recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underlig ghosting på DVB signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnderlig ghosting på DVB signal

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 17:47
Jeg synes det er noget fis at bruge sådan en løsning. Der er slet ikke kraftigt nok signal. Det kan ikke passe jeg betaler for det absolut dyreste abonnement og får et elendigt signal fordi de er for nærrige. Det er jo det samme som hvis jeg betalte og så bare trak kablet ind til naboerne selv og så delte abonnementet i 3. Det ville være 33% billigere for pos alle og ingen af os ville få en forskel på billedkvaliteten. Jeg synes det er for dårligt af selskabet. Meget nærrigt... Så i stedet for jeg får signal ind til 2 tv. Bliver det faktisk til hele 6 tv på samme kabel. Det er et ret dyrt abonnement :S
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 17:51

Det er bare et spørgsmål om at få det justeret og efterset så det er i orden.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 18:20
Om ikke andet så skal der vel skrues op for signalet. Jeg har lige fået en ny antenneforstærker på og det løste ikke problemet. Det var bare spild af penge og de er sgu dyre! Godt det ikke var mig der betalte...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 19:08

Det er jo ikke hos dig der skal forstærkes, det er en existerende forstærker der skal justeres på eller udskiftes. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19555
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af toffo toffo skrev:

Om ikke andet så skal der vel skrues op for signalet. Jeg har lige fået en ny antenneforstærker på og det løste ikke problemet. Det var bare spild af penge og de er sgu dyre! Godt det ikke var mig der betalte...

En antenneforstærker kan ikke forstærke et signal der ikke er der.

Den skal sættes på, der hvor signalet er godt, forstærke det, så det kan tåbe at blive dæmpet gennem installationen.

Er det for øvrigt en seirkoblet installation der er i ejendommen, skal man være sikker på at der ikek er "pillet" nogen steder på seriekoblingen, da det nemlig påvirker alle.

Hvad sker der, hvis du kobler din boks direkte på dit antennestik og ikke har andet på?

Klaus

Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:54
Altså jeg ved ikke meget om installationen. Dette er hvad jeg ved.

Der kommer signal ind i boligen ude fra vejen. Eller.. ude fra en boks. I ved hvad jeg mener når jeg siger fra vejen. På det kabel der stikker ind i huset kommer der så en forstærker på.

Altså
Vej --->> Hus --->> Forstærker --->>Bolig B (mig) og til 2 TV --->>Bolig C (nabo) og 2 TV --->> Bolig D (nabo) og 2 TV...
Der er trukket kabler fra loftet ned bag væggen og ind bagi sådan en stikdåse hvor der er et antenne stik til TV og til Radio.

Men sådan som jeg mener det skal være er det sådan her

Vej --> Bolig B
Vej --> Bolig C
Vej --> Bolig D

Vi betaler hver vores abonnement og jeg forventer derfor også at jeg får meget godt signal da det kun er til 2 TV. Men som det er lavet går signalet jo sådan set til 6 TV.

Foreløbigt mange tak for jeres svar allesammen. I er yderst hjælpsomme og det er jeg rigtig glad for Big smile
Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 23:56
Lige en ekstra ting...

På HD kanalerne. Mest Kanal 5 HD. Er der begyndt at komme periodisk blokstøj. Tror jeg nok det hedder. Hvor billedet kortvarigt bliver meget pixeleret i 2 sekunder. Lyden er uberørt af dette. Det kommer helt tilfældigt mens man sidder og ser tv. Der kan gå flere timer mellem dem men også få minutter mellem de små pixelerede "anfald". Det er ikke noget jeg er sur over men tænkte det måske kunne give et prej om hvad der er galt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 07:06

Altså jeg ved ikke meget om installationen. Dette er hvad jeg ved.

Der kommer signal ind i boligen ude fra vejen. Eller.. ude fra en boks. I ved hvad jeg mener når jeg siger fra vejen. På det kabel der stikker ind i huset kommer der så en forstærker på.

Altså
Vej --->> Hus

Og, hvordan er signalet der?

Hvem ejer forstærkeren der sidder på loftet?

Klaus
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2010 kl. 07:53
God morgen :-)

Jeg bor også i en lejlighed hvor der anvendes et sløjfeanlæg. Det har naturligvis sine begrænsninger mht. valg af yousee pakke osv. Min lejlighed ligger næstsidst i sløjfen og jeg har også haft problemer med signalet, og har det til dels stadig. Jeg oplever jævnligt på DR HD kraftige, kortvarige pixeleringer men ikke noget der minder om det du beskrev i det første post i tråden.

På yousee boksen kan du kontrollere om signalet er godt nok.

menu - indstilinger - information - modtageforhold.

Her kan du se signalstyrken og om du har fejl på signalet.

Start med det.

tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 30-April-2010 kl. 07:59
Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 15:54
Min udlejer ejer antenneforstærkeren på loftet. Den er også forsøgt skiftet men det har ikke haft nogen effekt overhovedet. Faktisk hvis man går op på loftet i min lejlighed og tager kablet fra så ryger tv signalet i alle 3 lejligheder fordi det er så fusket lavet...

Jeg undersøger lige det der med signalstyrke som beskrevet ovenfor. Som udgangspunkt siger den bare jeg modtager et signal nok. Den siger ikke noget om fejl eller om det er svagt. Men det kan være der er en menu jeg har overset. det roder jeg lige lidt med.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 18:04

Faktisk hvis man går op på loftet i min lejlighed og tager kablet fra så ryger tv signalet i alle 3 lejligheder fordi det er så fusket lavet...

Hvorfor er det fusk lavet?

Hvis det er seriekoblet, og de 2 andre lejligheder er efter dit udtag er det da klart at signaler forsvinder hos dem, hvis i trækker kablet ud der går til dig først.

Klaus
Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 19:38
jeg synes det er fusket lavet af kabelnet folkene fordi de forsyner samme signalstyrken der er beregnet til en husstand til 3 husstande. Dvs det samme signal er koblet på alle tv i de 3 lejligheder der er i denne bygning. Der er forskellige ejere af hver enkelt lejlighed og vi betaler alle mange penge for fuld pakke hver for sig. teknisk set kunne de bare holde op med at betale og stadig se tv. Det kører jo sådan set over "mit" abonnement. Da der kun er 1 kabel ind i huset. Det går til 6 TV ialt. I stedet for de 2 jeg har. Derfor tror jeg signalet forringes.

Nå men jeg har fået kigget det der Information igennem. Tallene er som følger.

Tuner 1.
Signalstyrke: svinger mellem -9,1 og -10.
BER (Bit fejlrate): 1.00 E-06
Frame Lock: Ja
Carrier: Ja

Tuner 2.
Signalstyrke: 3,5
BER (bit fejlrate): 1.00 E-06
Frame Lock: Ja
Carrier: Ja

Håber det info kan bruges til noget. Jeg forstår det i hvert fald ikke :)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu