recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unifi + Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unifi + Sonos

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Unifi + Sonos
    Sendt: 19-December-2024 kl. 10:21
Hej,

Jeg har lidt periodiske udfordringer med mit Sonos system og Unifi netværk.

Systemet består af
Unifi DreamMachine
1 AP
Switch 16
Switch Mini

Sonos Arc
Move
One

Alt kører via Wifi

Jeg døjer specifikt med at Sonos Move af og til mister forbindelse, eller den har forbindelse men reagerer ikke på kommandoer fra app´en, og der kan ikke ses batteristatus mv.
Hvis jeg genstarter Dream Machinen, så kører det i X antal uger igen.

Nogen der har samme udfordring, og evt fundet en løsning?
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Point: 493
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 11:19
Når du skriver det sådan, kan jeg da godt se jeg har noget lignende. Jeg kører med nanoAP med PoE 

Meeen jeg har sonos boost på og det synes jeg hjælper sådan ok. Men ærligt, så ved jeg snart ikke længere om udfald skyldes app eller andet. Der er ved at være lidt metaltræthed mht som os.

Konsekvent kører jeg via Bluetooth på move, da det bare virkede bedre med telefonen.

Spændende om du finder en årsag

Redigeret af thomnico - 19-December-2024 kl. 11:19
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 657
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 15:28
Jeg er nok en af de mærkelige mennesker der indtil dato nærmest KUN har oplevet problemer med Ubiquity. .Jeg forstår ikke "the buzz". 

Det er muligt at det på papiret er et super system, men jeg har hjulpet folk af med det et par gange nu, og over i noget alment Mesh, og alle deres internet relaterede problemer er forsvundet som dug for solen. 

Er det mig der ikke har forstand på det? Det er muligt, men vi kører også med det på arbejdet, professionelt sat op af vores IT partner, og det kører på samme måde. Vi skal ofte genstarte, slukke ap'er osv. osv. 

Privat kører jeg med TP-Link X20, jeg har aldrig problemer (og har i øvrigt ikke haft det med Sonos heller). Det kører bare.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Jeg er nok en af de mærkelige mennesker der indtil dato nærmest KUN har oplevet problemer med Ubiquity. .Jeg forstår ikke "the buzz". 

Det er muligt at det på papiret er et super system, men jeg har hjulpet folk af med det et par gange nu, og over i noget alment Mesh, og alle deres internet relaterede problemer er forsvundet som dug for solen. 

Er det mig der ikke har forstand på det? Det er muligt, men vi kører også med det på arbejdet, professionelt sat op af vores IT partner, og det kører på samme måde. Vi skal ofte genstarte, slukke ap'er osv. osv. 

Privat kører jeg med TP-Link X20, jeg har aldrig problemer (og har i øvrigt ikke haft det med Sonos heller). Det kører bare.
Vil ikke vurdere om du har forstand på det eller ej. Kan se mit eget har kørt over 600 dage uden genstart, inc en del Sonos udstyr som bare spiller. Kører dog stadig på den gamle app, så vil tro de fleste Sonos problemer skyldes Sonos nye app/opgraderinger.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2024 kl. 17:07

Hvad problemer havde de?

Vi har det også på arbejde, det er ikke mit indtryk at der er problemer.

Hjemme har jeg:
USG (gateway)
Cloud Key
2x US8 60W (8 port switch med 4xPoE)
Miniswitch
2x AC LR accesspunkter
2x UniFi Protect G3 Flex (kamera)

Lige nu er der 11 trådløse og 4 kablede enheder på, men jeg er også alene hjemme :-)

I udgangspunktet oplever jeg ingen problemer, altså med mindre at udfald på DR på min netværksradio skyldes mit netværk?
Nåh nej - DR ved godt selv at de har problemer og flere andre her på recordere.dk har samme problem uden at de kører UniFi.

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 288
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 00:32

Lidt off topic.....
Måske kineserne følger med i, hvad du laver og ser dine loginoplysninger/kodeord.

Jeg citerer fra Computer World:
"Verdens måske mest populære router efterforskes lige nu for at være kædet sammen med kinesiske cyberangreb – og derfor overvejer USA helt at forbyde TP-Link-routere i landet fra starten af næste år."

Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 10:19
Hejsa,

Jeg havde selv store problemer med unifi og mit sonos.
Faktisk præcis det du skriver med udfald og en app der ikke kan se controlleren.
Det viste sig at mine unifi enheder ikke var opdateret længe.
Efter jeg fik opdateret dem alle har jeg ikke haft nogen problemer.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2008
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 10:34
Fedt, jeg må lige prøve at se om mine enheder mangler nye opdateringer.
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 10:41
Check også om selve controlleren skal opdateres, når nu du er i gang :)
Til top
longlife Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-September-2007
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longlife Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 11:01
Dine problemer kan skyldes spanning-tree protokollen som både Unifi og Sonos kører. Hvis man ikke har forstand på dette kan det give store udfordringer i netværket.

Det bliver for omfattende at beskrive løsningen her. Men google eller ChatGPT er din ven.

Source: Er selv netværkstekniker med 30 års erfaring.

Redigeret af longlife - i går kl. 11:02
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 657
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 11:31
@Erik K
:) De skal være SÅ velkomne til at følge med i hvad jeg laver. De der TP-Link folk .(mon ikke der er rimelig styr på det, siden det stadig er til salg i EU)

Jeg er slet slet ikke så spændende :D

Men jeg kan jo se at der faktisk ER noget om snakken med Unify og Sonos (og lidt andet også). 
Der er ingen tvivl om det kan en masse, men jeg ser det ikke som "Consumer produkt". Der har jeg hjulpet mange mere succesfuldt med alment Mesh. 

Smag og behag :)

Redigeret af MortenP - i går kl. 11:33
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: i går kl. 12:35

@Erik K
:) De skal være SÅ velkomne til at følge med i hvad jeg laver. De der TP-Link folk .(mon ikke der er rimelig styr på det, siden det stadig er til salg i EU)

Jeg er slet slet ikke så spændende :D

Men jeg kan jo se at der faktisk ER noget om snakken med Unify og Sonos (og lidt andet også). 
Der er ingen tvivl om det kan en masse, men jeg ser det ikke som "Consumer produkt". Der har jeg hjulpet mange mere succesfuldt med alment Mesh. 

Smag og behag :)
Fik nu aldrig mit ASUS mesh til at virke med sonos. Tror dog mest det var et ASUS problem. 

Nu er du jo meget glad for MESH, hvor er det at mesh er bedre end et almindeligt netværk ?

Unify er ikke for folk uden netværk viden. Vil dog stadig betegne det som et Consumer produkt.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu