recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af fremtidig tv modtagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af fremtidig tv modtagelse

Besvar Besvar Side  123>
Afstemningsspørgsmål: Hvilken udbyder vil du vælge som fremtidig tv modtager form?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
32 [34.41%]
36 [38.71%]
11 [11.83%]
1 [1.08%]
13 [13.98%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af fremtidig tv modtagelse
    Sendt: 07-Februar-2009 kl. 23:19
Vær opmærksom på at langt størstedelen af de fladskærme som er solgt i Danmark, ikke lever op til kravene fra Boxer.
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 23:28

Jeg har stemt sattelit, og vil holde fast i den udbyder jeg har så længe som det er muligt, der er et godt udbud af kanaler og ditto programmer, og prisen er meget rimelig. Derudover vil jeg bruge MUX1 og den kommende MUX2. Det giver også 100 kanaler, og det må være nok.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 10:30
Jeg har undladt at stemme, for jeg kan ikke svare klart på det endnu.
Hvor jeg bor er der ingen kabel tv eller fiber, men dog TDC TV, men hvis internethastigheden bliver lavere, når tv'et er tændt, er jeg ikke interesseret. Desuden er det også dyrt. Endnu et aspekt er, når man allerede har både parabol og alm antenne på taget, er det nemmest at fortsætte med dem, fremfor at skulle trække nye kabler, fra internet installationen til tv'erne.

Idag har vi Canal Digital. Hvis Boxer kommer med et godt tilbud, skifter vi. Eventuelt vil vi lige se billedkvaliteten med Boxer an, inden vi skipper CD.
Kommer Boxer med noget der ikke er væsentlig bedre end CD, skifter vi ikke.
Til top
simonen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Februar-2009
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 10:47
jeg har valgt at satse på parabol. canal Digital har, syntes vi de bedste kanaler. vi har tre sat reciver monteret i et teknikrum, de sender billede ud du 3 tv, det lille loewe sider i køkkenet og har har kun dvb-t. Det store Loewe har indbygget sat reciver og kører for sig selv. alle tv kan se alle kanaler uafhængig af hianden. En meget god løsning
Hilsen Simonsen

1 stk.Loewe Individual Compose 46

1 stk. Loewe Individual Selection 26

3 stk. Pioner PDP 428 xd
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 11:16
Beklager, hvis jeg ikke har fulgt godt nok med, men kan en venlig sjæl forklare mig forskellen på Kabel-tv og Fællesantenne.
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 11:32

Har selv Yousee som jeg er godt tilfreds med (den lille boks uden harddisk).

Mine forældre bor så langt fra alting at de kun har Boxer og parabol som muligheder. DVS de  bor faktisk i Humlum som var den sidste by MidtVest Bredbånd fik lagt fiber i .... men det er jo pt ikke en option

ADSL/VDSL mæssigt er der ikke de store muligheder da der er 4+ km til centralen.

Efter at have sluppet af med Viasat er min far klar til at kaste sig i ringen med Boxer.

Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 11:34

Den har jeg også luret på, og der er jo egentlig ingen forskel, KabelTV er jo en fordelings metode hvor signalerne bliver nedtaget centralt, og fordelt ud til forbrugerne. Det er jo tilfældet med begge, den eneste egentlige forskel er, at en Fællesantenne er f.eks et bynet, lokalnet, hvor KabelTV er af større omfang e.g. You See og Stofa. Jeg ville nok ikke dele dem op i to forskellige enheder.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Januar-2008
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 11:38
Tja, er forskellen ikke således?

Kabel-TV: virksomhed, som sælger til forbrugere/foreninger

Fællesantenne/antenneforening: forening, hvor medlemmerne betaler for de kanaler, som de fælles har besluttet sig til?
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 11:45

Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Fællesantenne/antenneforening: forening, hvor medlemmerne betaler for de kanaler, som de fælles har besluttet sig til?

Jeg antog, at formålet med spørgsmålet drejede sig om teknikken snarede end ejerskab/organisation, men der er måske ingen teknisk forskel?

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 11:48
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den har jeg også luret på, og der er jo egentlig ingen forskel, KabelTV er jo en fordelings metode hvor signalerne bliver nedtaget centralt, og fordelt ud til forbrugerne. Det er jo tilfældet med begge, den eneste egentlige forskel er, at en Fællesantenne er f.eks et bynet, lokalnet, hvor KabelTV er af større omfang e.g. You See og Stofa. Jeg ville nok ikke dele dem op i to forskellige enheder.

De par [jyske] bynet, jeg kender til, får signaler leveret af Stofa. At det så er overassistenter i teknisk forvaltning hos de lokale kommuner, der administrerer det, er en anden (og sørgelig) historie.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Jeg antog, at formålet med spørgsmålet drejede sig om teknikken snarede end ejerskab/organisation, men der er måske ingen teknisk forskel?

Teknikken er den samme, ligeledes er der vel heller ikke så mange lokal/bynet tilbage, som ikke får leveret fra enten You See eller stofa.

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Teknikken er den samme, ligeledes er der vel heller ikke så mange lokal/bynet tilbage, som ikke får leveret fra enten You See eller stofa.

Netop. Men det ved trådstarteren sikkert ikke.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu