recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af forstærker til b&w 683 s2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af forstærker til b&w 683 s2

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af forstærker til b&w 683 s2
    Sendt: 28-Marts-2018 kl. 14:58
Hej folkens. I anledning af jeg snart fylder 30 år, påtænker jeg og købe et sæt b&w 683 s2 i gave til mig selv.

Dog har jeg straks sværere ved og beslutte mig for hvilken forstærker jeg skal købe. Jeg kigger primært brugt, men de forstærkerere der bliver anbefalet på diverse UK boards er ikke til og finde på dba.

Håber i kan hjælpe mig i min søgning. Skal helst ha 4 kanaler da det på sigt ville være fedt med en sub, og center, og så er det selvfølgelig vigtigt forstærkeren er tilpas kraftig   
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 17:01
Først og fremmest, når du vælger et sæt B&W så begrænser du udvalget af forstærkere voldsomt, fordi de er strømkærvende. Du kommer til at bruge langt flere penge på forstærker for at få et godt resultat på B&W højttalere, frem for at købe mindre krævende højttalere.

Nus kriger du fire kanaler, en sub kræver sjældent en forstærkerkanal, men derimod et filter og centerhøjttaler får du kun med en surroundforstærker, ikke med en stereoforstærker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 17:18
Tak for dit fine svar..
Så er en surround forstærker klart og fortrække, men hvis det betyder dobbelt op i pris, så kan jeg fint leve med en stereo forstærker til og starte med.

Mht. Mit valg af b&w så er det udelukkende baseret på min oplevelse i hi-fi klubben hvor jeg egentligt kom for at høre dali zensor 7, men hvor jeg på både 685 s2 og 683 s2 oplevede en fantastisk klar lyd hvorimod dali lød meget mudret og mørk.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 17:30
Start med at bestille en prøvelytning med surround forstærker i Hifi klubben.

Så kan du vurdere hvor kraftig din forstærker skal være. Det fede er at du kan lytte til dem som sæt. Det dårlige er at der ikke er det store udvalg.

Jeg må sige at det er en fed højttaler.
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 17:33
Det vil jeg bestemt gøre. Men er nu mere på udkig efter noget brugt som fx. NAD c356bee som er til og opdrive til nogenlunde penge
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 17:40
Lyttede du også til Opticon 6 nu du var der?

Ellers vil jeg anbefale et lyt på Dynaudio Emit M30.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 17:45
5500 for 683 s2 er den absolutte smerte grænse.

Ville lyden på zensor 7 ændre sig hvis man benytter sig af en anden forstærker end den de brugte i hi-fi klubben.? Prisen er i hvert fald mere attraktiv!
3500 for et sæt brugte zensor 7 er godt nok fristende

Redigeret af Jesper2500 - 28-Marts-2018 kl. 17:47
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 18:12
"Ville lyden på zensor 7 ændre sig hvis man benytter sig af en anden forstærker end den de brugte i hi-fi klubben.?"

Nej. I udgangspunktet lyder forstærkere meget, meget mere ens end forskelligt, med mindre der er tale om surroundforstærkere med automatisk EQ. Det er dog svært hurtigt at bedømme højttalere ved direkte sammenligning. En højttaler der lige umiddelbart lyder besnærende kan sagtens blive anstrengende i længden.

Vil anbefale dig at købe en surround forstærker hvis du alligevel vil bruge det til film og have en center mv.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 18:26
Gå på brugtmarkedet for forstærkere og køb dig en god [effek]forstærker klasser over hvad du ellers ville kunne få til nypris. Hvis du går nogle trin op i klasse kan du bedre tillade dig at se mere bort fra hvad der er kendt for at matche godt af "billige" nyindkøb. Tænk så mere i retning af hvilke lydkarekteristika du kunne tænke dig fra forstærkeren, da en brugt større og kraftigere forstærker nok skal holde bedre styr på højttalerne end en ny og knap så kraftig til samme pris.

Har selv et par 803D som drives af en Bladelius Ymer, som jeg fik til mindre pris end den ene højttaler på brugtmarkedet. Har aldrig læst en skid om kombinationen, men blot om forstærkerens lydtemperament og matchet dem med mine egne præferencer. Det spiller som en drøm hvor 803'erne holdes urokkelig fast og forpligtet på den mindste nuance og detalje. Brugtmarkedet for effektforstærkere er i en tid med convenience og smarthøjttalere som det der er trenden særdeles fordelagtigt for køberen

Redigeret af TBC1 - 28-Marts-2018 kl. 18:54
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Jesper2500 Jesper2500 skrev:


3500 for et sæt brugte zensor 7 er godt nok fristende


Det er også under 1/3 af prisen for B&W.

Hvis du kigger efter brugte, så fortæl, hvor du bor. Så er der lettere at komme med anbefalinger på brugt. Hvis du er klar til at smide 11.000 efter et sæt nye B&W, kan du finde rigtigt meget lækkert på brugtmarkedet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 21:15
Skal ud og se på et par dali ikon 6 mk2 I morgen. Er de lige så krævende?

Hvis man købte såden en ældre sag her så burde man vel være dækket ind tænker jeg. Nad, C372.
Og så er der også plads til et par bag højtalere med tiden

Redigeret af Jesper2500 - 28-Marts-2018 kl. 21:18
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 21:20
Jeg bor i høje Taastrup tæt på Roskilde.
Og ja jeg kigger bestemt på brugte
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu