Har siden 1998 og frem til Aug 2009 haft fra parabol P:G:A: Den store frihed man har her det er forholdsvis nemt at skifte udbyder uden de store udgifter .
Fra 1 Marts i År fik vi Mugligheden for at få Fiber lagt ind i huset udeb beregning . Man er dog bundet i 6 Måneder hvor man som minimun skal betale 248 kr i Måneden .
Så vi valgte en pakke med internet og ca 26 Digitale Kanaler til 298 Kr Grundpakke )+FAMILY MIX ( 26 kanaler digital heraf 5 Hd kanaler ). 179 kr = 477 Kr i første omgang for lige at se hvad Ip-Tv er . Samtidig får vi kabel tv med ca 36 Kanaler Analog .
Og må sige at billedkvaliten er langt bedre end det jeg fik fra satelit igennem Viasat .
Nu havde jeg i forvejen bestemt mig for at jeg ville til at skære antalet af kanaler ned da jeg synes ar Viasat er blevet for dyr .
Havde egenligt bestemt mig for at prøve Boxer da det for mig at se er en meget nem måde at få selve kanalerne ind i selve Tv på . ( Det kan til tider være svært at finde rundt i alle de fjernbetjeninger , da det her i huset er svært for min kæreste at finde rundt . ) Det er nemt når kanalerne liger på tvet . Det er klart den stor fordel som jeg vil synes Boxer har . ( Kræver dog Ca - Modul i Tvet )
Hos Profiber har man muglighed for lige Pt At vælge Canal digital Pakker og Viasat Pakker . Man kan ikke vælge små pakker som man kan hos Stofa hvor man kan få kanaler fra Viasat og Canal Digital i samme pakke Som eks vælge High Definition Paken til 79 kr ( Tv 2 Sport Hd Mtv HD Silver Hd Discorvery Hd )
Så vi håber på at Profiber snart giver os muglighed for at kune vælge VÆLGE PAKKER HVOR DER ER ET MIX AF CANAL DIGITAL OG VIASAT KANALER TIL EN FORUFTIG PENGE .
Vil dog stadig se de frie kanaler fra parabol + Evt Digtal Dvt fra Boxer måske kommer lidt an på hvilke pakker det bliver det kommer helt an på prisen pr måned .
Da jeg lige Pt savner Tv Sport og den kan jeg kun få lige pt ved vælge at abonere på 2 Pakker fra Viasat ( Bonus + sport ) pris 239 kr + Serviceafgift 798 kr år = 305 Kr pr måned + 30 Kr mere så har man Tv 1000 = 335 kr pr Måned . + Det vi betaler for hos Canal Digital .
Så det er stadig dyrt at digital tv så jeg håber at Boxers indtog på markedet vil sænke priserne og give mugligheden for mere frit valg af kanaler .
Redigeret af janbau - 16-August-2009 kl. 20:25