recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af fremtidig tv modtagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af fremtidig tv modtagelse

Besvar Besvar Side  <123>
Afstemningsspørgsmål: Hvilken udbyder vil du vælge som fremtidig tv modtager form?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
32 [34.41%]
36 [38.71%]
11 [11.83%]
1 [1.08%]
13 [13.98%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 12:46

Oprindeligt skrevet af jnvir jnvir skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Tja, er forskellen ikke således?

Kabel-TV: virksomhed, som sælger til forbrugere/foreninger

Fællesantenne/antenneforening: forening, hvor medlemmerne betaler for de kanaler, som de fælles har besluttet sig til?

Jeg antog, at formålet med spørgsmålet drejede sig om teknikken snarede end ejerskab/organisation, men der er måske ingen teknisk forskel?

Teknikken er den samme, ligeledes er der vel heller ikke så mange lokal/bynet tilbage, som ikke får leveret fra enten You See eller stofa.

Netop. Men det ved trådstarteren sikkert ikke.

Kabel TV - Stofa / YouSee - Signalleverandør til mange anlæg rundt i DK.

Fællesantenne - Et lokalt anlæg i en beboelsesejendom på f.x. 8 lejemål med Antenne på taget og SATelite i baghaven...
Så spørgeskemaet er "godt nok" dækkende, hvis man har styr på tekniken bag ved stikdåsen i væggen.

Redigeret af larsvj - 08-Februar-2009 kl. 13:02
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 15:21
Fin afstemning 

Så må vi se om Boxers indtog på markedet forventes at kunne rykke bare lidt på magtfordelingen.

Jeg kan godt lide idéen om selv at kunne være medbestemmende overfor kvaliteten så jeg har stemt Boxer, men det bliver faktisk et kombinationsanlæg med DVB-T og DVB-S (Vantage HD8000TS ), hvor betalingskanalerne er gennem Boxer og ekstrakanalerne kommer fra satellit.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 15:31

Det svarer jo som sådan til det jeg skrev i første indlæg, hvor det primære er Sattelit og det øvrige er MUX1 og 2, det er tvivlsomt, at jeg vil interesere mig for hvad boxer kommer med.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 15:46

Det svarer jo som sådan til det jeg skrev i første indlæg, hvor det primære er Sattelit og det øvrige er MUX1 og 2, det er tvivlsomt, at jeg vil interesere mig for hvad boxer kommer med.

Netop, nu har du Sky og sikkert ikke samme behov som vi andre dødelige, for det der kommer på betalingskanalerne her i Danmark
Men stadig er kombinationen af DVB-T og DVB-S ikke bare en fornuftig økonomisk måde at få godt tv, men også det at man kan få lov til at købe og bruge de rigtige dele
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 15:52
Det med kabeltv er jo at foretrække - hvis man bare så vidste hvad ens antenneforening tilbyder.
Som selvstændig antenneforening har de i mit område sat sig mellem to stole - kabeltv ja, men ikke det samme som YouSee forsøger på.
Selvstændighed kan for mange give bedre råderum,
men bør IKKE sætte begrænsninger for medlemmernes ønsker. - Jeg ved der er mange i mit område som allerede har henvendt sig til de relevante med ønske om direkte valg fra nettet til boksen til f.eks. leje af film uden brug af internettet. - Uden held!

Nu er der også sat faste normer for at sætte parabol op
- jeg tror det nok skal blive debatteret ved næste boligforeningsmøde senere på året.

Desværre tror jeg ikke mulighederne i mit område bliver anderledes, for dem som ønsker det, mange år fremover.

Redigeret af T-teknik - 08-Februar-2009 kl. 16:41
Til top
Gatnuk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-April-2008
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 20:34

Valgte Bredbånd/fiber!

Her tænkes på TDC-TV da de er efter min mening de eneste som har leveret en boks der bare tilnærmelsesværdig brugbar og værdig at tilbyde sine kunder. Alle andre bokse jeg har set(CD, Viasat, Stofa, Fibernet bokse) har simpelthen været noget billigsnavs og for ringe. Har ikke set YouSee's bokse i aktion, så tør jeg ikke udtale mig om. Dette er selvfølgelig min personlige mening . Desuden er jeg ikke så umiddelbart vild efter en masse kanaler, og hvad TDC-TV tilbyder er MERE end rigeligt for mit vedkomne.

Men løsningen ville være primær TV og så ville boxer blive installeret på resten af TV'ene.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 20:42
til gatnuk
hvordan er kvaliteten på tdc-tv, i forhold til hvad du ellers har haft
har selv bestilt
Til top
r11jep Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-Juni-2007
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2009 kl. 20:45

Oprindeligt skrevet af broeman broeman skrev:

Tja, er forskellen ikke således?

Kabel-TV: virksomhed, som sælger til forbrugere/foreninger

Fællesantenne/antenneforening: forening, hvor medlemmerne betaler for de kanaler, som de fælles har besluttet sig til?

Jeg antog, at formålet med spørgsmålet drejede sig om teknikken snarede end ejerskab/organisation, men der er måske ingen teknisk forskel?

Teknikken er den samme, ligeledes er der vel heller ikke så mange lokal/bynet tilbage, som ikke får leveret fra enten You See eller stofa.

Netop. Men det ved trådstarteren sikkert ikke.

Jeg har såmænd blot taget udgangspunkt i samme oversigt som BDM anvender, og de differentierer imellem kabel og fælles antenne, og med hver 33% på markedet, så kan de da ikke være helt uddøende.

http://www.digitaliseringen.dk/get/592.html

Redigeret af r11jep - 08-Februar-2009 kl. 20:48
Panasonic G30

Panasonic DMR-EH57
Til top
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2004
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 12:24

Jeg har lige anskaffet mig en Sagem 250 HD med Boxer Vest. Samtidigt har jeg også digitalt TV fra den lokale antenneforening, altså DR og TV2.

Jeg har derfor kunnet lave nogle sammenligninger på de to digitale signaler, og har konstateret følgende. Boxer står rent og flot, men mærkeligt nok må jeg konstatere at antenneforeningens digital står anderledes skarpt. Jeg ved ikke hvad der gør dette, men det betyder at jeg det kommende års tid vil vurdere hvad mit valg bliver. Jeg går direkte efter det skarpeste billede og bedste udvalg af kanaler, og ikke efter tekniske tal.

Satelit TV og TV fra Boxer er jo begge to digitale kanaler, hvad er kvallitets forskellen når man taler digital modtagelse  

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 16:40

Forskellen er i den bitrate det bliver udsendt, højere bitrate er = bedre kvalitet. Der er en ganske bestemt plads i hvert MUX, og jo mere man lægger i den jo mindre plads er der til hver enkelt kanal, i MUX1 er der 5 kanaler i MPEG2(DR1+2, TV2, Tegnsprog, synstolkning). Boxer har 9 kanaler i deres nuværende MUX, godt nok i MPEG4, som er en bedre komprimering end MPEG2 men alligevel går det ud over kvaliteten. MUX1 er Ca. 3,5 Mbit/sec pr kanal, når boxer er fuldt udbygget vil der i deres MUXer være 1,8 Mbit/sec til hver kanal, det vil kunne ses på trods af at det er MPEG4. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2004
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 12:50

Okay, jeg forstår dit svar. Betyder det så simpelthen at fordi kvalliteten på digitalsignalet på kobberkablet fra min antenne forening er MPEG2 og derfor står bedre 

Redigeret af Kenn - 22-Marts-2009 kl. 12:51
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2009 kl. 21:35

Det har en højere bitrate, så som jeg skrev, høj bitrate giver bedre kvalitet.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu