recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uni-fjbt. - hvad er undskyldningen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUni-fjbt. - hvad er undskyldningen?

 Besvar Besvar Side  <1234 24>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:28

Lars - Kræver såvidt jeg forstår, at man aktiver remote play, og dette ikke er nemt uden en "remote play" enhed såsom PSP. Men ellers har du ret.

Lad os se hvad Otto finder på

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dovenskab !!

Præcist dén pointe jeg gerne ville hive frem!  Jeg tror den største begrundelse for det er at "det har jeg ikke lige fået gjort"...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lad os se hvad Otto finder på

Jeg har nu ikke tænkt mig at finde på noget særligt. Som jeg ser det, er der ikke så meget nyt at finde på, hvis det skal være i prisklassen under 10.000,- og ikke være Logitech eller Lintronic/B&O. Det eneste jeg finder på er at opfordre folk til, hvis de ikke selv kan overskue det, at finde en installatør der kan gøre det for én. Jeg tror rigtigt mange ganske enkelt ikke har forståelse for hvor meget det ændrer i oplevelsen af éns system, at få en aktivitets-styret fjernbetjening (forudsat at den er sat rigtigt op).

Det er så korrekt at der er visse sammenhænge hvor det ikke lader sig gøre fuldt ud, deriblandt PS3. Jeg mener ikke at de IR-løsninger der findes, kan tænde PS3'en fra fjernbetjeningen, f.eks.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dovenskab !!

Præcist dén pointe jeg gerne ville hive frem!  Jeg tror den største begrundelse for det er at "det har jeg ikke lige fået gjort"...

En unfair kommentar synes jeg!!!

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det kan jeg godt forholde mig til. Det kan være uoverskueligt at sætte op. Fint - det kan man betale sig fra. Jeg er allerede ved at have vænnet folk til at det er en god idé at betale mig 2500,- for "lige at pille lidt ved fjernbetjeningen", fordi folk kan se at de får bedre billede ud af det. På samme måde kan man få rigtigt meget ud af at betale en installatør et par tusinde eller hvad det nu vil koste, at få programmeret en universal-fjernbetjening til éns system. Hvis man synes det er for dyrt at betale et par tusser for dét - så hop tilbage til punkt 1... 

Hmm, er du sikker på du kan klare det for 2500,- ?

Billedkalibrering, ikke multi-fjernbetjening! Og ja, det skal nok være et rimeligt simpelt system hvis jeg skulle levere en fjernbetjening inkl. programmering for 2500,-, medmindre det er en del af en større sammenhæng...

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:39

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg mener ikke at de IR-løsninger der findes, kan tænde PS3'en fra fjernbetjeningen, f.eks.

Det er rigtigt, men der er et PS3 IR-produkt på vej med tænd/sluk funktion. Det er det vi håber/regner med at få en anmeldelse af så snart det kommer.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:42

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det er et "helvede" med alle de fjernbetjeninger! Jeg ville sørme gerne have et sag, som virker - og helst hvor det umiddelbart er logisk og nemt, og hvor jeg kan vælge en knap for BD og en for HD osv osv. De udgaver jeg har set, stemmer tasteturvalget ikke med de typer af anlæg som jeg har. Det betyder at man er nødt til huske, at når jeg vælger min BD, så hedder den på tasteturet f.sks. VCR - og så kan det være lige meget 

Det er netop dér det drejer sig om at forstå de aktivitets-styrede fjernbetjeninger. Det drejer sig netop ikke om at tvinge uni-fjernbetjeningen til at "tænke" som de originale fjernbetjeninger, det drejer sig om at programmere fjernbetjeningen til at "oversætte" disse ting for dig. Eksempelvis på en Logitech: Her har du en programmerbar LCD skærm, hvor du kan kalde de enkelte ting præcist hvad du vil. I stedet for at trykke på "VCR" for at få VCR inputtet, hvor du tilfældigvis har sat Blu-Ray afspilleren til, så laver du en aktivitet, så du vælger "Se Blu-Ray". Så sørger fjernbetjeningen for at tænde tv'et og sætte den på den rigtige indgang, tænde forstærkeren og skifte input, vælge det rigtige input på din scaler, tænde din subwoofer, vælge den rigtige surround-mode osv osv. Når du er færdig, trykker du på "off", og så slukker den det hele igen. Du skal slet ikke tænke på det som at du skifter indgang - du vælger bare at nu vil du se blu-ray. De eneste "faste" knapper er ganske universelle, nummertaster, play, stop, frem/tilbage osv. Det er slet ikke at sammenligne med en almindelig makro-fjernbetjening, det er en meget mere overordnet styring.

Kunsten er at holde tungen lige i munden under programmeringen, så styringen både virker når du kommer hen til et slukket anlæg, og når du skifter fra "Se TV" til "Se Blu-Ray" og tilbage igen. Men i de fleste situationer kan det godt lade sig gøre.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lad os se hvad Otto finder på

Jeg har nu ikke tænkt mig at finde på noget særligt. Som jeg ser det, er der ikke så meget nyt at finde på, hvis det skal være i prisklassen under 10.000,- og ikke være Logitech eller Lintronic/B&O. Det eneste jeg finder på er at opfordre folk til, hvis de ikke selv kan overskue det, at finde en installatør der kan gøre det for én.

Mit problem er ikke manglende overskuelse. Men derimod teknisk inkompatibilitet med produkter produceret af folk, som påstår de kan styre alt!

Jeg er måske ikke det typiske eksempel her, men du kan ikke ignorerer at der er problemer, også med IR enheder (uden at nævne PS3éren). Det har jeg indtil flere eksempler på.

Det er unfair at kaste kommentarer ud som, at man har valgt det forkerte produkt.. På den måde kan man jo få alt til at virke, eksemplevis ved at kun invester i eet mærke. Og så må man så undvære det som disse ikke producere.

Det er unfair at bruge kommentarer som dovenskab, når man efter at have brugt adskillige timer på at sætte en remote op, finder ud af at lortet ganske enkelt ikke kan styre noget så simpelt som en DVB-C (eller sat-receiver), fordi den ganske enkelt ikke opererer på samme IR frekvens!

Det er produkterne der er forkerte, det er producenterne der er dovne!!!

 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er rigtigt, men der er et PS3 IR-produkt på vej med tænd/sluk funktion. Det er det vi håber/regner med at få en anmeldelse af så snart det kommer.

Nice!!

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:45

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

En unfair kommentar synes jeg!!!

Jeg siger jo ikke at det gælder alle, men jeg tror det gælder mange. Så må man jo føle sig så truffet som man selv føler for...

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 10:58

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Tja, Otto. Hvis du tør give den samme garanti som disse producenter af multifjernbetjeninger gør, med at den kan styre alle apparater, så har du vovet dig ud i noget, som måske kan vise sig at blive en overraskelse for dig.

Det har jeg nu heller ikke tænkt mig...

Mht. Philips, så er jeg ikke den store fan af dem. Jeg også haft flere af dem, bl.a. RU880, og også ejet uni'er fra bl.a. Sony, Marantz (som er Philips i forklædning), Remotec og et par stykker jeg ikke kan huske hvad hedder. Ingen af dem har jeg været sådan rigtigt glad for, bl.a. på grund af de problemer du nævner - men der er så heller ingen af dem der har været "ægte" aktivitets-styrede, på linie med hvordan en Logitech fungerer. Jeg bruger en Harmony 895 nu, og det fungerer milevidt bedre end alt andet jeg har prøvet. Det eneste jeg er træt af ved dén er sådan set plastic-kvaliteten, der er mange af de andre noget federe. Men funktionsmæssigt spiller det. Igen, ikke dermed sagt at det fungerer i ALLE setups, men jeg har set installationer og været med til at programmere installationer hvor det har været ganske avancerede setups der har fungeret glimrende når det først er sat op.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Tja, Otto. Hvis du tør give den samme garanti som disse producenter af multifjernbetjeninger gør, med at den kan styre alle apparater, så har du vovet dig ud i noget, som måske kan vise sig at blive en overraskelse for dig.

Det har jeg nu heller ikke tænkt mig...

Mht. Philips, så er jeg ikke den store fan af dem. Jeg også haft flere af dem, bl.a. RU880, og også ejet uni'er fra bl.a. Sony, Marantz (som er Philips i forklædning), Remotec og et par stykker jeg ikke kan huske hvad hedder. Ingen af dem har jeg været sådan rigtigt glad for, bl.a. på grund af de problemer du nævner - men der er så heller ingen af dem der har været "ægte" aktivitets-styrede, på linie med hvordan en Logitech fungerer. Jeg bruger en Harmony 895 nu, og det fungerer milevidt bedre end alt andet jeg har prøvet. Det eneste jeg er træt af ved dén er sådan set plastic-kvaliteten, der er mange af de andre noget federe. Men funktionsmæssigt spiller det. Igen, ikke dermed sagt at det fungerer i ALLE setups, men jeg har set installationer og været med til at programmere installationer hvor det har været ganske avancerede setups der har fungeret glimrende når det først er sat op.

Har i haft mulighed for at afprøve Philips Prestigo SRU8015  ?

Det er muligt at logitech'en er et teknisk godt produkt, men designet/finishen er for plastic agtig.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu