recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af højttaler kabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af højttaler kabel

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
usse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér usse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 08:25
Jeg kører selv med Magnum hybrid til 300kr pr meter.. så behøver ikke være så dyrt.. Du kan evt. låne kabel med hjem til afprøvning i klubben.. Prøv for sjov skyld også VDH's kulfiber (intet metal) eller 3T RCA signal kabler, for mig giver disse kabler en kæmpe lydmæssig forbedring, dog afhænger det er anlæggets kvalitet... Selvfølgelig er det sværere at høre forskel på en billig-middelmådig surround receiver eller stereo forstærker.. Kører selv med Audio Note og Sugden ;-D
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 08:45
Hvor i landet bor du?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 09:06
Tror vi er MANGE der gerne vil høre resultaterne efter en blindtest, tror det er første gang der er en fra recordere der gerne vil vise han/hun kan høre forskel.

Til top
usse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 31-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér usse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 09:51
Bor i Kolding... Men prøv da for sjov skyld at udføre eksperimentet selv, der er garanteret en Hifiklub lige i nærheden - hvor du kan låne nævnte VDH-kabler... Smile
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 11:06
Jeg har haft lånt en kuffert i hifiklubben med alverdens fancy vdh kabler. Først troede jeg der var en væsentlig forbedring (placebo), men efter en uges spillende musik, gik jeg tilbage til mine gamle noname kina crap kabler, og her var så ikke nogen hørbar forværring. Det blev testet på mine daværende Heco Celan 800, som er en fantastisk vellydende højttaler.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af usse usse skrev:

Hvis ikke man kan høre forskel på kabler er ens ører fulde af hø eller er ens anlæg noget skrammel.. prøv evt noget VDH kabel


Usse jeg vil sgu' godt udfordre dig lidt på den påstand der. Jeg vil byde dig velkommen i min bio i Københavns-området. Jeg bruger kun "billige" kabler, både til signal (RCA) og højtalere. Hvis du kommer forbi med dine RCA-kabler, kan vi hurtig sætte dem imellem min reciever og effekttrin. Og så kan vi lave en blindtest, om du kan høre forskel på dine kabler og mine, som jeg har købt til 2 euro pr. stk. Hvis du rammer rigtigt 8 ud af 10 gange, betaler jeg turen fra Kolding til KBH, og hvis ikke vinder jeg æren ;-)

Hvad siger du, er du klar på en lille blindtest? Vi kan også godt teste dyrt højtalerkabel, hvis du selv medbringer det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af usse usse skrev:

Bor i Kolding... Men prøv da for sjov skyld at udføre eksperimentet selv, der er garanteret en Hifiklub lige i nærheden - hvor du kan låne nævnte VDH-kabler... Smile


Jeg har haft prøvet at låne kabler. Jeg kan ikke høre forskel, men mit anlæg er også ganske standard og jeg har ikke haft mulighed for at lave en ordentlig blindtest, for vitterligt kan afgøre om det er placebo eller ej.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at komme en tur forbi dig med et kabel eller to og så lavene kontrolleret blindtest, hvor det kun er mig der ved, hvilket kabel der er i brug og dig der fortæller mig, hvilket kabel der er brugt.
At gøre det hjemme hos dig på dit anlæg vil klart gøre det lettere for dig at høre forskel, idet du kender anlægget og lyden af det.

Jeg har både signalkabler og højttalerkabler jeg kan tage med.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 13:12
Hvis ikke jeg husker galt, købte jeg dette kabel:
http://www.av-connection.dk/?PGr=3665&ML=2579

Det ville overraske mig hvis det spillede bedre end et billigere kabel (eller dårligere end et dyrere), men det er nogenlunde kønt, og det er blødt og rart at arbejde med.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 14:02
Husk også at stille CD-afspilleren på dyre gummi-magnesium-kulfiber sko til €399 pr. sæt, så I ikke får jitter i læsningen! Husk også nye skærmede strømkabler og det der ekstremt dyre s/pdif kabel - bare glem at resten af dit lysnet og forstærkere m.m. er bygget på laveste fællesnævner, ser det godt ud så virker det helt sikkert!

Nej, pengene er givetvis bedre brugt på at købe lidt bløde tæpper til vægge og gulv end på voodoo...
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 14:43
Der er simpelthen ingen grund til at spilde sin tid med at lytte på forskellige højttalerkabler, for at afgøre om det ene er bedre end det andet. Forskellene mellem dem er, dokumenterbart, langt mindre end hvad menneskets øre kan opløse. Det eneste man har ud af en lyttetest er at man evt. lader sig overbevise af placeboeffekter der uværligt hører sammen med evt. tro på at der kunne være en forskel. Det er derfor alle forhandlerne altid anbefaler at folk lytter selv, på trods af at de udmærket ved at forskellene er ikke-eksisterende.

Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af usse usse skrev:

Jeg kører selv med Magnum hybrid til 300kr pr meter.. så behøver ikke være så dyrt.. Du kan evt. låne kabel med hjem til afprøvning i klubben.. Prøv for sjov skyld også VDH's kulfiber (intet metal) eller 3T RCA signal kabler, for mig giver disse kabler en kæmpe lydmæssig forbedring, dog afhænger det er anlæggets kvalitet... Selvfølgelig er det sværere at høre forskel på en billig-middelmådig surround receiver eller stereo forstærker.. Kører selv med Audio Note og Sugden ;-D

 
VDH kulfiber signalkabler er IMO direkte fejlkonstruerede. Skærmen har pga. kulfiber skærmaterialet en meget høj impedans i forhold til f.eks kobber, så hvis der løber en strøm i skærmen mellem apparaterne, hvilket er helt normal, vil der induceres en større spænding end normalt og kablet vil være tilbøjeligt til at inducere brum. Sjovt nok advarer både VDH og HIFI klubben på deres hjemmesider om at problemet kan forekomme, men peger selvfølgelig på at man leder efter problemet i apparaterne.  Kun 1999,- for et en-meter sæt. Mage til plat og humbug skal man lede længe efter.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 15:23
jeg synes du skal købe dem her... de lyder pissegodt:




Redigeret af mbm1 - 25-Marts-2015 kl. 15:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu