recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USA videokamera i Danmark
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USA videokamera i Danmark

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 17:07
Og der kan sagtens være forskel på at optage med 60 Hz med belysning på 50 Hz og det omvendt, altså at optage med 50 Hz i 60 Hz belysning.
Man kan ikke bare gå ud fra at det ikke kan give problemer.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af Stiften Stiften skrev:

Sorry. Jeg ville have skrevet, at hvis alle dslr kameraer kan omstilles, så er alt jo godt. Mvh.

Ikke alt kan omstilles, jeg har et Sony Nex-5N, den kan ikke køre amerikansk 30/60, kun europæisk 25/50.
Kunne have købt et amerikansk, som så ikke kunne køre 25/50, kun 30/60.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Nu er jeg selv den lykkelige ejer af en Panasonic HDC-TM900 og købt i DK.
På strømforsyningen står

Input: 110-240 V~. 50/60 Hz.

Det vil der gøre på alt udstyr i dag. Forsyningen til mine 3 Laptops har det, Nikon SLR kameraet har det, ligeledes Sanyo Videokameraet, samt mit nye Panasonic Lumix DMC-FT4.

Der er løse kabler til forsyningerne, så de skiftes ud til det hvor de skal bruges, EU, UK eller til USA/skibe.

PS: Glemte da lige laderen til Mobilos, den kan også. 100 - 230 V

Kære Radiomand

Nu skriver du "...gøre på alt udstyr i ..." det må være alt dit udstyr - der kan vel findes "et eller andet", "et eller andet sted i verden" der ikke gør. Du udtaler dig meget autoritativt; men giver vel ikke nogen garanti.

Et tillægsspørgsmål: Har du noget med www.radiomanden.nu at gøre?

Mvh FNørd
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 18:09

Hvor får du den ide fra.? Kender ikke noget af det navn. Jeg arbejder for Falck.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvor får du den ide fra.? Kender ikke noget af det navn. Jeg arbejder for Falck.

Såmænd bare fra sammenfaldet af navn!
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 18:17

Jeg har været på en større lokalradio i mange år, en del år også som ansat, inden den måtte lukke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Der kan stadig være problemer med 60Hz vs. 50Hz (30fps vs. 25fps). Der er ingen garanti for, at kameraet kan optage i 25p/50i (der er nok nærmest garanti for, at det *ikke* kan), hvilket kan indebære problemer, hvis man senere vil konvertere det til dette og/eller klippe det sammen med anden video i denne frame rate.

Du vil sandsynligvis få problemer med stikket til laderen (det, der skal i stikkontakten), da de bruger en anden stiktype i USA end vi gør i Europa.

Dette kan dog klares ved et konverteringsstik (forudsat, at laderen kan køre både 110V DC og 230V AC - det kan de fleste moderne elektronikting, og specielt ting, som det kan forventes man vil tage med til udlandet, som f.eks. opladere til video-kameraer).

Det er altså ikke for at jorde dig, men du får skrevet noget vrøvl i denne tråd.

Det er lige meget, at kameraet ikke kan optage i 25 og/eller 50fps. Du skal have et meget gammelt tv, hvis ikke det kan klare 30 og 60fps. Du kan derimod få problemer med 24fps på ældre tv.

Og angående amerikansk strøm, så kører de altså 110V AC. Edison gjorde ellers alt hvad han kunne for at jorde AC, men til sidst fik Tesla alligevel sin vilje. En lille sidenote, så opfandt Edison faktisk den elektriske stol, for at advare om, hvor farlig Teslas AC var :)

Redigeret af Nagash - 10-August-2013 kl. 18:55
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

<span style=": rgba255, 255, 255, 0;">

Der kan stadig være problemer med 60Hz vs. 50Hz (30fps vs. 25fps). Der er ingen garanti for, at kameraet kan optage i 25p/50i (der er nok nærmest garanti for, at det *ikke* kan), hvilket kan indebære problemer, hvis man senere vil konvertere det til dette og/eller klippe det sammen med anden video i denne frame rate.
</span>

Du vil sandsynligvis få problemer med stikket til laderen (det, der skal i stikkontakten), da de bruger en anden stiktype i USA end vi gør i Europa.

Dette kan dog klares ved et konverteringsstik (forudsat, at laderen kan køre både 110V DC og 230V AC - det kan de fleste moderne elektronikting, og specielt ting, som det kan forventes man vil tage med til udlandet, som f.eks. opladere til video-kameraer).

Det er altså ikke for at jorde dig, men du får skrevet noget vrøvl i denne tråd.

Det er lige meget, at kameraet ikke kan optage i 25 og/eller 50fps. Du skal have et meget gammelt tv, hvis ikke det kan klare 30 og 60fps. Du kan derimod få problemer med 24fps på ældre tv.

Og angående amerikansk strøm, så kører de altså 110V DC. Edison gjorde ellers alt hvad han kunne for at jorde AC, men til sidst fik Tesla alligevel sin vilje. En lille sidenote, så opfandt Edison faktisk den elektriske stol, for at advare om, hvor farlig Teslas AC var :)

STOP - de kører altså AC - 120 Hz AC - basta

Redigeret af FNørd - 10-August-2013 kl. 18:55
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 18:56
Trykfejl. Jeg mente netop AC.

Men nu siger du godt nok 120Hz, mener du ikke 60 Hz?

Redigeret af Nagash - 10-August-2013 kl. 18:59
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4804
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 20:57

Du skal have et meget gammelt tv, hvis ikke det kan klare 30 og 60fps.

Hvem snakker om at vise det på et TV i det du citerer? Jeg snakker om video-redigering af klip med forskellig frame rate.

Og så tvivler jeg på, at særlig mange billedrørs-TV kan klare 60fps .
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 21:31

NTSC DVDer kunne afspilles på CRT TVer i enten NTSC, eller PAL60.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 21:49

Trykfejl. Jeg mente netop AC.

Men nu siger du godt nok 120Hz, mener du ikke 60 Hz?

Jow da, vi er dygtige vi to - ikk?

I USA bruger de 120 V 60Hz AC ;)

Ender s.. nok som journalist med alt det vrøvl jeg fik skrevet der.

Måtte også lige rette fra AD til AC (men det var indenfor 10 sekunder af posteringen)

Nu læser jeg lige korrektur inden jeg trykker ;)
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu