recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af højttalerkabel *Hjælp*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af højttalerkabel *Hjælp*

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af højttalerkabel *Hjælp*
    Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 19:40
Står og kunne godt tænke mig at prøve noget andet end mine VDH Clearwater kabler, og ville derfor høre om i havde nogle gode råd omkring nye kabler, som der kunne tænkes at lyde godt på min Onkyo og mine Elac..
 
Har kigget på nogle forskellige så som "QED Relevation" samt "Van der hul : The TEATRACK HYBRID "...
 
Er der nogle der har nogle gode råd, prismæssigt ville jeg sætte det til omkring max 300 kr pr. mtr
 
 
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Står og kunne godt tænke mig at prøve noget andet end mine VDH Clearwater kabler, og ville derfor høre om i havde nogle gode råd omkring nye kabler, som der kunne tænkes at lyde godt på min Onkyo og mine Elac..
 
Har kigget på nogle forskellige så som "QED Relevation" samt "Van der hul : The TEATRACK HYBRID "...
 
Er der nogle der har nogle gode råd, prismæssigt ville jeg sætte det til omkring max 300 kr pr. mtr
 
 
Den ligger jo lige til højrebenet...Big smile
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Står og kunne godt tænke mig at prøve noget andet end mine VDH Clearwater kabler, og ville derfor høre om i havde nogle gode råd omkring nye kabler, som der kunne tænkes at lyde godt på min Onkyo og mine Elac..
 
Har kigget på nogle forskellige så som "QED Relevation" samt "Van der hul : The TEATRACK HYBRID "...
 
Er der nogle der har nogle gode råd, prismæssigt ville jeg sætte det til omkring max 300 kr pr. mtr
 
 
Den ligger jo lige til højrebenet...Big smile
 
What LOL
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Står og kunne godt tænke mig at prøve noget andet end mine VDH Clearwater kabler, og ville derfor høre om i havde nogle gode råd omkring nye kabler, som der kunne tænkes at lyde godt på min Onkyo og mine Elac..
 

Har kigget på nogle forskellige så som "QED Relevation" samt "Van der hul : The TEATRACK HYBRID "...

 

Er der nogle der har nogle gode råd, prismæssigt ville jeg sætte det til omkring max 300 kr pr. mtr

 

 


Hvad savner du med det kabel du har nu? Skal det være mere åbent etc
Til top
Baron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Står og kunne godt tænke mig at prøve noget andet end mine VDH Clearwater kabler, og ville derfor høre om i havde nogle gode råd omkring nye kabler, som der kunne tænkes at lyde godt på min Onkyo og mine Elac..
 

Har kigget på nogle forskellige så som "QED Relevation" samt "Van der hul : The TEATRACK HYBRID "...

 

Er der nogle der har nogle gode råd, prismæssigt ville jeg sætte det til omkring max 300 kr pr. mtr

 

 


Hvad savner du med det kabel du har nu? Skal det være mere åbent etc
 
Kunne godt savne en mere åben klang, og syntes det kunne være rart at høre mine højttalere præstere med endnu flere detaljer om muligt med et andet kabel.. men må jo erkende at der er mange delte meninger omkring kabler, og det jo klart er en smagssag...
 
Mine gamle højttalere var nogle Dali'er (805'er) og må jo erkende at det har været et kæmpe løft efter anskaffelsen af mine Elac, og kan jo ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis nye kabler løfter niveauet endnu mere"
Panasonic TX-P42GT30Y, Onkyo TX-SR806, HTPC i5, Elac FS-189, Elac CC241, PS3 Slim - Harmony One
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 21:29
Prøv om du kan låne noget Wyrewizard Spellbinder eller Dreamcaster.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

What 


Ja, før du har prøvet det, ved du det jo ikke.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 22:04
Kabler vil aldrig nogensinde givet et stort løft... Hvis du kører med et kabel af en ordentlig tykkelse lige nu og du føler du savner noget i din lyd, så er det højttaler/amp/rum der skal skiftes. Kabler giver kun en meget lille forskel i lyden.
Til top
Der Alte Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2011
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 22:09
Helt enig med Jonas_h og KlausDM. Langt hen ad vejen er det Kejserens Skæg!
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 22:18
Enig med KlausDM, Jonas_H og Der Alte.
Har haft en lånekasse fra HFK hjemme, og kunne ikke høre forskel. Hvis man kan høre forskel er mit postulat, at kablet er defekt, enten ved en fejl eller med vilje, eller at det er en placebo effekt.
Købt nogle solidt kobber kabel, men er godt tværsnit så er du kørende.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Baron Baron skrev:

Står og kunne godt tænke mig at prøve noget andet end mine VDH Clearwater kabler, og ville derfor høre om i havde nogle gode råd omkring nye kabler, som der kunne tænkes at lyde godt på min Onkyo og mine Elac..

 


Har kigget på nogle forskellige så som "QED Relevation" samt "Van der hul : The TEATRACK HYBRID "...


 


Er der nogle der har nogle gode råd, prismæssigt ville jeg sætte det til omkring max 300 kr pr. mtr


 


 


Hvad savner du med det kabel du har nu? Skal det være mere åbent etc




 

Kunne godt savne en mere åben klang, og syntes det kunne være rart at høre mine højttalere præstere med endnu flere detaljer om muligt med et andet kabel.. men må jo erkende at der er mange delte meninger omkring kabler, og det jo klart er en smagssag...

 

Mine gamle højttalere var nogle Dali'er (805'er) og må jo erkende at det har været et kæmpe løft efter anskaffelsen af mine Elac, og kan jo ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis nye kabler løfter niveauet endnu mere"


VDH d 352 er megt kontrolleret, med n megt åben mellemtone. Der er en tendens til en smule afrulningens toppen. Der mangler ikke detaljer , men mange s og t lyde er knap så markante. Mange andre kabler lyder også som om der er "hul" igennem. Men det er mange gange en fokusering på diskanten der giver det resultat.
VDH kablet giver en "live. Agtig fornemmelse
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


VDH d 352 er megt kontrolleret, med n megt åben mellemtone. Der er en tendens til en smule afrulningens toppen. Der mangler ikke detaljer , men mange s og t lyde er knap så markante. Mange andre kabler lyder også som om der er "hul" igennem. Men det er mange gange en fokusering på diskanten der giver det resultat.
VDH kablet giver en "live. Agtig fornemmelse
 
Har du et bud på resultatet når kablerne sættes mellem en Onkyo og de nævnte Elac højttalere, eller er det en ligegyldig detalje?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu