
||
Ja det kan jeg godt se, så er det nok nærmere sådan noget som dette. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 10> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |