recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unge under 18 brug af Android?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unge under 18 brug af Android?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Unge under 18 brug af Android?
    Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 18:22
Som emnet siger, så er der noget her der er gået min næse forbi, ihvertfald indtil for få timer siden, hvor jeg gav knægten hans første Android telefon, og dermed også mit første møde med Android sådan mere tilbundsgående.
Problemet er måske ikke så meget Android, men derimod de ting der kan bruges i Android, som nærmest kræver en gmail konto. Som sådan var det ikke et problem, indtil jeg forsøgte at oprette en gmail konto til knægten. Det skal lige siges, han fylder 12 her i november, og er derfor ikke myndig.
Myndig er netop problemet med gmail, for man skal simpelthen være myndig, og knægtens oprettelse måtte da også opgives pga. dette (foreløbig).
Spørgsmålet er så, hvad gør man så? Kan det virkelig være rigtigt, at Android mobiltelefoner ikke henvender sig til børn og unge under 18 (eller som ikke er myndige), medmindre man kan leve med dem uden en gmail konto?
Eller findes der muligheder for at bruge Android mobiltelefonen uden brug af gmail?
 
Som jeg startede, så er der noget der er gået min næse forbi her. Og jeg håber det bare er mig der ikke helt har fattet det endnu, for ellers er der da noget rivende galt. Der er jo ikke bare tale om et  tele-abonnement, men også en store del af brugen og meningen med mobiltelefonen, som i det her tilfælde er en Sony Xperia X8, som disse unge er afskåret fra, hvis altså tingene skal foregå efter reglerne.
Kan det virkelig passe?
 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Myndig er netop problemet med gmail, for man skal simpelthen være myndig, og knægtens oprettelse måtte da også opgives pga. dette (foreløbig).

Kommer google politiet da? Lav dog en e-mail adresse til drengenLOL
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 18:53
enig,
opret en gmail konto på en webside, og derfra brug den til at logge ind på mobilen, hvis du ikke kan erkende "yes, im 18" i regelsæt for oprettelse af en gmail konto på mobilen. så har du gjort det rigtig.
 
konto kan jo kun misbruges med kredit kort, hvis din søns navn står på kreditkortet som flettes sammen med konto som jeg husker det.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 18:54
Kasper, det var lidt derfor jeg skrev foreløbig. Er skam godt klar over hvordan man omgåes det, men det her er lige pt. en principsag for mig, (ikke at det skal forhindre knægten), for jeg undre mig over, at det er det første og tilsyneladende eneste sted man møder denne blokering. Der burde i realiteten have været skrevet stolpe op og stolpe ned omkring det længe inden, eksempelvis når man køber sådan en telefon.
Jeg kan heller ikke forestille mig, at Google ligefrem synes det er en speciel god ide, at forældre opretter fiktive personer (eller at de unge selv gør det). Der må ligger et eller andet, andet til grund for det her, eller der må være en mere "legal" måde at omgåes det på, og samtidig kunne bruge telefonen.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

enig,
opret en gmail konto på en webside, og derfra brug den til at logge ind på mobilen, hvis du ikke kan erkende "yes, im 18" i regelsæt for oprettelse af en gmail konto på mobilen. så har du gjort det rigtig.
 
konto kan jo kun misbruges med kredit kort, hvis din søns navn står på kreditkortet som flettes sammen med konto som jeg husker det.
 
 
Øhh, jeg når ikke engang så langt som til at oprette en gmail konto til ham. Det er jo der han afvises pga. alderen.
Men jeg må erkende, jeg har ikke forsøgt at oprette den via telefonen, kun på googles egen gmail side. Måske det er der den mulige "omgåelse" ligger, at det bare skal ske via telefonen.
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:07
du har ret, de følger internationale COPPA regler, hvor børn under 13 ikke må oprette email adr. så det er ikke google, det er COPPA som du er uenig med her, desværre..
 
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:10
Okay, læste bare Googles betingelser, og der stod man skulle være myndig, så jeg gik ud fra det var 18.
Men underligt synes jeg sgu det er, når man samtidig låser en stor del af telefonens brug.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:13
Du skal jo også være 18 år for at oprette et mobilabonnement, så tingene hænger vel meget godt sammen?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Du skal jo også være 18 år for at oprette et mobilabonnement, så tingene hænger vel meget godt sammen?
nej! det skal man ikke når der vælges taletidskort hos den lokale købmand?
og dermed åbnes der så for unge mennesker som vil bruge en android mobil.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Du skal jo også være 18 år for at oprette et mobilabonnement, så tingene hænger vel meget godt sammen?
 
Hvis vi snakker decideret mobil-abonnement, så er det korrekt, at det ikke lige er til at indgå for unge under 18. Men det ændre ikke ved, at jeg som forældre kan oprette et abonnement til min knægt med et decideret "børne budget", eller han kan selv, som Pendec skriver, vælge taletidskort.
 
Men det som jeg hentyder til, det er den nærmest fundenmentale brug af Android telefonen, som eksempelvis er afskåret fra Android market oa. uden en gmail konto. Og gmail kontoen er altså "bare" en simpel email konto. Der er ikke det store fiduser i det, eller aftaler som sådan.
 
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:08
Hvad mennesker dog kan bekymre sig om nu om dage -giv knægten sådan en her i stedet-

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2011 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

du har ret, de følger internationale COPPA regler, hvor børn under 13 ikke må oprette email adr. så det er ikke google, det er COPPA som du er uenig med her, desværre..
 


Af privacy hensyn må det kraftigt frarådes at opgive din rigtige fødselsdato til firmaer som Google, så hvor er problemet her? Skriv 1-1-1970 eller whatever. COPPA er i øvrigt en amerikansk lov. Det har intet med "internationale" regler at gøre.

Til gengæld ville jeg være stærkt bekymret over alt det spyware som en Android telefon er udstyret med. Det er ikke noget at udsætte børn for, efter min mening.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu