recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster på TV2 Play Apple TV4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster på TV2 Play Apple TV4

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Fisher65 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Januar-2021
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster på TV2 Play Apple TV4
    Sendt: 16-November-2021 kl. 15:40
Som brugere af AppleTV4, er man vant til at swipe ned på Remoten’s touch-flade på samtlige streaming-apps, for at få yderligere info/undertekster/lydindstillinger.

Nu har TV2 Play fjernet denne mulighed. I stedet for kommer der en bjælke nederst på billedet. Hvis man swiper op igen i samme sekund, kommer der en “taleboble” længst ud til højre på bjælken, som indikerer valgmulighed for undertekster.

Problemet er, at jeg ikke kan tilgå denne taleboble fra min AppleTV-Remote. Det virker som om man har brug for en mus/cursor (bjælken ligner det man kan se i en browser).

Tv2Plays kunderservice svar på mit spørgsmål, vidner om at de ikke ved hvordan en AppleTV Remote fungerer.

Nogen her som kan hjælpe?
Mvh
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 16:02
 Har du prøvet med TV Remoten.? Den har jo en mus funktion, og er enhederne sæt op til at fungere med CEC, så bør det ikke være et problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 16:45
Når "taleboblen" er fremme, skal du swipe til højre, så bliver den aktiv.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Når "taleboblen" er fremme, skal du swipe til højre, så bliver den aktiv.

Tak for svar.

Desværre fungerer det ikke for mig at swipe til højre - kan du?

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1167
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 18:10
Du skal swipe opad en ekstra gang
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har du prøvet med TV Remoten.? Den har jo en mus funktion, og er enhederne sæt op til at fungere med CEC, så bør det ikke være et problem.
Tak for svar. 
Nu er TV-Remote gemt væk, men jeg er godt klar over, at den også kan styre AppleTV.

Min point er sådan set, hvorfor TV2Play laver en funktion til ATV, der adskiller sig fra alle andre apps ved “swipe-ned-funktion” på touch. Jeg vil gerne kun bruge ATV Remote, da den fungerer til alle andre apps/streamingtjenester.

Har du en ATV med TV2Play og kan teste?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 18:39
 Jeg bruger udelukkende Android enheder.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Du skal swipe opad en ekstra gang

Tak, jeg skal swipe tre gange, ganske hurtigt, inden jeg får fat i “taleboblen”.
Min løsning blev:
- Swipe ned
- Swipe op
- Swipe op igen
Altså tre swipes inden jeg fik fat på taleboblen!

Mærkelig funktion TV2Play har valgt til deres app, da alle andre apps giver en menu i toppen af billedet med “info/undertekster/lyd” med mulighed for at swipe højre/venstre/ned/op.

Tusinde tak for din hjælp.
Mvh
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har du prøvet med TV Remoten.? Den har jo en mus funktion,

Hvilken tv Remote har han?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 19:18
Der er da nok ingen eller ganske få der ikke har det. De mest almindelige fabrikater har det, Sony, LG, Samsung, Panasonic, Philips.

PS hvornår stopper du med at pisse på mig hele tiden.
Til top
Giffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-November-2007
Sted: Haderslev, DK
Point: 1219
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Giffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 21:46
Det er den nye standard player/udseende fra Apple selv så flere og flere kommer nok til at bruge den.
Apples egen Apple TV+ bruger den også.

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisher65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2021 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Det er den nye standard player/udseende fra Apple selv så flere og flere kommer nok til at bruge den.
Apples egen Apple TV+ bruger den også.
Aha, jeg googlede “problemet” samt skrev til TV2Play’s kundeservice uden at blive klogere.

En slags hemmelig ny funktion på tvOS 15? 😎

Desuden ville min iPhone XS ikke fungere som remote længere så blev tvunget til at opdatere til 15. Når det var gjort ville Remote-appen alligevel ikke fungere, men man skal swipe ind på kontrolcenter og finde symbolet for remoteren.

Levet i total Apple-miljø i rigtigt mange, mange år men har ikke været opmærksom på disse “nye” funktioner, der i mine øjne bare besværliggør brugervenligheden.

Tak for info, Giffel.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu