recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uventede kopihindringer og TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUventede kopihindringer og TDC

 Besvar Besvar Side  <1 151617
Forfatter
Besked
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 20:22

Hej Peter og spawn.

Tak for de pæne ord - jeg blev helt overrasket, for jeg syntes ikke selv, jeg havde skrevet en anmeldelse, bare lidt løst og fast.

Om remoten: Jeg vænner mig til den, og den bliver sikkert også lidt blødere efter nogen tids brug. Enig i, at den virker gedigen, og jeg har også bemærket, den sender godt.

Om RGB: Ja, det er helt anderledes end på den gamle. Hvid kan gøres langt lysere, så der må skelnes! Og TV er også forskellige m.h.t. gain på farverne. 

Om farver: Min er helt neutral - jeg har THX-kalibreret mit TV og ser straks, hvis der er farvestik og den slags. Men spawn, der er en del film, der er optaget eller kopieret på celluloid, der faktisk har en grøn tone i de mørke områder. Og der kan også være et lille tab i et af dine kabler på en eller to af lederne. Ja, dit TV kan også være lidt ude af kalibrering. Så det behøver ikke være din Selector, der er ude af balance.

En lille test: Tun ind på info-kanalen, der er jo skiftende klip fra en masse, og vurdér her, om der generelt er helt hvide kanter og om sort og mørkegråt er sort og mørkegråt snarere end mørkegrønt.

Og gør det på både TV analogt og via Selector. Prøv ved synlig forskel evt. at andet kabel.

Så kan du bedre vurdere, om du har et umodent = lidt for grønt  Sagem 60 eksemplar eller ej. Hvis du har, foreslår jeg, at du får det byttet.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 21:10

Tak for rådene Carser, jeg har testet lidt forskelligt, og jeg tror faktisk mere det er TV'et der har en anelse farvestik, det er meget meget lidt det drejer sig om, men når jeg tager det kritiske øje frem kan jeg godt ane det.

Det er jo det når man kommer fra et Sony Trinitron fjernsyn, har det nye Panasonic jo noget at leve op til ved du nok

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 21:23

Ja, det kan jeg godt følge. Og det gælder også mange andre mærker. Det er få CRT-TV, der fra fabrikken af er justeret så godt som Sonys. Om det også gælder flade ved jeg ikke.

Måske kan du søge på nettet efter en kode til adgang til servicemenuen og selv rette det op?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2006 kl. 23:35

Fandt en servicemanual på nettet, i denne stod hvordan jeg kom ind i servicemenuen, og nu er der rettet op på farverne - ikke mere grøn farvestik  

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2006 kl. 00:23

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Fandt en servicemanual på nettet, i denne stod hvordan jeg kom ind i servicemenuen, og nu er der rettet op på farverne - ikke mere grøn farvestik   

Sådan!

Hvad skulle vi gøre uden nettet? 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2006 kl. 00:39

nemlig, nettet er en god ting

Fik også lige justeret horisontal alignment nu jeg var igang, den skulle lige rykkes ½ cm op, nu er den lige i øjet, hvid er hvid, sort er sort og hudfarve er mere naturlig hudfarve. 

Det er næsten Sony klasse nu, Herligt

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 151617
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu