recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unifi + Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unifi + Sonos

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 timer 60 minutter siden kl. 12:42
Lahan, fordelen med Mesh er (og her skal det naturligvis også sætte korrekt op) at det laver sit eget netværk mellem "noderne". 
Så man, uden huller, blot hopper på næste node. Lidt som hvis man har forskellige Access points, hvor jeg dog bare har oplevet at man kan være ude for man skal hoppe på selv. (og jeg er med på det meget er opsætning)

Mesh er vel nærmest plug & play versionen af router+ access points. Så det er langt bedre end en enkeltstående router. 

Jeg havde vrøvl med dækning i yderkanterne af huset, og købte et mest system med 3 noder. Nu er jeg fuldt dækket overalt, inkl. hele haven (til kameraer osv)
OG kan styre det hele via en smartphone app. Det gør det også super nemt at smide nye enheder på (enten via WPS eller bare helt almindeligt via kode). Definere om enheder skal have ekstra fokus og derved få ekstra båndbredde, Slukke for børnenes Wi-Fi om aftenen hvis de ikke går i seng :D osv. 
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21 timer 17 minutter siden kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Lahan, fordelen med Mesh er (og her skal det naturligvis også sætte korrekt op) at det laver sit eget netværk mellem "noderne". 
Så man, uden huller, blot hopper på næste node. Lidt som hvis man har forskellige Access points, hvor jeg dog bare har oplevet at man kan være ude for man skal hoppe på selv. (og jeg er med på det meget er opsætning)

Det forstod jeg ikke. MESH laver sit eget netværk mellem noderne. Hvorfor synes du det er en fordel med sit eget netværk ?
Et almindeligt netværk kører også på samme netværk mellem sine noder.

Kan hoppe videre til næste node. Det gør man da også på et almindeligt netværk.

Hvad er det lige som MESH har indført som gør dit hopperi lettere, end det som er defineret i et standard netværk(802.11k, 802.11v og 802.11r) ?

Redigeret af lahan - 21 timer 14 minutter siden kl. 14:28
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 timer 23 minutter siden kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Lahan, 

I min opsætning hopper alt helt automatisk mellem mine to accespoints (som dækker hus + garage og 600m2 grund).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu