recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uoverskueligt valg a musik streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uoverskueligt valg a musik streaming

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Uoverskueligt valg a musik streaming
    Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 14:05
Hej

Jeg har en tablet hængende på køleskabet i mit køkken som jeg blandt andet bruger til afspilning af musik på youtube og fra synology ( hvorfor den kun vil afspille halvdelen af flac filerne skal jeg ikke kunne sige ).

Jeg søger et lille musik anlæg som jeg kan streame til. I første omgang tænkte jeg B&W MM1 eller lignende, men så har jeg brug for en streaming boks dertil. Desuden vil jeg gerne holde budgettet lavt.
Jeg vil prøve at vedhæfte billede af køkkenet. Der er forholdsvis lidt plads, så højtalere skal være små.

I streaming verdenen er jeg helt blank. Kan i komme med nogle ideer til løsning drenge? :)
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 14:12
Hvad med en Sonos play 1.
Den bruger vi i køkkenet. Min Kone er rigtig glad for den løsning.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6982
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 17:02
Jeg vil også anbefale en Play1. Meget nem at gå til. Og afspiller de fleste lydformater fra din nas. Samt meget ander.

Styres meget nemt fra tablet og smartphone.

Ellers er der flere bluetooth løsninger, men det løser ikke din afspillings problemer.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2014 kl. 20:16
Når du i forvejen har en Synology NAS, kan du købe en brugt Squeezebox Boom eller Squeezebox Radio og være godt kørende for 4-500kr. Sonos er et tilsvarende system, som dog i modsætning til Squeezebox stadig er under udvikling og produktion.
Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 12:28
Tak for anbefalingerne. Jeg søger gerne noget som kan afspille flac og 24 bit musik, da det meste af mit musik indeholder dette.
Sonos Play kan jeg godt lide, de understøtter dog ikke 24 bit. Men ellers må jeg gå lidt på kompromis.

Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 12:34
du kunne evt. også se på bluesound

https://www.hifiklubben.dk/Products/bluesound-pulse-tradlos-hojttaler-61594/

Er dog lidt dyrere

Redigeret af technology - 10-Oktober-2014 kl. 12:34
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 12:34
Squeezebox Touch kan afspille 24-bit lyd og er nok den af alle Squeezebox'e og Sonos bokse der har bedst lyd - men igen - et system der ikke længere produceres og udviklingen er vist også meget stille. Ellers er det vist gældende for de øvrige Squeezebokse og alle Sonos boksene at de kan downsample 24-bit og afspille det - og ret sikkert at ingen af de eksisterende bokse kan løbe ind i 24-bit support via en firmware opgradering.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 12:37
@technology: Kan Bluesound også streame FLAC-filer fra en NAS/et network share?
Edit: Så lige en præsentationsvideo og det så ud til at den kan hente musikken fra de gængse kilder - deriblandt et networkshare. Ser ud til at være enheder, men dog lidt klodsede i designet. (men smag og behag er forskelligt)

Redigeret af tipsen - 10-Oktober-2014 kl. 12:42
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 12:43
Jeg ved det ikke men forventer det.

Bruger selv sonos
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Maj-2010
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rumguf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2014 kl. 15:56
Bluesound klarer fint FLAC streaming. Jeg gør det selv Smile Desværre måtte jeg opgive at bruge en Bluesound Vault da jeg efter to fejlbehæftede modeller (på én måned) erkendte at produktet simpelthen ikke er testet godt nok fra fabrikkens side til at jeg gider bruge mere tid på det.
Kører med en BS Node og NAS nu Wink
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu