|
Underlig lyd på TV2 HD med Boxer |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-April-2012 kl. 11:38 |
|
Er der andre der oplever en irriterende lyd på TV2 HD. Det er lidt svært at beskrive, men det er mest tydeligt ved tale.
Det er sådan metalisk maskin agtig, med lidt ekko.
Jeg har prøvet alle mulige indstillinger på tv'et. Jeg bruger et nyt Grundig tv med CI+ modul. Jeg har intet lydanlæg.
På de andre HD kanaler er der lidt, men det er værst på TV2 HD. På SD kanalerne er lyden normal.
Er der andre der oplever det, eller er det mit TV, der ikke kan lide TV2 HD?
|
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja, jeg synes også det (DD5.1) lyder forkert . Lyden fra center (dialogen) bliver nemlig også afspillet i begge fronter dog en smule svagere, men nok til at det lyder forkert. Måske fordi der ikke er tale om ægte 5.1 men 'opskaleret' stereo ?
|
||
![]() |
||
Davidp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 905 |
|
i kan da i det mindste se kanalen. Mine hd kanaler mangler alle som en. Alle SD kanaler virker fint.Men Boxer informerer også om driftforstyrrelser på deres hjemmeside..
|
||
![]() |
||
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
|
Du går vist ikke glip af så meget. Er generelt skuffet over billedekvaliteten (og lyd) på Boxers HD kanaler. Der ikke meget forskel på HD og SD udgaven af TV2 - måske fordi alt er opskaleret fra SD ? DR1 ('næsten HD') står sgu bedre end Boxers TV2 HD.
|
||
![]() |
||
Ham_Der ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1259 |
|
Det kan vel godt skabe den lyd, jeg taler om på et tv. Sådan metallisk ekko. Jeg håber faktisk snart alle Boxer kanaler kommer på DVB-T2, for billedet er altså ikke det bedste. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Er billedet da bedre på DVB-T2? Synes TV2 HD får høvl for ikke at være bedre end SD udgaven. Godt man ikke har investeret i det L...
|
||
![]() |
||
|
Det jeg mente var, at der er bedre plads med DVB-T2, så man kan skrue (lidt) op for bitraten på SD kanalerne. Der er så alligevel ikke plads nok til 4 HD kanaler og 6 SD kanaler i én DVB-T2 MUX.
|
||
![]() |
||
|
Efter at kigget lidt mere på HD-kanalerne, synes jeg aligevel godt at man se forskel på HD og SD udgaven af TV2, men det kommer nok an på udsendelsen. Den bedste af Boxers HD-kanaler, sådan billed- (og lyd-) kvalitetsmæssig er i mine øjne TV2 Sport HD. Tror jeg skal Titanic i aften på TV2 HD - håber at den bliver sendt i ægte HD og med ægte 5.1 lyd.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Skal helt sikkert IKKE se Titanic iaften. Venter til den kommer på BD senere på året
![]() |
||
![]() |
||
|
Jeg sad også lige og zappede. Både på TV2 Sport og 6'eren er der pt fodbold, men på begge kanaler er lyden normal. På TV2 Film HD til gengæld er der den samme irriterende lyd, som på TV2.
Det har nok noget at gøre med 5.1 lyd. Kan det passe, at der ikke er 5.1 lyd på de to nævnte kanaler, altså HD udgaverne? Redigeret af Ham_Der - 14-April-2012 kl. 18:15 |
||
![]() |
||
|
6'eren HD har ikke 5.1 lyd men det har de andre HD-kanaler. TV2 Sport HD har dog ægte Dolby Digital 5.1 lyd , mens de andre er med HE-AAC 5.1 som konverteres i modtageren til enten DD5.1 eller DTS 5.1. tror dog ikke at TV2 HD og TV2 HD film sender så meget i ægte 5.1 men derimod i noget 'opskaleret' 5.1 fra et stereo- (2.0) spor ?? Det er dog meget værre på DR1 da der på 5.1 lyden kun er lyd i de to fronter
![]() |
||
![]() |
||
|
Hvad er det for en Titanic film
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |