recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af forstærker til b&w 683 s2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af forstærker til b&w 683 s2

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Teufel Ultima 40 Active
Måske jeg har overset noget, men hvilke store fordele er der ved aktive højtalere? 

At det er et samlet system, hvor højttaler, delefilter og forstærker er skræddersyet til hinanden? Rent elektrisk burde det i hvert fald være sådan. Om man så kan lide lyden, det er som altid individueltTongue. Men du slipper for at rode med en forstærker som måske/måske ikke er optimal til højttaleren.
Jeg har personligt aldrig hørt en aktiv højttaler, hvor jeg ikke har været imponeret over lydgengivelsenClap.


Redigeret af Totoronto - 31-Marts-2018 kl. 12:45
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Totoronto Totoronto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Teufel Ultima 40 Active
Måske jeg har overset noget, men hvilke store fordele er der ved aktive højtalere? 

At det er et samlet system, hvor højttaler, delefilter og forstærker er skræddersyet til hinanden? Rent elektrisk burde det i hvert fald være sådan. Om man så kan lide lyden, det er som altid individueltTongue. Men du slipper for at rode med en forstærker som måske/måske ikke er optimal til højttaleren.
Jeg har personligt aldrig hørt en aktiv højttaler, hvor jeg ikke har været imponeret over lydgengivelsenClap.
Det med at rode med forstærkere, højtalere kabler og hvad der dertil høre for at sammesætte sin lyd og optimere sit anlæg er jo netop en del af fornøjelsen, ihverfald i min optik inden for high-end lyd. 

Jeg kan absolut ikke se nogen fordel med aktive højtalere inden for decideret hifi. 

Jeg har dog 2 stk. B&O A1 som er aktiv i form af batteridrift og sat op som stereo i køkken/alrumLOL  

Jeg er bestemt ikke helt grøn på området omkring hifi etc. og slette ikke i den rigtige tunge high-end.

Jeg har stadig til gode at høre nogle aktive højtalere, hvor jeg taber læben som Sanley Ipkiss fra the Mask. Og jo, så måske lidt alligevel. Dog ikke helt pga. lyden i sig selv, men mere pga. design og størrelse og højtalerens opbygning og her kommer B&O på banen med deres Beolab 90 

Problemet omkring selve lyden er, at jeg kan bare ikke forlis med lyden af Class D forstærker fra øvre Bass og hele vejen op, og B&O har mere eller mindre gjort alt for at kunne justere og tilpasse sig den individulle, for ikke også og tale om rum tilpasninger etc.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 19:22
Jeg tror du misforstår begrebet "aktive højtaler". Det er da nu også mange der gør.

Det handler ikke bare om at smække en Classe D forstærker ind i et højtalerkabinet. Hele omdrejningspunktet er selve det elektriske delefilter og opbygningen af denne. Det handler om lavere forvrængning, kortere signalveje, langt bedre kontrol med enhederne og at det hele er bygget op til at matche hinanden. High Fidelity har aldrig nogensinde handlet om at rode rundt med kabler. Det handler om at være så naturtro mod kilden som muligt.

Der er skrevet en hel del artikler omkring fordele forskelle mellem aktiv og passiv design. De er nemt tilgængelige, og de største og mest prominente navne bygger også aktive højtalere og er også fortaler for dem. Heriblandt ATC, Genelec, Linn, Naim og danske Dynaudio og B&O.

Jeg vil ikke afspore debatten yderligere. Den diskussion kan vi tage et andet sted. :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Jeg tror du misforstår begrebet "aktive højtaler". Det er da nu også mange der gør.

Det handler ikke bare om at smække en Classe D forstærker ind i et højtalerkabinet. Hele omdrejningspunktet er selve det elektriske delefilter og opbygningen af denne. Det handler om lavere forvrængning, kortere signalveje, langt bedre kontrol med enhederne og at det hele er bygget op til at matche hinanden. High Fidelity har aldrig nogensinde handlet om at rode rundt med kabler. Det handler om at være så naturtro mod kilden som muligt.

Der er skrevet en hel del artikler omkring fordele forskelle mellem aktiv og passiv design. De er nemt tilgængelige, og de største og mest prominente navne bygger også aktive højtalere og er også fortaler for dem. Heriblandt ATC, Genelec, Linn, Naim og danske Dynaudio og B&O.

Jeg vil ikke afspore debatten yderligere. Den diskussion kan vi tage et andet sted. :)
Jeg kender udemærket godt begrebet, aktive højtalere. Men hvis du mener man er mere naturtro med lyden som du beskriver pga. såkaldt aktiv højtalere så tager du bestemt helt fejl.

Enig, vi kan tage debatten et andet sted.Smile

Så går jeg ind og fyre op for mine ML No33 med dårligere kontrol og højre forvrængning og lang kabelføring som ikke matcher min højtalere, som pt. er et par 802 D3 
Desværre kan en ML No33 ikke være inden i 802Smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af A.M. A.M. skrev:

Jeg tror du misforstår begrebet "aktive højtaler". Det er da nu også mange der gør.

Det handler ikke bare om at smække en Classe D forstærker ind i et højtalerkabinet. Hele omdrejningspunktet er selve det elektriske delefilter og opbygningen af denne. Det handler om lavere forvrængning, kortere signalveje, langt bedre kontrol med enhederne og at det hele er bygget op til at matche hinanden. High Fidelity har aldrig nogensinde handlet om at rode rundt med kabler. Det handler om at være så naturtro mod kilden som muligt.

Der er skrevet en hel del artikler omkring fordele forskelle mellem aktiv og passiv design. De er nemt tilgængelige, og de største og mest prominente navne bygger også aktive højtalere og er også fortaler for dem. Heriblandt ATC, Genelec, Linn, Naim og danske Dynaudio og B&O.

Jeg vil ikke afspore debatten yderligere. Den diskussion kan vi tage et andet sted. :)

Jeg kender udemærket godt begrebet, aktive højtalere. Men hvis du mener man er mere naturtro med lyden som du beskriver pga. såkaldt aktiv højtalere så tager du bestemt helt fejl.

Enig, vi kan tage debatten et andet sted.Smile

Så går jeg ind og fyre op for mine ML No33 med dårligere kontrol og højre forvrængning og lang kabelføring som ikke matcher min højtalere, som pt. er et par 802 D3 
Desværre kan en ML No33 ikke være inden i 802Smile


Hold nu op. Ingen har disset din Mark Levinson, så jeg vil gerne bede dig om at lade være med at fyre ord i munden på mig. Der er ingen grund til at være barnagtig.
Til top
Bruger udmeldt 39 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 39 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2018 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Musictome Musictome skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Måske jeg har overset noget, men hvilke store fordele er der ved aktive højtalere? 

Der er alle fordele ! Den eneste ulempe er merudgiften til forstærkere osv
Jeg må være dummere end gennemsnittet, hvad er så alle fordelene? 

Merudgiften til forstærkereConfused

Ja lav du bare et dumt hoved men man kan køre højttalere aktivt på flere måder, men du er jo enormt klog så jeg undlader at kommentere mere på dine skriverier 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 09:49
Hvis børnene ellers er færdig med at skændes, så lad os komme tilbage til emnet.

Mit forslag er at købe en kraftig NAD forstærker (min 2x80 watt) - En 370 eller lignende.
Du kan selvfølgelig også vælge et andet mærke, men som flere har sagt, er det et krav at den er strømstærk - og det er f.eks. NAD garant for. Samtidig er brugtmarkedet stort på NAD, og dermed er priserne forholdsvis lave.

Husk dog at en stereo forstærker - uanset antal af terminaler - aldrig kan køre surround.

Flere har forslået dig at lytte til andre højtalere, grundet denne models tunge drift. Selvom det altid er en god ide at lytte til mange forskellige højtalere, er jeg dog af den holdning, at når højtalerne udgør +50% af den samlede lydsignatur, er det vigtigt at du vælger højtalere du kan lide, fremfor at vælge en højtaler med en lyd du ikke er så glad for, men som er lettere at drive. Så må du ofre de 1000kr mere på forstærkeren.

God jagt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 09:55
Lyt til Moremusic.
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2018 kl. 12:11
Kigger også primært på nad forstærkere da der som du selv siger er et stort brugt marked for dem.

Hvis jeg nu køber en nad c375 brugt, er det så korrekt at det efterfølgende er muligt og koble den til en surround forstærker hvis den selvfølgelig har pre-out.



Har lige købt kigget på specs for nad 370, 372, 375.
På de 2 nyeste modeller står der main in kan bruges til at tilslutte surroundforstærkere, men kun på nad 375 skriver de noget om automatisk lyd regulering??

Skal det forstås sådan at det er den eneste model HT-pass through?


Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Lyt til Moremusic.


Redigeret af Jesper2500 - 31-Marts-2018 kl. 13:06
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 12:01
Main in burde være nok. Hvis du så køber en surround forstærker senere, er det vigtigt at den har pre-out på fronterne.
Til top
Jesper2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2018
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 12:36
Men som tidligere nævnt så skal den helst ha HT-pass through så jeg får fuldt udbytte af min stereo forstærker når jeg hører musik. Det har fx. Nad 356, og 375 vist ikke. Tænker umiddelbart også det bliver noget værre vrøvl med 2 volume knapper og en hysterisk kone der står op kl 5 hver morgen [:)

Mennn så faldt jeg lige over denne her CAMBRIDGE AUDIO
851A hos hi-fi klubben som vist har det hele. Det må være lige sagen
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2018 kl. 13:09
1. C375 kan bruges med en surroundreceivere!
2. Engelske What HiFi skriver at Cambridge 851A bliver rodet at lytte til, når den bliver presset. Og det vil den med de B&W.

Så af de to, tag NAD. Den er også kraftigere.
Personligt ville jeg finde en forstærker på 200+ watt, til de højttalere, som er i stand til at give en masse ampere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu