|
Undertekster på TV2 Play Apple TV4 |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Fisher65
Bruger Oprettet: 16-Januar-2021 Status: Offline Point: 80 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 16-November-2021 kl. 15:40 |
Som brugere af AppleTV4, er man vant til at swipe ned på Remoten’s touch-flade på samtlige streaming-apps, for at få yderligere info/undertekster/lydindstillinger.
Nu har TV2 Play fjernet denne mulighed. I stedet for kommer der en bjælke nederst på billedet. Hvis man swiper op igen i samme sekund, kommer der en “taleboble” længst ud til højre på bjælken, som indikerer valgmulighed for undertekster. Problemet er, at jeg ikke kan tilgå denne taleboble fra min AppleTV-Remote. Det virker som om man har brug for en mus/cursor (bjælken ligner det man kan se i en browser). Tv2Plays kunderservice svar på mit spørgsmål, vidner om at de ikke ved hvordan en AppleTV Remote fungerer. Nogen her som kan hjælpe? Mvh
|
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du prøvet med TV Remoten.? Den har jo en mus funktion, og er enhederne sæt op til at fungere med CEC, så bør det ikke være et problem.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
Når "taleboblen" er fremme, skal du swipe til højre, så bliver den aktiv.
|
|
Fisher65
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Desværre fungerer det ikke for mig at swipe til højre - kan du? |
|
spoxy
Guld medlem Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1167 |
Funktioner
Tak(1)
|
Du skal swipe opad en ekstra gang
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
Fisher65
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar. Nu er TV-Remote gemt væk, men jeg er godt klar over, at den også kan styre AppleTV. Min point er sådan set, hvorfor TV2Play laver en funktion til ATV, der adskiller sig fra alle andre apps ved “swipe-ned-funktion” på touch. Jeg vil gerne kun bruge ATV Remote, da den fungerer til alle andre apps/streamingtjenester. Har du en ATV med TV2Play og kan teste?
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg bruger udelukkende Android enheder.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Fisher65
Funktioner
Tak(0)
|
Tak, jeg skal swipe tre gange, ganske hurtigt, inden jeg får fat i “taleboblen”. Min løsning blev: - Swipe ned - Swipe op - Swipe op igen Altså tre swipes inden jeg fik fat på taleboblen! Mærkelig funktion TV2Play har valgt til deres app, da alle andre apps giver en menu i toppen af billedet med “info/undertekster/lyd” med mulighed for at swipe højre/venstre/ned/op. Tusinde tak for din hjælp. Mvh
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvilken tv Remote har han? Klaus
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Der er da nok ingen eller ganske få der ikke har det. De mest almindelige fabrikater har det, Sony, LG, Samsung, Panasonic, Philips. PS hvornår stopper du med at pisse på mig hele tiden.
|
|
|
|
Giffel
Guld medlem Oprettet: 24-November-2007 Sted: Haderslev, DK Status: Offline Point: 1219 |
Funktioner
Tak(1)
|
Det er den nye standard player/udseende fra Apple selv så flere og flere kommer nok til at bruge den. Apples egen Apple TV+ bruger den også.
|
|
LG OLED C1 77" Denon AVR-X2800H Synology DS916+ ATV 4K 3. gen |
|
Fisher65
Funktioner
Tak(0)
|
Aha, jeg googlede “problemet” samt skrev til TV2Play’s kundeservice uden at blive klogere. En slags hemmelig ny funktion på tvOS 15? 😎 Desuden ville min iPhone XS ikke fungere som remote længere så blev tvunget til at opdatere til 15. Når det var gjort ville Remote-appen alligevel ikke fungere, men man skal swipe ind på kontrolcenter og finde symbolet for remoteren. Levet i total Apple-miljø i rigtigt mange, mange år men har ikke været opmærksom på disse “nye” funktioner, der i mine øjne bare besværliggør brugervenligheden. Tak for info, Giffel.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |