|
Unifi + Sonos |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Stoffer1987
Guld medlem Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 19-December-2024 kl. 10:21 |
|
Hej,
Jeg har lidt periodiske udfordringer med mit Sonos system og Unifi netværk. Systemet består af Unifi DreamMachine 1 AP Switch 16 Switch Mini Sonos Arc Move One Alt kører via Wifi Jeg døjer specifikt med at Sonos Move af og til mister forbindelse, eller den har forbindelse men reagerer ikke på kommandoer fra app´en, og der kan ikke ses batteristatus mv. Hvis jeg genstarter Dream Machinen, så kører det i X antal uger igen. Nogen der har samme udfordring, og evt fundet en løsning?
|
||
thomnico
Super bruger Oprettet: 06-November-2007 Sted: Albertslund Status: Offline Point: 493 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Når du skriver det sådan, kan jeg da godt se jeg har noget lignende. Jeg kører med nanoAP med PoE
Meeen jeg har sonos boost på og det synes jeg hjælper sådan ok. Men ærligt, så ved jeg snart ikke længere om udfald skyldes app eller andet. Der er ved at være lidt metaltræthed mht som os. Konsekvent kører jeg via Bluetooth på move, da det bare virkede bedre med telefonen. Spændende om du finder en årsag
Redigeret af thomnico - 19-December-2024 kl. 11:19 |
||
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080 Center: XTZ Spririt 6 Front: XTZ Spririt 6 Bag og side: XTZ Spirit 2 Sub: B&W AW610 Receiver: Marantz SR7008 |
||
MortenP
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 657 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er nok en af de mærkelige mennesker der indtil dato nærmest KUN har oplevet problemer med Ubiquity. .Jeg forstår ikke "the buzz".
Det er muligt at det på papiret er et super system, men jeg har hjulpet folk af med det et par gange nu, og over i noget alment Mesh, og alle deres internet relaterede problemer er forsvundet som dug for solen. Er det mig der ikke har forstand på det? Det er muligt, men vi kører også med det på arbejdet, professionelt sat op af vores IT partner, og det kører på samme måde. Vi skal ofte genstarte, slukke ap'er osv. osv. Privat kører jeg med TP-Link X20, jeg har aldrig problemer (og har i øvrigt ikke haft det med Sonos heller). Det kører bare. |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad problemer havde de?
Vi har det også på arbejde, det er ikke mit indtryk at der er problemer. Hjemme har jeg: USG (gateway) Cloud Key 2x US8 60W (8 port switch med 4xPoE) Miniswitch 2x AC LR accesspunkter 2x UniFi Protect G3 Flex (kamera) Lige nu er der 11 trådløse og 4 kablede enheder på, men jeg er også alene hjemme :-) I udgangspunktet oplever jeg ingen problemer, altså med mindre at udfald på DR på min netværksradio skyldes mit netværk? Nåh nej - DR ved godt selv at de har problemer og flere andre her på recordere.dk har samme problem uden at de kører UniFi. Klaus |
||
Erik K
Super bruger Oprettet: 29-November-2020 Status: Offline Point: 288 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lidt off topic..... Måske kineserne følger med i, hvad du laver og ser dine loginoplysninger/kodeord. Jeg citerer fra Computer World: "Verdens måske mest populære router efterforskes lige nu for at være kædet sammen med kinesiske cyberangreb – og derfor overvejer USA helt at forbyde TP-Link-routere i landet fra starten af næste år."
|
||
sqnk
Bruger Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hejsa,
Jeg havde selv store problemer med unifi og mit sonos. Faktisk præcis det du skriver med udfald og en app der ikke kan se controlleren.
Det viste sig at mine unifi enheder ikke var opdateret længe. Efter jeg fik opdateret dem alle har jeg ikke haft nogen problemer. |
||
Stoffer1987
Guld medlem Oprettet: 25-April-2008 Status: Offline Point: 658 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fedt, jeg må lige prøve at se om mine enheder mangler nye opdateringer.
|
||
sqnk
Bruger Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 112 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Check også om selve controlleren skal opdateres, når nu du er i gang :)
|
||
longlife
Ny bruger Oprettet: 18-September-2007 Status: Offline Point: 18 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Dine problemer kan skyldes spanning-tree protokollen som både Unifi og Sonos kører. Hvis man ikke har forstand på dette kan det give store udfordringer i netværket.
Det bliver for omfattende at beskrive løsningen her. Men google eller ChatGPT er din ven. Source: Er selv netværkstekniker med 30 års erfaring.
Redigeret af longlife - i går kl. 11:02 |
||
MortenP
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 657 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Erik K
:) De skal være SÅ velkomne til at følge med i hvad jeg laver. De der TP-Link folk .(mon ikke der er rimelig styr på det, siden det stadig er til salg i EU) Jeg er slet slet ikke så spændende :D Men jeg kan jo se at der faktisk ER noget om snakken med Unify og Sonos (og lidt andet også). Der er ingen tvivl om det kan en masse, men jeg ser det ikke som "Consumer produkt". Der har jeg hjulpet mange mere succesfuldt med alment Mesh. Smag og behag :) Redigeret af MortenP - i går kl. 11:33 |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9389 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu er du jo meget glad for MESH, hvor er det at mesh er bedre end et almindeligt netværk ? Unify er ikke for folk uden netværk viden. Vil dog stadig betegne det som et Consumer produkt.
|
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |