recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uni-fjbt. - hvad er undskyldningen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUni-fjbt. - hvad er undskyldningen?

 Besvar Besvar Side  <12345 24>
Forfatter
Besked
Eivind Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Kunsten er at holde tungen lige i munden under programmeringen, så styringen både virker når du kommer hen til et slukket anlæg, og når du skifter fra "Se TV" til "Se Blu-Ray" og tilbage igen. Men i de fleste situationer kan det godt lade sig gøre.

 

Lige præcis dér er jeg strandet i forsøget på at få min Harmony til at fungere tilfredsstillende. Hvordan pokker forhindrer man at den slukker fjernsynet, når man vælger aktiviteten "Se TV" og fjernsynet er tændt i forvejen.....

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Mht. Philips, så er jeg ikke den store fan af dem. Jeg også haft flere af dem, bl.a. RU880, og også ejet uni'er fra bl.a. Sony, Marantz (som er Philips i forklædning), Remotec og et par stykker jeg ikke kan huske hvad hedder. Ingen af dem har jeg været sådan rigtigt glad for, bl.a. på grund af de problemer du nævner -

Jamen, så har du bla. også selv svaret på, hvorfor der ihvertfald er mindst een her på forumet, som ikke har den store tiltro til noget som helst hvad angår multifjernbejteninger.
Hvad nytter det du har en overfed-lækker-plastikagtig-skod fjernbetjening som kan en hulens masse ting med macro og aktiviteter, hvis lortet ikke kan snakke sammen med dine enheder?

Det er jo ligesom det der er pointen her med det jeg skriver. Tingene funger ganske enkelt ikke som de skal. Hvis de gjorde, så var der sikkert mange som kun havde een fjernbetjening.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Eivind Eivind skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Kunsten er at holde tungen lige i munden under programmeringen, så styringen både virker når du kommer hen til et slukket anlæg, og når du skifter fra "Se TV" til "Se Blu-Ray" og tilbage igen. Men i de fleste situationer kan det godt lade sig gøre.

 

Lige præcis dér er jeg strandet i forsøget på at få min Harmony til at fungere tilfredsstillende. Hvordan pokker forhindrer man at den slukker fjernsynet, når man vælger aktiviteten "Se TV" og fjernsynet er tændt i forvejen.....

Et eksempel på en gang bras!

 

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er netop dér det drejer sig om at forstå de aktivitets-styrede fjernbetjeninger.

Problemet er ikke (for mig) at forstå det, men at de ikke kan tilpasses mit mønster.

Jeg har f.eks. 3 HDD/DVD-recordere, 2 sattelit-modtagere (hvoraf den ene også fungerer som kabel-TV-modtager), samt to andre kabel-TV-modtagere (gammel Selector og HD Selector).

Jeg benytter i visse sammenhænge den ene DVD-recorder til afspilning, og i visse situationer en anden. I få situationer benytter jeg den tredje - det kommer an på, hvad jeg skal se (f.eks. om den skal være tilkoblet mit surround-anlæg, eller om jeg blot vil benytte TV'ets højttalere).

Jeg har derfor ikke en "Se DVD"-opsætning, og ej heller en "Se satellit"-opsætning, idet det afhænger f.eks. af, om den ene eller anden satellit-modtager pt. optager fra enten DVB-C og/eller DVB-S og/eller om jeg skal have lyd ud over anlæg eller ej.

Så jeg bruger slet ikke aktivitets-systemet på min Logitech remote - det er simpelthen ikke avanceret nok...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Eivind Eivind skrev:

Hvordan pokker forhindrer man at den slukker fjernsynet, når man vælger aktiviteten "Se TV" og fjernsynet er tændt i forvejen.....

Det kræver, at dit TV (og andre enheder) har en særskilt "On" og "Off" kode, og ikke kun en "On/Off" toggle.

Mange apparater har en "hemmelig" kode til dette, og den kan så (forhåbentlig) findes på Logitechs opsætning-hjemmeside, men det er desværre langt fra alle.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er muligt at logitech'en er et teknisk godt produkt, men designet/finishen er for plastic agtig.

Jeg fik også erhvervet en Logitech 895 før jul, og er ganske godt tilfreds. Jeg har ikke tænkt på den som specielt plastic agtig, måske fordi dens "look and feel" iøvrigt fungerer. Og funktionen med at man kan betjene udstyr i et skab eller i andre rum via RF er godt tænkt. Og at setup foregår via en PC, med online adgang til et altid opdateret bibliotek af udstyr og remote koder, er vel nærmest et must i dag.

Jeg har kigget lidt på Philips Prestigo SRU8015, altså læst hhv. produktblad og manual. Som jeg ser det er det en "almindelig" konventionel multi fjernbetjening, som kommer ab fabrik født med koder til dagens udstyr som man herefter skal bruge en del tid på at sætte op og konfigurere før fjernbetjeningen fungerer. Og for hver dag den bliver ældre, jo "dummere" bliver den, fordi den ikke kan holdes ajour med udviklingen af produkter. Når den første entusiasme har lagt sig, så får man ikke tilføjet nye produkter, og til sidst ender den i en skuffe fordi det er nemmere bare at bruge original-fjernbetjeningerne.

Et eksempel:  I dag skal multi fjernbetjeninger kunne håndtere "activities". Man vælger f.eks. "Se DVD" og så skal fjernbetjeningen tænde alle de nødvendige apparater og vælge de rigtige indgange. Eller "Lyt til CD" som måske er nogle andre apparater eller indgange. Eller "Se Blu-ray" er måske ikke det samme som "Se HD DVD". Dette kan en fjernbetjening som Philips Prestigo også, men det virker tungt at sætte op. Og jeg tør slet ikke tænke på, hvad man skal igennem den dag man skifter en central komponent i anlægget ud. Altså en komponent der indgår i flere "activities".

Jeg syntes derfor at Logitech fortjener ros for teknikken. De har virkelig forsøgt at skabe et produkt, der er nemt at udbygge/ombygge når behovene ændrer sig. Nogle bryder sig ikke om look&feel, nogle bryder sig ikke om måden pc-softwaren fungerer på, men jeg kan se at de har skabt et produkt som på mange måder er ret genialt. Et produkt der er nemt at sætte op til selv komplekse hjemmebiografer, og ikke mindst nemt at ændre når der skiftes udstyr.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:42

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Så jeg bruger slet ikke aktivitets-systemet på min Logitech remote - det er simpelthen ikke avanceret nok...

Men du kan da tilføje dine egne aktiviteter og navngive dem alle som du vil. Der burde være god mulighed for selv meget advancerede kombinationer, blot ved at tilføje endnu en aktivitet eller omdøbe en eksisterende.

Så du kan have "Se DVD #1", "Se DVD #2", "Se DVD #3" eller hvad der nu virker logisk i dit setup.

Jeg har lavet mine egne aktiviteter her. Jeg har f.eks. slet ingen "Se DVD", men istedet en "Se Blu-ray", en "Se HD DVD", en "Se Recorder" osv.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg syntes derfor at Logitech fortjener ros for teknikken. De har virkelig forsøgt at skabe et produkt, der er nemt at udbygge/ombygge når behovene ændrer sig. Nogle bryder sig ikke om look&feel, nogle bryder sig ikke om måden pc-softwaren fungerer på, men jeg kan se at de har skabt et produkt som på mange måder er ret genialt. Et produkt der er nemt at sætte op til selv komplekse hjemmebiografer, og ikke mindst nemt at ændre når der skiftes udstyr.

  /Lars

Ideen med Logitec´s harmony serie er ikke meget anderledes end Pronto serien. Problemet er bare, hvis teknologien er lavet ordentligt, så kan der være IR frekvenser som de ikke kan fange. Og så er man lost!

Jeg har faktisk overvejet en Harmony 1000 (det er den eneste Logitec jeg gider at eje). Men jeg undre mig over, at jeg ikke kan finde den såkaldt database med over 175000 produkter i, som den skulle understøtte. Er der nogen der ved om det er muligt at finde den online?

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:57

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har faktisk overvejet en Harmony 1000 (det er den eneste Logitec jeg gider at eje).

895 og 1000 er de to store. Hhv. en "hånd model" og en "bord model".

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Men jeg undre mig over, at jeg ikke kan finde den såkaldt database med over 175000 produkter i, som den skulle understøtte. Er der nogen der ved om det er muligt at finde den online?

Jeg tror ikke den database er online på www. Det nemmeste er nok at installere softwaren, og se om produkterne er der

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

895 og 1000 er de to store. Hhv. en "hånd model" og en "bord model".

Jeg tror ikke den database er online på www. Det nemmeste er nok at installere softwaren, og se om produkterne er der

  /Lars

895 er for plastikagtig til mig

Jeg formoder ikke man får meget ud af softwaren før man har produktet. Dvs. man skal købe produktet, sætte sig ind i det, konfigurere osv osv.. Og først derefter finder man ud af, om den kan snakke sammen med ens enheder.

Allerede der får jeg knopper pga. mine erfaringer fra andre såkaldt universale-muliti-fjernbetjeninger!!!

 

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:12
Jeg har haft "fornøjelsen" af en ældre Marantz RC3200 med touchscreen (købt brugt). Programmet til at programmere den var forfærdeligt, skærmen var monokrom, dårligt belyst og der var for få hardbuttons. Selve ideen var dog god, især det med makroer, altså at remoten "husker" hvad man har trykket på og kan skifte frem og tilbage mellem forskellige billeder.

Nu har jeg en Logitech Harmony 885 og til prisen er den OK. Brugergrænsefladen til at programmere den er latterlig og binder dig på både arme og ben, det har taget mig ca. ½ år at komme frem til noget der kan bruges til mit forholdsvis simple setup.

Kvalitetsmæssigt er jeg især utilfreds med skærmen der er ujævn i både lys og farve og har for lang latenstid.

Skal du bruge en Logitech fjernbetjening til noget fornuftigt er såkaldte "discrete codes" en nødvendighed. De gør at der findes forskellige signaler for f.eks. "tænd" og "sluk". Findes disse ikke til dit udstyr vil jeg tro du ender i en uendelig løkke med tusinder af forsøg på at få det til at virke.

I fremtiden vil jeg gerne betale seriøse penge for en programmerbar fjernbetjening (2-3000 kr) HVIS altså den har hardbuttons nok (minimum samme antal som Logitech) og så en farve-touchskærm i rimelig kvalitet og størrelse. Desværre er tendensen at alle de dyre fjernbetjeninger bare nøjes med 5-6 hardbuttons og en stor skærm. Jeg gider bare ikke sidde og stirre ned i en lille skærm og prøve at fange små ikoner. Jeg vil ha' knapper
Til top
fumper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg mener ikke at de IR-løsninger der findes, kan tænde PS3'en fra fjernbetjeningen, f.eks.

Det er rigtigt, men der er et PS3 IR-produkt på vej med tænd/sluk funktion. Det er det vi håber/regner med at få en anmeldelse af så snart det kommer.

  /Lars



Det skulle være sendt, så forhåbentlig indenfor de næste par uger... kommer helt fra arizona... eller sådan noget... og så skal min PS3 jo også lige gøres klar ved at aktivere remote play, og med lidt held får jeg hjælp fra en recorder bruger til at gøre det inden :-)


Redigeret af fumper - 02-Januar-2008 kl. 12:24
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
Lintronic 238 med Beo5!|Qnap209Pro 500gb|PS3
Hjemmebio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 24>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu