|
Unifi + Sonos |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
MortenP
Guld medlem Oprettet: 23-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 657 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lahan, fordelen med Mesh er (og her skal det naturligvis også sætte korrekt op) at det laver sit eget netværk mellem "noderne".
Så man, uden huller, blot hopper på næste node. Lidt som hvis man har forskellige Access points, hvor jeg dog bare har oplevet at man kan være ude for man skal hoppe på selv. (og jeg er med på det meget er opsætning) Mesh er vel nærmest plug & play versionen af router+ access points. Så det er langt bedre end en enkeltstående router. Jeg havde vrøvl med dækning i yderkanterne af huset, og købte et mest system med 3 noder. Nu er jeg fuldt dækket overalt, inkl. hele haven (til kameraer osv) OG kan styre det hele via en smartphone app. Det gør det også super nemt at smide nye enheder på (enten via WPS eller bare helt almindeligt via kode). Definere om enheder skal have ekstra fokus og derved få ekstra båndbredde, Slukke for børnenes Wi-Fi om aftenen hvis de ikke går i seng :D osv. |
|
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9389 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et almindeligt netværk kører også på samme netværk mellem sine noder. Kan hoppe videre til næste node. Det gør man da også på et almindeligt netværk. Hvad er det lige som MESH har indført som gør dit hopperi lettere, end det som er defineret i et standard netværk(802.11k, 802.11v og 802.11r) ?
Redigeret af lahan - 21 timer 14 minutter siden kl. 14:28 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19508 |
Funktioner
Tak(0)
|
I min opsætning hopper alt helt automatisk mellem mine to accespoints (som dækker hus + garage og 600m2 grund). Klaus
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |