recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekst TV2 Nyheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekst TV2 Nyheder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekst TV2 Nyheder
    Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 21:05
Jeg har normalt sat options for undertekster til basic og dansk på TV'et.
Den anden dag var der så under Nyhederne på TV2 simultantekstning (for hørehæmmede), men det fremstod som 'normal' tekstning. Det burde vel blive udsendt som tekst for hørehæmmede og ikke som normal tekstning.
Hvem har fejlen TV2 eller Yousee?
Har andre bemærket det?

/Peter

Redigeret af pkylle - 14-Oktober-2011 kl. 21:05
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 21:20
Ja, det har YouSee:

Forkerte tekster TV2 ( Undertekster for Hørehæmmede )

Hvis der er kommet underlige undertekster midt på skærmen (Dansk TTV Hørehæmmede) er der lidt hjælp her til at fjerne dem

Tast "Lup" vælg "Undertekster" sæt flueben i FRA, skift til andet prg. end TV2, skift tilbage til TV2, Tast "Lup" vælg "Undertekster" sæt flueben i TIL.

Nu er undertekster for Hørehæmmede slået fra mens undertekster for almindelige udenlandske Film aktiveret påny.

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Ja, det har YouSee:

Hvis der er kommet underlige undertekster midt på skærmen (Dansk TTV Hørehæmmede) er der lidt hjælp her til at fjerne dem

Tast "Lup" vælg "Undertekster" sæt flueben i FRA, skift til andet prg. end TV2, skift tilbage til TV2, Tast "Lup" vælg "Undertekster" sæt flueben i TIL.

Nu er undertekster for Hørehæmmede slået fra mens undertekster for almindelige udenlandske Film aktiveret påny.

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.

Tak jeg formoder dog , at vejledningen her er til Samsung-boksen. Jeg bruger, som jeg skrev, TV'et direkte, og jeg vil forsøge om tilsvarende sekvens vil virke.

Jeg formoder, at Yousee retter signalet til det korrekte nemlig undertekster for Hørehæmmede, så man ikke skal korrigere hver gang man ser TV2 Nyheder.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 22:28

Det er ikke en uvanlig feil i dekodere/tv'er at de ikke leser subtitle type signalleringen men viser subtitle uansett om den er flagget for hørselshemmet eller ikke.  Tipper det er dette som er tilfellet med TV2 Nyheder.
Til top
pkylle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:

Det er ikke en uvanlig feil i dekodere/tv'er at de ikke leser subtitle type signalleringen men viser subtitle uansett om den er flagget for hørselshemmet eller ikke.  Tipper det er dette som er tilfellet med TV2 Nyheder.

Mit SONY W4000 viser symbolet for undertekst for hørehæmmede (øre med skrå streg) når det sendes ellers undertekstsymbolet (TVskærm med stiplet vandret streg) når normal undertekst sendes.
Yuosee har fejlen på deres driftsinfo. http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Driftsinformation.aspx?postUrl=http://proxy.biersys.dk/info/?id=68244
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af pkylle pkylle skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Ja, det har YouSee:

Venlig hilsen
YouSee Fejlservice.

Tak jeg formoder dog , at vejledningen her er til Samsung-boksen. Jeg bruger, som jeg skrev, TV'et direkte, og jeg vil forsøge om tilsvarende sekvens vil virke.

Jeg formoder, at Yousee retter signalet til det korrekte nemlig undertekster for Hørehæmmede, så man ikke skal korrigere hver gang man ser TV2 Nyheder.
Boksen er nævnt som et eksempel, de kender. De har selvfølgelig ikke mulighed for, at fortælle, hvordan ALLE berørte TV skal betjenes for at få de forkerte tekster væk.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu