recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Upload til boksen (fremskridt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUpload til boksen (fremskridt)

Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af AJenbo AJenbo skrev:

dkwolf: hvis du har lydt til at arbejde samme så bare sig til.

skal jeg nok :)

arbejder på et par småting, men damn den boks er bare lukket totalt af fra omverden.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 18:11
hvis i tilfældigvis skulle støde på en måde at styre boksen via ethernet, hente tvguide eller live tv ud af boksen må i meget gerne sige til. Det ville være vildt nice at kunne hente tv guide info og læse tekst tv på remoten
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 19:03
en af de ting jeg sidder og kigger på er upload af MPEG filer til boksen og afspille disse. Og eventuelt hente optaget matriale ud fra den.
Men det er desværre ikke helt nemt.

Jeg har dog fået fat i selve OS'et til boksen og sidder og kigger det igennem om der er noget man kan bruge.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 17:13
har i taget disken ud, eller har i fået adgang via netværket?
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2009 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af dkwolf dkwolf skrev:

Jeg har dog fået fat i selve OS'et til boksen og sidder og kigger det igennem om der er noget man kan bruge.

Er det Linux?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Er det Linux?

jeps kernel 2.6 i den jeg har liggende. Det ser ud til at være en fuld kernel de har lavet det ud fra. Men hvor meget der er med i den der ligger på boksen ved jeg ikke endnu.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 11:29

Er det Linux?

jeps kernel 2.6 i den jeg har liggende. Det ser ud til at være en fuld kernel de har lavet det ud fra. Men hvor meget der er med i den der ligger på boksen ved jeg ikke endnu.

En rygende pistol, fantastisk!! Og når YouSee ikke leverer en kopi af GPL licensen og et tilbud til alle om at levere source koden til alt der er under GPL, er der tale om PIRATkopieret software. I Tyskland er der blevet nedlagt fogedforbud mod tilsvarende produkter (routere og NAS'er der kører Linux).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 11:36

Er det Linux?

En rygende pistol, fantastisk!! Og når YouSee ikke leverer en kopi af GPL licensen og et tilbud til alle om at levere source koden til alt der er under GPL, er der tale om PIRATkopieret software. I Tyskland er der blevet nedlagt fogedforbud mod tilsvarende produkter (routere og NAS'er der kører Linux).

Mener du i fuld alvor, at Samsung/YouSee anvender piratkopieret software?

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Ja, de krænker ophavsretten til Linux kernen (og sikkert andre ting) fordi de anvender den i strid med licensbetingelserne. Hvis du distribuerer binaries under GPL såsom Linux kernen, skal der medfølge en kopi af GPL licensen og et tilbud om at levere source koden til alle som ønsker det. Du har accepteret disse betingelser ved at bruge Linux kernen. Det er ikke "public domain" software.

Hvis man ikke ønsker disse restriktioner kan man anvende FreeBSD til sin udvikling (Apple OSX er baseret på FreeBSD, guess why), som ikke har disse betingelser, men Linux understøtter langt flere maskinarkitekturer (CPU typer) end FreeBSD.

Hvad YouSee gør er faktisk ikke anderledes end hvis du downloader en piratkopi af Windows Vista og sælger den sammen med en computer. Det er en krænkelse af ophavsretten (Microsofts i dette tilfælde).

Som jeg skrev er der i Tyskland nedlagt fogedforbud mod tilsvarende produkter, se her for dokumentation. Harald Welte har ophavsretten til en del af Linux kernen, så han kan sagsøge eventuelle krænkere.

Dreambox er ligeledes baseret på Linux, men her leveres sourcekoden i overensstemmelse med GPL betingelserne.

Redigeret af JesperLund - 14-April-2009 kl. 12:22
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Ja, de krænker ophavsretten til Linux kernen (og sikkert andre ting) fordi de anvender den i strid med licensbetingelserne. Hvis du distribuerer binaries under GPL såsom Linux kernen, skal der medfølge en kopi af GPL licensen og et tilbud om at levere source koden til alle som ønsker det. Du har accepteret disse betingelser ved at bruge Linux kernen. Det er ikke "public domain" software.

Hvis man ikke ønsker disse restriktioner kan man anvendes FreeBSD til sin udvikling (Apple OSX er baseret på FreeBSD, guess why), som ikke har disse betingelser, men Linux understøtter langt flere maskinarkitekturer (CPU typer) end FreeBSD.

Hvad YouSee gør er faktisk ikke anderledes end hvis du downloader en piratkopi af Windows Vista og sælger den sammen med en computer. Det er en krænkelse af ophavsretten (Microsofts i dette tilfælde).

Som jeg skrev er der i Tyskland nedlagt fogedforbud mod tilsvarende produkter, se her for dokumentation. Harald Welte har ophavsretten til en del af Linux kernen, så han kan sagsøge eventuelle krænkere.

Dreambox er ligeledes baseret på Linux, men her leveres sourcekoden i overensstemmelse med GPL betingelserne.

Jeg har nu sendt en forespørgsel om emnet til YouSee med kopi af indlæg.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-August-2006
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 12:22
Betyder det så at Yousee faktisk er nød til at udlevere deres koder, til de, der vil tilgå det optagede materiale via pc?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2009 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af HQjben HQjben skrev:

Betyder det så at Yousee faktisk er nød til at udlevere deres koder, til de, der vil tilgå det optagede materiale via pc?

Det kan du ikke konkludere. Du kan godt køre en closed-source applikation oven på Linux kernen, naturligvis forudsat at denne applikation ikke er baseret på GPL software. Det afhænger af hvordan tingene er lavet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu