|
Undertekster i Danmark - generelt |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Bruger du DVBViewer? I så fald vil jeg MEGET gerne have en optagelse på fx 5 minutter (.ts stream hvor ALT optages) fra en udsendelse hvor danske og udenlandske DVB undertekster + danske tekst-tv undertekster findes.
Faktisk kommer tekst-tv underteksterne for tidligt op, specielt ved afspilning af optagelser. Dette skyldes, at DVBViewer ikke udnytter tids stemplet (PTS) i underteksterne. Det er det, der skal rettes. DVBViewer GE versionen gør det korrekt.
|
||
![]() |
||
bubbleboy ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Juni-2013 Status: Offline Point: 787 |
|
Yousees nye tv-boks kan heller ikke synkronisere ttv-teksterne.
|
||
![]() |
||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
|
ttv-underteksterne har faktisk været udmærket synkroniseret i DVBViewer gennem mange år her hos mig. Det er kun i de senere år, der har været problemer (ikke katastrofale, men nok til at det kan være irriterende). Hvor god synkroniseringen pt. er i DVBViewer kan afhænge af bla. dekoder valg og windows version. På min windows 10 pc kører det OK. Ved at bruge tidsstemplet i ttv-underteksterne kan opnås god synkronisering i alle tilfælde.
|
||
![]() |
||
|
Der er nu allerede lavet en intern test version af DVBViewer!
Udviklerne vil gerne have en test optagelse (fx 5 minutter) foretaget af DVBViewer (eller Recording Service/DVBviewer Media server) af en DVB-T2 udsendelse, som indeholder teletext (TTV) og udenlandske undertekster. Bud på dette kunne være: DR1: Det vilde Mellemøsten -Tyrkiet, 19:05 DR2: Sandheden om webcam-pigerne, 21:30 Jeg har ikke selv DVB-T2, så nogen, der kan klare dette? EDIT: måske har nogen en optagelse (Stadig DVB-T2) liggende af fx "Broen". Den kan skæres til med TSPlayer fra "members area"
Redigeret af Delphi - 20-August-2017 kl. 14:12 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
|
Hvorfor DVB-T2 og ikke kun DVB-T? Sendes DR1 og DR2 overhovedet i DVB-T2? Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Nej, det kan det ikke være, i hvertfald ikke fra DR, da de som bekendt IKKE bruger T2. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
|
Og det er nok også ligegyldigt om optagelsen er fra DVB-Viewer... Bare undertekstspor er med i .ts-filen. Jeg er ikke selv hjemme, så kan desværre ikke hjælpe...
Redigeret af miri - 20-August-2017 kl. 15:58 |
||
miri
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Jeg optager de to udsendelser fra min DVB-T tuner
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
|
Jeg troede alle kanaler var DVB-T2
![]() Mht. de ønskede optagelser er det lige meget om det er DVB-T eller DVB-T2, så det var mest for at understrege at det ikke skulle være DVB-C eller DVB-S. Redigeret af Delphi - 21-August-2017 kl. 14:03 |
||
![]() |
||
|
Her er et eksempel med hard coded + teletext undertekster (side 399): Efter forlydender skulle den blive afspillet synkroniseret i den næste version af DVBViewer. Hører gerne hvordan jeres system klarer den. Jeg har i blinde bestilt denne DVB-T tuner: Terratec Cinergy T Stick Mini HD hos wupti. Vil dog stadig gerne have den føromtalte 5 minuters optagelse (DVB-T).
|
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
|
Bortset fra de sidste par sekunder er tale og teletekst undertekster synkrone når jeg afspiller filen i DVBViewer.
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
|
Jeg ser i øjeblikket udsendelsen om katte på DR3 og er blevet overrasket over, at den danske kommentators tale blive undertekstet både med teletext og som DVB.
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |