|
Undertekst 21:9 format |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2011 kl. 09:42 |
Så fik jeg bygget min nye hjemmebio med 21:9 lærred og projektor som kan afspille i det format, men undertekster ligger i "black bars" ved afspilning fra TV signalet ( Yousee 3126 ) Se billed eksempler herunder: Med synlige undertekster, men billedet ikke udfyldt til afmaskning. ![]() Billede udfyldt til afmaskning, men halvdelen af undertekster mangler.
![]() Jeg ved godt at det ikke kan rettes hos mig, men kan jeg skrive til f.eks Yousee og høre om de vil flytte undertekster op i billedområdet eller skel det rettes hos signal leverandøren ( DR,TV2, Canal+, etc. ) Er der en der ved noget eller har kendskab til dette. NB. På nogle af Canal+ kanalerne ligger undertekster i billedet, men selvfølgelig ikke på Canal+HD |
|
![]() |
|
Vijnana ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 475 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok ikke muligt at flytte på underteksterne på film sendt i TV. Men forhåbentlig ved du at Philips og Oppo laver BD-maskiner der kan ?
|
|
![]() |
|
Stampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
De 99,999% af os der ikke har 21:9 er altså ganske tilfredse med at noget af teksterne er i den sorte bar, så NEJ de skal ikke flyttes op i filmen blot for at tilfredse et mikroskopisk mindretal, der har valgt et perifært format ....... sagt med et lille
![]() |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
De 99,999% af os der ikke har 21:9 glæder os til at tv stationerne følger TV2's eksempel og dropper det der crap med at indlejre tekster direkte i billedet. Vi glæder os til at teksterne ligger som DVB Subs så afspilleren selv kan bestemme hvor på skærmen de placeres og fx. tage højde for et 21:9 format. For øvrigt mener 100% af mig at det er ret lamt at ophøje egne meninger til noget der lyder som om at man snakker på vegne af "folket".. ![]() |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Det var bare det jeg mente, som strandvasker siger, hvis signaludbyder ligger undertekster som DVB sub så havde man selv muligheden for at ligge dem hvor de passer i et 16:9 eller 21:9 setup.
Jeg har skrevet til Canal+ for at høre om de på deres HD kanal kan lave undertekster om så de ikke er indlejret i billedet, og lagt nede i "black bars". Jeg kommer tilbage med svar fra dem.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
Canal Digital (ikke Canal+) sender faktisk underteksterne som DVB Subs på deres HD kanaler - det er YouSee, der i dette tilfælde indbrænder dem i billedet før de sender dem videre.
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |