recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ustabil  computer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ustabil computer

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 20:32
Jeg gætter også på enten varmeproblem, eller for lille PSU.
Til top
Thyregod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2012
Sted: København S
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thyregod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2012 kl. 22:36
Tak for alle svarene.

Det er ikke et varmeproblem. Jeg har checket temperaturen og den er ikke varm.

grafikkort driver er den seneste og jeg har endda prøvet at gå en opdatering tilbage, med samme resultat.
Bios burde være den seneste, men vil lige følge op på denne del.

Mit umiddelbare bud er også at den ikke får strøm nok, men jeg har en 650W strømforsyning. Jeg vil mene det er nok.

Jeg sidder i skrivende stund på et skib i det indiske ocean, derfor det tager lidt tid mellem svarene. Jeg har ikke min stationære med herud, så nogle ting skal jeg have min bror til at undersøge - derfor lidt forlængede svar tider :)

Jeg sætter stor pris på jeres hjælp indtil videre.
Til top
Vejlgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Maj-2011
Sted: Aarhus
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejlgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 04:13
Jeg vil mene dit GFX-kort er defekt.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thyregod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 09:37
Igen tak for jeres input.

Jeg har firmware opdateret SSD og BIOS. Kører med nyeste Nvidia drivere. Har prøvet nyeste beta drivere også. Kører med Win7 64-bit. Jeg har prøvet med en ny PSU af samme mærke, men uden held. 
Som en note kan jeg sige at når jeg prøver at køre "Windows Experience Index" så crasher manskinen også på sammen måde. 
Det er dog langt fra alle spil der crasher. Kan spille spil som Portal 2 og BF 3 uden problemer. Selv i flere timer. WoW har givet problemer men det var først efter mange timers spil. 
Jeg er ret sikker på det ikke er et varme problem. Når jeg kører Furmark kommer GPU'en ikke op i noget kritisk. Jeg har endnu ikke prøvet Prime eller Intel Extreme Tuning. Men vil gøre det lige så snart jeg kan.

Igen tak for jeres input.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 10:17
Jeg ville prøve at mærke på alle kølepladerne, hvis de ikke er godt varme når din computer fejler, så er der én af tingene som ikke overfører varmen til kølepladen og den mangler måske pasta.

Det virker lidt mærkeligt at en PSU der har klaret QC pass vil fejle ved så lille et system som dit.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thyregod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 10:33
Jeg vil da lige give det et forsøg. Men når jeg kan køre Furmark og 3DMark Vantage uden problemer, selv når jeg presser grafikken til det yderste, så kan jeg ikke se det er et varmeproblem. 

Til top
The_Unforgiven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Oktober-2004
Point: 450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Unforgiven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 12:00
Jeg holder på ram eller bundkort.

Stein
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 624
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brianigenigen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 14:02
Det ser ud som om PSU er stor nok, på PNY's hjemmeside skriver de at de anbefaler mindst en 550 W psu , og det er med en i7 processor ( http://www3.pny.com/GTX-570-1280MB-PCIe-P2954C451.aspx )
MEN , jeg ved ikke hvor meget mere en sandy cpu bruger. Havde et problem med at min pc og i tide og utide bare frøs. Havde alt ude og samlede alt igen , og siden har der ikke været problemer. Det kan sagtens være et kabel, pcb connector der ikke har ordentlig fat, ting udvider sig jop i varmen. Men det var bare lige hvad jeg havde på hjertet.
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brasch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Thyregod Thyregod skrev:

Som en note kan jeg sige at når jeg prøver at køre "Windows Experience Index" så crasher manskinen også på sammen måde.
jamen, hvornår i Windows Experience Index crasher den? - der står jo hvad der testes. - hvis den crasher under noget grafik, så er det nok graffikkortet der er et eller andet med, hvis den crasher under RAM testen, så er det nok dem der er noget galt med.
Nu bruger jeg ikke benchmark programmer ret meget - jeg bruger ikke noget, hvor jeg har noget særligt behov for specielt kraftig performance, men det kommer vel an på hvordan programmerne tester. Jeg tænker om det kan være for dårligt airflow i kabinettet og at det simpelthen er chipset på bundkortet der bliver for varmt?

Edit:
jeg kom lige til at tænke på. Hvilke RAM bruger du (hele modelnummeret)? - du skulle vel ikke have valgt nogle 1.65V, hvor bundkortet skal bruge 1.5V?

Redigeret af Brasch - 12-Maj-2012 kl. 19:19
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thyregod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 20:02
Brasch: Point taken. Jeg får lige een til at lure på rammen, så hurtigt som muligt. Kan ikke huske hvornår den crasher i WEI, men det vil jeg også lige kigge på.

jeg vender tilbage.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thyregod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 21:08
Rammen er Kingston Hyper-X Genesis KHX1600C9D3K2/8GX og benytter 1,65volt. Jeg kan se på deres Gigabytes hardware support liste at KHX1600C9D3K3/12GX er understøttet. Det må være samme ram men med 3 moduler i pakken.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thyregod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2012 kl. 21:10
Hmm...men i manualen står der at motherboardet har 4 x 1.5V DDR3 DIMM Sockets. Det lyder vel ikke så godt når min RAM kører 1.65V, eller hvad?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu