recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - undertekster drhd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketundertekster drhd

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2010 kl. 23:23
Hehe tænkte nok at det kunne vække din nysgerrighed
Tillykke med den første opdatering - det bliver med garanti ikke den sidste.
Til top
Bo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 22:21
Hej igen.

Da underteksterne endnu en gang var ude af sync eller for hurtige på DR HD igår - checkede jeg lige det andet tv(samsung) jeg også har på antennen - og her var ikke problemer?

Der sidder en splitter med f-connectorer - kan det være at signalet er dårligere i den ene af de to udgange på splitteren? Ellers må der være et problem med Phillips TV'et, hvilket jeg ikke helt kan tro, da underteksterne også er helt iorden nogle gange. Så problemet er ikke konsistent.

vh Bo
Til top
b.breum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2010 kl. 13:30
Hvis splitteren er til at komme i nærheden af er det jo hurtigt at teste om det er den der er problemet.
Jeg har med abeo boksen ikke oplevet problemer med sync på dr HD af undertekster /eller lyd.
Men på dr K vil jeg tro at der går maks 5 min imellem at et hold undertekster forsvinder. Om det er boksen, eller signalet eller DR K ved jeg ikke. Men denver HD 105 boks har samme problem med dr K undertekster.
Der jeg vil hen med det er at - det kan være følgende.
dit signal (Jeg tvivler)
din splitter (jeg tvivler)
din philips (jeg tænker)

måden som din philips afkoder underteksterne fra DR HD synes jeg lyder som det bedste bud.
Trial and error er hvis den eneste udvej...
Prøv evt med dr K og se om du mister flere af underteksterne fra din samsung end din philips eller omvendt.
Til top
Bo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-December-2009
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 20:50
Hej Breum.
Tak for input. Jeg mistænker også tv'et. Vil lige efterprøve. Det undrer mig dog at jeg nogle/ofte kan se en hel spillefilm hvor alle tekster er fuldstændig synkrone. Signalet er 2 streger af 5 og kvaliteten er god. Gad vide om det kan spille ind.
vh Bo
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu