recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uventede kopihindringer og TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUventede kopihindringer og TDC

Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
oz1mis Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2005 kl. 21:39

I en helt anden sammenhæng (TDC Forlag) fik min kone det råd at skrive direkte til Henning Dyremose.

Han skal i følge rygter have en hel afdeling siddende til at håndtere klager, og vi fik da også hurtigt svar og klaret min kones problem.

Så skriv (anbefalet) til TDC Att Hening Dyremose !

mvh Michael

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 00:14

Hej,

Michael, det er da en radikal løsning.

Nu brugte jeg en klageside, denne, jeg surfede mig frem til i stedet for blot en ny e-mail. Jeg skrev bl.a.:

samt 2 links i første besked fortæller om sagen. Jeg er brugeren "Carser" og klager, da det trækker ud med at få løst problemet. Jan Panduro er normalt min kontakt.

Hvis det ikke nytter og gerne meget snart, ja, så må vi nok "ulejlige" Henning Dyremose som du foreslår. Tak for tippet.
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 06:57
Radikal løsning - ja - men yderst effektiv. Jeg har selv fornøjelsen af at arbejde et sted, hvor det at sende et klagebrev att. den adm. direktør har samme effekt som en tryllestav. Problemet bliver løst i løbet af ingen tid og kunden får ret. Også selvom sagen blandt de menige medarbejdere har været behandlet helt efter bogen og klagen er åbenlyst uberettiget  Det kan man så som menig medarbejder have en mening om.

Men det kunne da være skønt hvis jeg for en sags skyld kunne have glæde af denne mulighed.

Redigeret af Stampe
Til top
Holmstedt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Anmelder

Oprettet: 17-Januar-2005
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 07:17

Rolig nu. Jeg har checket en pålidelig kilde som oplyser at TDC kabel TV bestemt arbejder på at løse problemerne - der er bl.a. indkøbt recordere fra Sony og Pioneer så de kan genskabe kundernes problemer.

Det er jo nødvendigvis ikke TDC kabel som er skyld i problemerne - men måske recordere fra Sony og Pioneer som tolker WSS (Wide Screen Signalling) forkert. Er der nogen der har kontaktet disse producenter?

/Holmstedt

Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 07:31
Oprindeligt skrevet af Holmstedt Holmstedt skrev:

Det er jo nødvendigvis ikke TDC kabel som er skyld i problemerne - men måske recordere fra Sony og Pioneer som tolker WSS (Wide Screen Signalling) forkert. /Holmstedt

Men så skulle problemet jo vel også gælde for den nye Selector (Sagem 60) ??

Til top
Holmstedt Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Anmelder

Oprettet: 17-Januar-2005
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 07:51

Tjaa... der er flere muligheder, da transmissionskæden fra Broadcaster til forbruger er lang. Så derfor bliver tingene kompliceret og tager tid. Men samtidig er der åbenbart ikke andre end recordere fra Sony og Pioneer der giver problemer, eller hva'??
Under alle omstændigheder bliver der heldigvis arbejdet på en løsning fra TDC's side. Det er da godt nyt.

/Holmstedt

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 08:42

Men samtidig er der åbenbart ikke andre end recordere fra Sony og Pioneer der giver problemer, eller hva'??

Stampe rapporterede også om problemet med JVC DR-MH30 på en af de sidste sider af tråden Copy-once problem med Selector.

Dog savner jeg måske at flere følger Carsers opfordring til at skrive om deres erfaringer her i tråden.

Citér I nye indlæg, angiv venligst (hvis relevant):

• din recorder-model
  • evt. Selector (Sagem 4210, Casema eller den nye Sagem 60) og
  • hvor du bor - der er geografiske forskelle.
  • har du evt. fejlmeldt noget? Hjalp det?

Ingen Panasonic eller Philips HDD/DVD ejere med den gamle Selector der kan skrive om deres erfaringer?

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 09:48

Tjaa... der er flere muligheder, da transmissionskæden fra Broadcaster til forbruger er lang. Så derfor bliver tingene kompliceret og tager tid. Men samtidig er der åbenbart ikke andre end recordere fra Sony og Pioneer der giver problemer, eller hva'??
Under alle omstændigheder bliver der heldigvis arbejdet på en løsning fra TDC's side. Det er da godt nyt.

/Holmstedt

Jeg har haft Sagem 60 siden nytår, har klaget 3 gange til TDC pga fejl ved den. De skriver tilbage at de arbejder på at udbedre fejlene. Hvor lang tid er en rimlig tid.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 10:21

Rolig nu. Jeg har checket en pålidelig kilde som oplyser at TDC kabel TV bestemt arbejder på at løse problemerne - der er bl.a. indkøbt recordere fra Sony og Pioneer så de kan genskabe kundernes problemer.

Det er jo nødvendigvis ikke TDC kabel som er skyld i problemerne - men måske recordere fra Sony og Pioneer som tolker WSS (Wide Screen Signalling) forkert. Er der nogen der har kontaktet disse producenter?

/Holmstedt

Hej Holmstedt,

Tak for, at du tjekkede med en pålidelig kilde hos TDC.

Det er TDC, der har bolden og jeg indledte denne tråd med at bede alle, der skriver indlæg her om at tjekke de opr. tråde først. Det har du måske overset? 

Jeg skrev bl.a. selv: "Der er nogen eller noget, der uden varsel har ændret på i hvert fald den gamle Selectors funktionalitet i forbindelse med recording."

Jeg har først i de seneste uger overhovedet oplevet uventede kopihindringer. Ja, da jeg læste om Filmfreaks problemer først, troede jeg, han havde defekt(e) apparat(er)! Og så fandt jeg ud af, at jeg også var blevet ramt og begyndte at deltage i debatten.

Jeg har svært ved at tro, at chips i 3 mærker og 8-9 modeller af ret populære mærkevare-recordere pludselig kan reagere anderledes (endda også på samme vis hos flere brugere i samme geografiske område) end før vi blev ramt af copy once og no copy - medmindre de modtager andre signaler!

Et par facts: 

• Jeg har kunnet optage fra Selector i årevis på VHS, optagelser, der godt kan overspilles til HDD+DVD med perfekt fungerende WSS, heraf en hel del i anamorf 16:9. Det er der nu lavet om på. 
  • Jeg har kunnet optage alt, hvad jeg ville, fra min Selector på harddisk indtil 14. august og efter redigering brænde det på DVD. Det er der også lavet om på. 

Så jeg mener ikke ud fra de data, vi nu har, at det er relevant at spørge Sony, Pioneer eller JVC - og heller ikke TV-stationerne.

Det er TDC, der har ændret på noget. Måske helt uforvarende. Og måske er firmwaren i de gamle Selectorer moden til en upgrade?

Jeg er spændt på, hvad de finder ud af.

Sony RDR-HX710, Sagem 4210, Amager

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af 2jur 2jur skrev:

Jeg har haft Sagem 60 siden nytår, har klaget 3 gange til TDC pga fejl ved den. De skriver tilbage at de arbejder på at udbedre fejlene. Hvor lang tid er en rimlig tid.

Hej 2jur,

Det lyder ikke godt...

Har fejlene, du oplever at gøre med uventet kopihindring? Hvis ja, beder jeg dig lige oplyse, hvilken recorder, du har og hvor i landet du bor.

M.v.h. Carser

Til top
2jur Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 10:38
Nej, ingen kopi begrænsning. Mit indlæg var til Holmstedt bemærkning, om at det er kompliseret og tager lang tid.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2005 kl. 10:44
Javel - og det har du ret i.
M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 17>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu