Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Don Drift
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
|
Emne: Undertekster på TV1000 (Samsung HD boks) Sendt: 23-Februar-2010 kl. 11:10 |
Hej allesammen.
Jeg har en Samsung HD boks fra Viasat. Jeg har dog 2 problemer med den.
Det ene, og mest irriterende, er at når jeg ser film på TV1000, så passer underteksterne, de bliver heletiden ude af synk, nogle gange hjælper det at slå dem fra, og sætte dem på igen, eller skifte kanal og så tilbage igen. Men det er virkelig pisse irriterende. Er der noget man kan gøre?
En anden ting er at ind imellem, så kommer der en "gennemsigtig" boks på det grafiske overlay der er, når du skifter kanal. F.eks. nede i venstre hjørne, så er der en stor firkant hvor det grafiske mangler...
Hvad kan man gøre?
|
|
antennespecialisten
Junior bruger
Oprettet: 21-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 33
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 12:08 |
Hej Don..
Puhaa, jeg kunne hurtigt remse en masse andre fejl op med den boks.. Men lyder umiddelbart som om at det er en software fejl..
Jeg ville give Viasats kundeservice et kald, forklare dem fejlen & evt. bede om en ny boks :)
Jeg kører med en Pace HD boks til Viasat.. kører rigtig fint faktisk :)
|
Canal Digital
Viasat
Waoo TV + FiberNet
YouSee Kabel+Fiber TV
|
|
Mikkel.C
Bruger
Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 201
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:15 |
Jeg har også en Pace HD/HDD box, og der kommer underteksterne også altid ud af sync på TV1000 kanalerne. Jeg kan ikke se en film uden lige at skulle skifte kanal sådan cirka hver halve time. Når man så skifter tilbage igen, passer det i nogen minutter igen.
Min er svjv på den nyeste SW, men får du noget brugbart ud af Viasat support vil jeg da gerne høre om det. Jeg har selv opgivet.
Redigeret af Mikkel.C - 23-Februar-2010 kl. 13:15
|
|
Don Drift
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:18 |
Jeg har nu ringet frem og tilbage 3-4 gange (pisse irriterende).
Men vi kunne så til sidst konstatere at jeg har en ældre software, da det nyeste udgivelse er 115 og jeg selv har 114.
Jeg blev så bedt om at opdatere, men det kan jeg ikke, da min signalstyrke kun er på sølle 43% (jeg bor i et lejlighedskomplex, og har ikke rådighed over kabler osv.)
Så de konkluderede at de intet kunne gøre, andet end at jeg måtte prøve at forbedre mit kabel jeg har her i min lejlighed, og så håbe på det boostede styrken. De sagde noget om ordentlig kabelføring, ordentlig af-isolering osv. - Har i nogle tips?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:25 |
Du har alt for lidt signal, det skal forbedres, men da i kan jeg forstå, har et noget underligt system med fælles parabol, så må du få de ansvarlige til at forbedre det.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Don Drift
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:27 |
Må se hvad jeg kan gøre, man kan ikke gøre noget ved kablet i sig selv? Jeg købte det af en radiomand i tidernes morgen da jeg fik parabol. Det virker sådan set fint, godt billede osv. - men kan jo så bare ikke opdatere
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:31 |
Du skriver jo, at det er et fælles system, hvor du ikke kan rette og justere på noget, og så er der jo ikke noget du selv kan gøre.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Don Drift
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:32 |
Nej det rigtigt.. Men tænker på om det kabel jeg har trukket i min lejlighed kan gøres bedre?
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:33 |
Hvis ikke det der kommer ud af din tilslutning er bedre, så er der jo ikke noget du kan gøre.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
antennespecialisten
Junior bruger
Oprettet: 21-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 33
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 13:35 |
Kender du ikke nogle andre som har Viasat derhjemme (udenfor jeres lejlighedskompleks) ?
En mulighed kunne jo også være at tage din boks med over til dem, og få den opdateret igennem deres parabol? :)
Men er også enig om at det er alt for lidt med 43% i signalstyrke..
Redigeret af antennespecialisten - 23-Februar-2010 kl. 13:37
|
Canal Digital
Viasat
Waoo TV + FiberNet
YouSee Kabel+Fiber TV
|
|
Don Drift
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 14:43 |
Kan desværre ikke gøre andet end at kontakte viceværten, og nævne at der er et problem med signalstyrken. Ud over det, kan jeg prøve at forbedre det kabel jeg selv har trukket. Måske det kan af-isoleres bedre, og måske der skal være lidt mere kobbertråd i enderne.
Men gør det nogen forskel at signalstyrken er 43%? (Ud over selvfølgelig at jeg ikke lige kan opdatere) - Men altså min signalkvalitet er 100% - Der er ingen problemer med billede eller lyd.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
|
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 14:48 |
Det er vel unødvendigt at sige, at forbindelserne på kablet skal være i orden. Så se efter at det er korrekt monteret i F-Connectoren.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|