recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underlig ghosting på DVB signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUnderlig ghosting på DVB signal

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 23:34

Så er det jo en helt klar sag, signalet er for dårligt, og det skal udbedres. Hvem der så skal sørge for at det bliver det er for såvidt underordnet, men forbedres det skal det. Gøres det med en god distributions forstærker, og gode kabler, så skulle det være i orden, såfremt at signalet ind i bygningen er som det skal være, ellers hjælper det ikke noget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 23:48
Som sagt så kommer der en gut fra Dansk Kabel TV på mandag. Så må han jo måle og se hvor fejlen er. Men jeg er ret sikker på det ikke er mig der skal betale for det. Det håber jeg i hvert fald ikke det er... Vi må se hvad der sker på mandag.

Mange tak for hjælpen foreløbigt allesammen. Jeg skriver igen når jeg har haft besøg. Jeg holder dog stadig øje med tråden hvis der er nogen der skriver :)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2010 kl. 23:51

Det skulle da være underligt hvis du skulle være ansvarlig for en installation du ikke har noget at gøre med, andet end du er bruger på en del af den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 15:42
SÅ ER DER NYT!

TV Manden har lige været her. Han havde alt sit fancy målegrej med og lavede nogen målinger både her, men også ude ved boksen ved vejen.

Han kunne konstatere at signalet var for svagt udefra. Altså ude fra boksen ved vejen og kablet sandsynligvis skulle skiftes.

Jeg lurede lidt over skuldren og kiggede med da han målte. Han sagde noget i retningen af:

TV Mand: "Den nederste kun er på 64db og den øverste er på kun 36db (tror det det var) og det er bare ikke iorden. Det kabel er så gammelt jeg har det slet ikke i mine bøger og det er nok det der skal skiftes. Forstærkeren på loftet fejler ikke noget. Men hvis man sætter en forstærker på et dårligt signal som dette så gør man faktisk bare signalet endnu værre...
Jeg synes også det er noget underligt lavet det her. Lejlighed B (mig) og lejlighed C (nabo1) får af samme kabel mens lejlighed D (nabo2) får sit eget kabel ude fra boksen. Så som udgangspunkt betaler du for både B og C hvis ikke C betaler selv selvfølgelig.

Mig: "Jamen gutten i C betaler det samme beløb for tv-pakke som jeg gør..."

TV mand: Jamen så betaler alle 3 lejemål hver deres abonnement og så skal der trækkes et kabel ind til hvert lejemål hver for sig. Man må ikke trække flere boliger over samme kabel mere. Så i skal alle have trukket jeres eget kabel ude fra kassen ved vejen. Den måde det er lavet på duer ikke.

Mig: Så i princippet kan gutten i C holde op med at betale for sin TV pakke uden at mærke forskel?"

Tv Mand: Ja han modtager samme signal som dig. Så hvis han ikke betaler så skal du bare gå op på loftet og klippe kablet over så han ingenting får haha."

Synes sgu nok det var lidt fusket

Han havde nogen bøger med fyldt med forskellige kabeltyper. Det lignede almindeligt billigt antennekabel der var trukket udefra og ind. Det var ligeså tyndt indeni men naturligvis bedre isoleret....

Han sagde han ville kontakte antenneforeningen og lige nævne den "fuskede" installation for dem. I håbet om at få lidt økonomisk støtte til at kunne trække et nyt kabel. Det mente han at ejeren af hver enkelt lejlighed skal betale for. Altså min udlejer og C lejlighedens udlejer. Der er forskellige ejere af hver af disse 3 lejemål.

Håber det kaster nyt lys på sagen for alle. Jeg håber bare det kommer til at køre tilfredsstillende uden jeg skal ud og spendere :)
Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:35
Hvis jeg får lagt nyt kabel ned og min udlejer vil betale for det, forsvinder det underlige ghosting så? Det er jo det der var problemet i første omgang ;)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:41

Når alt er optimeret, og fejlen e.v.t så stadig er der, så er det din egen installation der er skyld i det.
Til top
toffo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 16:44
Så er der ikke andet for end at vente at se.

DR HD ved TVets egen DVB-T Tuner har også gjort det men det forsvandt fuldstændig en dag... underligt.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu