|
Utilfreds med mit Pana 50VT20 |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | |
tommy21 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2011 Status: Offline Point: 123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
sådan er det jo nogen gange på et forum, tingene hænger jo sammen i og med at jeg ihvertfald også var utilfreds med mit Panasonic og en løsning på hans vt20 problem kunne være at købe et pioneer , vt30 har mange fejl men vt20 er helt håbløst
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
Man kan jo sige problemet med vt20 er der stadig og det kommer der nok aldrig nogen løsning på
lev med det
|
|
![]() |
|
bantam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-August-2006 Status: Offline Point: 1371 |
Problemet har været omtalt tidligere i denne tråd.
Det er min opfattelse, at der er tale om dynamic false contouring + måske yderligere et fænomen.
Problemet eksisterer også i 2011-modellerne - men dog ikke så tydeligt på f.eks. VT30. Som OP gør opmærksom på, er løsningen typisk at slå IFC til - eller evt. at afspille materiale i 60[Hz], hvilket måske kan hælpe lidt.
På f.eks. VT30 med IFC=MIDDEL og en BD-afspiller sat til 60[Hz] (3:2 pull-down) er problemet næsten borte - men det afvikles altså ikke i 24p. IFC=MIDDEL eliminerer dog stort set judder uden at gøre afspilningen alt for soap-agtig - men løsningen er helt sikkert ikke tilfredsstillende for den videofile... :-)
Jeg mener ikke, at 2010-modellerne har IFC=MIDDEL - men jeg kan huske forkert.
|
|
/lars
|
|
![]() |
|
ekelund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-August-2006 Sted: Aalborg Denmark Status: Offline Point: 1426 |
Hej Lars det har du helt ret i , på VT20 er IFC kun ON/OFF
|
|
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
|
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Hvorfor laver man et tv som de kritiske bliver nød til at køre 60 hz på 24 hz kilde for at de kan leve med billedet.
|
|
SVP03
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19680 |
Fordi det perfekte tv er der ingen der vil betale for.... Klaus |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
Passer ikke... Jeg leder stadig men det findes jo ikke !
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19680 |
Klart. Man producerer ikke noget man ikke kan sælge. Klaus |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
Hov hov, det findes da, den kan bare ikke købes fra nyt mere.
PIO KRP
![]() |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
om det var perfekt eller tæt på ?
|
|
![]() |
|
tommy21 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2011 Status: Offline Point: 123 |
det skræmmende er jo at pioneer allierede havde deres næste generations teknologi klar "fuga" som efter sigende skulle være helt vild og en del bedre end deres sidste kuro, tænk engang pioneers 9g var i 08 dvs. vi kunne ha haft 13g pioneer nu.
|
|
![]() |
|
Redigeret af SVP03 - 10-Februar-2012 kl. 13:47 |
|
SVP03
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |