recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af BD afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af BD afspiller

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af BD afspiller
    Sendt: 06-December-2016 kl. 02:09
Har indtil nu brugt PS3 til afspilning af BD men konen og børnene synes det er for besværligt.....så jeg er på udkig efter et alternativ.
Den skal kunne afspille 3D og ellers bare være brugervenlig - evt. Med Netflix.Mit TV er et første generation LG UHD og uden HDR men ser de fleste film på projektoren dvs UHD er ikke et must.
Bestilte en Samsung UBD-K8500 sampak under Black friday men kan se på andre kommentarer at denne ikke er optimal medmindre man har HDR TV - har endnu ikke fået pakken leveret men regner med at den ryger retur.
Hvad kan I evt. anbefale når jeg pt kun har et 5.1 setup?
Kan jeg lige så godt tage en 500kr model eller er disse for simple og larmende?
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 17:18
Er der ingen der har et bud på en fornuftig BD afspiller ?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 17:20
Køb en Oppo.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 17:25
Da signalet fra BD overføres digitalt, så har jeg ikke kunne se forskel på de enkelte BD afspiller.
Havde på et tidspunkt en Oppe hjemme og her kunne jeg ikke se forkel på BD film. DVD ja, men da jeg aldrig ser DVD, var der ingen grund til at bruge så mange penge på noget der ikke gi noget.

Men søn har Philips til 400 kr som virker lige så godt som de andre. Den har så ikke Netflix. Men er lille og larmer ikke.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 20:59
Bare fordi signalet overføres digitalt, så er der stadig MASSER af måder hvorpå der kan laves lort i det.
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 21:30
Tak for input

OPPO'en ser interessant ud men hvordan er brugerfladen - er den kone og børnevenlig?
Prisen er lidt over hvad jeg havde tænkt mig - er der evt. En alternativ forhandler til av-connection?

Hvis det ikke bliver Oppo - er der så Panasonic man bør vælge eller er der ikke så meget forskel på brugerfladen og drevstøj?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Bare fordi signalet overføres digitalt, så er der stadig MASSER af måder hvorpå der kan laves lort i det.

Det har jeg så ikke oplevet. Og vi ser mange film både på TV og projektor.
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 22:03
PerW - hvilken BD afspiller har du eller er det sønnens Philips du refererer til?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 22:09
Man kan sige mangt og meget om BD afspillere, og jeg har selv haft omkring 10 af dem. Alt fra Sony, Samsung henover Oppo (3 stk), og Panasonic. 

For mig er der 2 afgørende krav:

1. Hvad skal den bruges til?

2. Hvilken bygge - og teknisk kvalitet ønsker jeg.

Jeg bruger alt overvejende min afspiller til netop at afspille, nemlig DVD, BD og UHD/HDR.

Jeg vil naturligvis gerne have, at min afspiller håndtere medierne meget korrekt. Afspilning af DVD er nok den største hurdle hvor tingene kan galt  - nemlig i opskaleringen til HD, Full HD eller UHD. Ofte lader man jo sit TV stå for opskaleringen, og det er også fint nok, hvis det er et godt TV, men hvis TV´et modtager et halv dårligt "Indgangs signal" fra en afspiller, nå ja så.....

Hvis vi ser på f.eks. BD disc´s, så kan de fleste afspille disse nogenlunde korrekt, hvis afspillerne er af god kvalitet - altså ikke de billigste afspillere. Den er straks værre ved afspilningen af DVD i bedste billede kvalitet, her er teknikken meget afgørende for kvaliteten.

Jeg kender ikke mere så meget til de lidt billigere moderne afspillere. Dog er jeg meget bekendt med en Panasonic DMP-BDT700 EG, som klare det hele flot (dog ikke UHD). Den er ikke så dyr mere, men fås vel til omkring 2500 kr. I øvrigt laver Cambridge, Denon, Sony og Yamaha glimrende afspiller til fornuftige priser.

Oppo skal du vælge hvis du med garanti ønsker at alt fungere næsten 100% korrekt. Problemet er blot, at de små billedfejl fra det ene fabrikat til det andet typisk ikke er synlig for normale kunder, ofte skal man bruge specielle test DVD/BD for at finde de normalt ikke synlige billede fejl. Det er altså en god idé at afprøve afspillerne med en DVD for at se hvor godt afspillerne gør sig. Vær kritisk.

Hvis du også vil have UHD/HDR, så er der i skrivene stund kun 3 rene afspillere, nemlig afspillere fra Samsung og Panasonic. Panasonic afspilleren har jeg selv, og den kan det hele til UG. (testet vha. BD´en fra "Spears and Munsil". Panasonic har 2 afspillere - UB 900 og UB700. Sidstnævnte har jeg ikke set nærmere på. Oppo kommer lige straks med deres nye UHD/HDR afspiller.

Du skal også gøre dig klart hvilke andre funktioner du ønsker af din afspiller. Internet, Streaming, apps osv. Der er ret stor forskel på dette område. 

Held og lykke med valget Smile

Redigeret af Hother - 07-December-2016 kl. 01:56
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1144
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 06:36
Du siger du allerede har købt en Samsung K8500 sampak på BF udsalg. Så har du helt sikkert gjort et godt køb. De tests jeg har læst af Samsung'en er super gode, så den eneste grund jeg kunne se til at returnere den skulle være at gå efter noget markant bedre. 

Mig bekendt er der kun to andre alternativer på markedet, Panasonic UB900 og Oppo.

Jeg har selv lige købt Panasonic UB700 og fået den tilsluttet igår aftes. Jeg synes ikke jeg kan udtale mig om billedkvaliteten endnu og slet ikke i 4K som jeg ikke kan se. Men jeg er noget skuffet over dele af implementeringen. Støjende drev, fjernbetjening og så setup menuer som ligner noget en førsteårs gymnasie elev kan flække sammen på ingen tid. Andre menuer ser dog OK ud.

UB700 har fået en god test hos avforum men det har Samsung'en også. Så jeg ser som sagt kun eventuelt UB900 eller måske specielt Oppo'en som alternativer til den Samsung du allerede har købt til en super pris. Med de to andre skal du nok op og ofre 5-6000 kr.

https://www.avforums.com/review/panasonic-dmp-ub700-4k-ultra-hd-blu-ray-player-review.13071

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af MDusen MDusen skrev:

PerW - hvilken BD afspiller har du eller er det sønnens Philips du refererer til?

Jeg har en Sony BDP-S570.

Og jeg har haft en Oppo hjemme på et tidspunkt og der var ingen forskel.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2008
Point: 3353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2016 kl. 08:55
Jeg er nu ret sikker på der er forskel, hvis i fik kalibreret jeres tv til f.eks. en Panasonic, så er jeg nu ret sikker på at den indstilling som blevet fortaget ikke er optimal til en anden BD afspiller. Alene udfra det vil der være en forskel på BD afspillere i mellem sig.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu