recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster på TV2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Undertekster på TV2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
agerbek Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér agerbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster på TV2
    Sendt: 19-Maj-2020 kl. 23:01

Hej :-)

Vi har Boxer TV 2 kort til flow-TV, det har vi haft siden TV 2 blev betalingskanal.

Nu er jeg så efterhånden så træt af at se det man kan præstere m.h.t. undertekster. For mere end fem år siden fungerede det fint med undertekster på TV 2. Det var med DVB-T undertekster, hvor man kunne slå undertekst til eller fra via sin TV fjernbetjening. Så blev det fjernet, og ønskede man undertekster, kunne man via tekst tv side 399 slå det til. Dette fungerede meget dårligt og var besværligt, og så fremstod underteksterne som noget grafik man så på computere for 40 år siden.
 
I dag er det muligt at vælge undertekster med sin fjernbetjening, men underteksterne fremstår stadig forfærdelig grimt rent grafisk. Teksten står med hvid skrift på sort baggrund som ikke er gennemsigtig (se vedhæftede billede). Det betyder, at når der eksempelvis i TV 2 nyheder er et interview med en person, så kan man normalt se personens navn m.m. i nederste venstre side af skærmen. Dette er dækket af underteksterne, hvis de er slået til. Jeg forstår ikke, at man ikke bare kan gøre ligesom DR hvor det fungerer rigtig godt.
 
Jeg synes det er en hån mod folk der ikke hører så godt. Er jeg bare den eneste der der mener det ?

M.v.h.
Poul





Redigeret af agerbek - 19-Maj-2020 kl. 23:02
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 23:29
 Der må klages til TV2, og håbe at det ændres, tvivler dog på det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2020 kl. 23:46
TV2 kan næppe gøre noget ved, hvordan det enkelte tv vælger at vise DVB-T tekstningen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

TV2 kan næppe gøre noget ved, hvordan det enkelte tv vælger at vise DVB-T tekstningen.
Klaus


Nu er der jo netop ikke tale om DVB-T undertekster, men derimod teletekst baserede, og det er jeg sikker på TV2 kan gøre noget ved. Ellers ville underteksterne på DR kanalerne heller ikke se anderledes ud.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 10:42
Tror det er TV specifikt, jeg har lige testet på mine tv.

På det ene ligner det, det som billedet, på et af de andre står de "flotte" og normale
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2020 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Tror det er TV specifikt

Hvordan forklarer du så forskellen mellem TV2's og DR's undertekster?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu