recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af fremtidig tv modtagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af fremtidig tv modtagelse

Besvar Besvar Side  <123
Afstemningsspørgsmål: Hvilken udbyder vil du vælge som fremtidig tv modtager form?
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
32 [34.41%]
36 [38.71%]
11 [11.83%]
1 [1.08%]
13 [13.98%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 17:34

Hej Niels. Så er den på plads 1000 tak.

Hvordan er kvalliteten i forhold til parabol. Er det det bedste ?

Ja undskyld, men det drejer sig om mit fremtidige valg.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 18:57

Jeg modtager ikke TV fra DK på sattelit, men den udbyder jeg har er af en rigtig god kvalitet, det overgår det nuværende MUX1, og vil derfor også være bedre end det Boxer vil sende. Så når MUX2 kommer er det kun MUX1 og 2 jeg vil bruge resten vil være sattelit.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kenn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2004
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 19:36

Tak for dine uddybende svar.

Kenn

Til top
Marna Olsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2009
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 16:56

Hej med jer

Jeg håber, at her er nogen der kan hjælpe mig...

Jeg skal skrive en lille artikel om det nye digitale tv-signal, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at interviewe en person, der ved en masse om det. Og én der kan forklare lidt om det tekniske på en letforståelig måde.

Interviewet kan foregå over telefon, og så vil der komme en fotograf ud og tage et par billeder.

Er der mon nogen, der kan hjælpe mig?

kh. Marna

Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 19:46

Har siden 1998 og frem til Aug 2009 haft fra parabol P:G:A: Den store frihed man har her det er forholdsvis nemt at skifte udbyder uden de store udgifter .

Fra 1 Marts i År fik vi Mugligheden for at få Fiber lagt ind i huset udeb beregning . Man er dog bundet i 6 Måneder hvor man som minimun skal betale 248 kr i Måneden .

Så vi valgte en pakke med internet og ca 26 Digitale Kanaler til 298 Kr Grundpakke )+FAMILY MIX ( 26 kanaler digital heraf 5 Hd kanaler ).   179 kr = 477 Kr  i første omgang for lige at se hvad Ip-Tv er . Samtidig får vi kabel tv med ca 36 Kanaler Analog .  

Og må sige at billedkvaliten er langt bedre end det jeg fik fra satelit igennem Viasat .

Nu havde jeg i forvejen bestemt mig for at jeg ville til at skære antalet af kanaler ned da jeg synes ar Viasat er blevet for dyr .

Havde egenligt bestemt mig for at prøve Boxer da det for mig at se er en meget nem måde at få selve kanalerne ind i selve Tv på . ( Det kan til tider være svært at finde rundt i alle de fjernbetjeninger , da det her i huset er svært for min kæreste at finde rundt . ) Det er nemt når kanalerne liger på tvet .  Det er klart den  stor fordel som jeg vil synes Boxer har . ( Kræver dog Ca - Modul i Tvet )

Hos Profiber har man muglighed for lige Pt At vælge    Canal digital Pakker og Viasat Pakker .  Man kan ikke vælge små pakker som man kan hos Stofa hvor man kan få kanaler fra Viasat og Canal Digital i samme pakke Som  eks vælge High Definition Paken til 79 kr ( Tv 2 Sport Hd Mtv HD Silver Hd Discorvery Hd )

Så vi håber på at Profiber snart giver os muglighed for at kune vælge VÆLGE PAKKER HVOR DER ER ET MIX AF CANAL DIGITAL OG VIASAT KANALER TIL EN FORUFTIG PENGE .

Vil dog stadig se de frie kanaler fra parabol + Evt Digtal Dvt fra Boxer måske kommer lidt an på hvilke pakker det bliver det kommer helt an på prisen pr måned .

Da jeg lige Pt savner Tv Sport og den kan jeg kun få lige pt ved  vælge at abonere på 2 Pakker fra Viasat ( Bonus + sport ) pris 239 kr + Serviceafgift 798 kr år = 305 Kr pr måned + 30 Kr mere så har man Tv 1000 = 335 kr pr Måned . + Det vi betaler for hos Canal Digital .

Så det er stadig dyrt at digital tv så jeg håber at Boxers indtog på markedet vil sænke priserne og give mugligheden for mere frit valg af kanaler .

Redigeret af janbau - 16-August-2009 kl. 20:25
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Og må sige at billedkvaliten er langt bedre end det jeg fik fra satelit igennem Viasat .

Når du sammenligner skal du sammenligne den samme kanal, f.eks. TV3 fra kabelTV og TV3 fra satelit. Kvaliteten er altid bedst fra satelit. Det er jo også derfra de forskellige udbydere (Boxer, Yousee, Stofa, lokale antenneforeninger m.fl.) får deres signal inden de videresender det.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Horsens
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 23:27

Jeg er ikke helt dum  det ved jeg skam godt , har iike tid til en længreforklaring nu .

Men der er også stor forskel på det hardware hvor signalet eller billedet sendes videre til i det her tilfælde en fladskærm .

Den Viasat + boks kunne kun sende billedet videre over scart og ikke hdmi .

Der er skam også stor forskel på det billede der sendes videre fra Profiberes Boks til fladskærmen fra samme kanal om det er fra Scart eller om det forgår rent digitalt over hdmi .

Nu har Tv - 3 eller Viasat for den sags skyld ikke altid det bedste billedkvalitet generalt . Her tror jeg faktisk at Canal Digital har bedre billedkvalitet , det siges fra andre her på forumet .

Nu har jeg ikke prøvet Tv- 3 over Profiber endnu

Så jeg vil da godt give dig ret i din forklaring langt hen af vejen . Og billedkvaliteten vil jeg også tro er langt bedre på Viasat + Hd boksene da de jo kører over Hdmi .

Så håber du kan bruge denne forklaring .

Der er bare mange som siger at det billede som leveres fra Profiber i langt de fledste tilfælde står meget skarbt på skærmen .

Jeg har skam også set bileder fra Stofas Zapter og her synes jeg da også billedet er godt .

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu