|
Valg af hovedtelefoner |
Besvar |
Forfatter | |
Bassist
Ny bruger Oprettet: 30-Maj-2019 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 30-Maj-2019 kl. 17:48 |
Hej med jer. Dette er mit første indlæg på dette forum og mit kendskab til dette emne er ikke den største, så jeg håber at I kan hjælpe mig. Jeg havde et par Bose Quietcomfort 15, som jeg var rigtig glad for, men valgte at forære dem til en bekendt da jeg, efter godt og vel 10 år, synes at jeg burde få mig nogle nye. Der var lidt slidtage på dem efterhånden, da jeg har brugt dem hver dag og skiftede ret tit batteriet i dem, så derved havde jeg ikke det store problem ved at give dem væk. - En beslutning jeg lige så stille begynder at fortryde. Jeg brugte det meste af weekenden på, at researche efter en erstatning. Valget faldt på et par Bowers & Wilkins PX, som jeg hurtigt sendte retur da de ikke var særlig komfortable og jeg fik heller aldrig en lyd ud af dem. Efter lidt mere søgen og anbefalinger fra diverse online-anmeldelser fik jeg så fat i et par Sennheiser PXC 550. De klarede sig så meget godt indtil jeg ville spille på min el-bas over et andet lydspor, da det hele blev mudret og overstyret. Forklaret, så kunne jeg kunne høre bas når jeg spillede og ikke lydsporet, som jeg tidligere har kunnet. Så nu ryger de også retur. Alle mine behov har Bose Quietcomfort 15 klaret super indtil videre, så jeg er lidt i vildrede om hvad jeg så skal prøve. Jeg været meget glad for Noise Cancelling'en under flyveture eller hvis jeg har haft behov for lidt ro omkring mig. Derudover har jeg også brugt dem til mit Tidal Hifi-abonnement og FLAC-filer både på mobil og Mac. Mit setup for hjemmeøvning med el bas er: Mac (Garageband) -> Eksternt lydkort (Focusrite Scarlett Solo 2nd Generation) -> Forstærker (Ampeg PF-350) -> El-bas. - - Hovedtelefoner i eksternt lydkort. - -
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19465 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bose Quietcomfort 35 ?
Klaus
|
|
sokken
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Offline Point: 648 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har sony wh-1000xm3 og er jeg meget glade for
|
|
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et par gode hovedtelefoner kræver nogle gange indkøring. Jeg har både B&W P7 Wireless og B&W PX (købt i dag), og mine P7 er blevet bedre og bedre med tiden. I starten sad de stramt og puderne kunne være lidt hårde, men med tiden passer de som en god handske.
Personligt er jeg ikke til hverken Bose eller Sony mht. hovedtelefoner, da det for mig er alt for plastiskagtige - de føles alt for billige og uholdbare. Aluminium og læder er mere mig - det er naturligvis en smagssag. Hvis du ikke har fået en lyd ud af de PX har du enten gjort noget forkert, eller også er de defekte.
|
|
Zuppe
Super bruger Oprettet: 18-April-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 375 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis de ikke skal være trådløse, kan jeg anbefale Beyerdynamic dt770 som er en lukket hovedtelefon. Bruger den selv når jeg er ude at sejle, vi har meget ventilationsstøj ombord. Der hjemme bruger jeg Beyerdynamic dt990 pro som er en åben hovedtelefon, så kan jeg høre hvad der sker omkring mig. Begge 2 lyder godt, samtidig så sidder de også godt (i hvert fald på mit hoved).
Redigeret af Zuppe - 31-Maj-2019 kl. 23:12 |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1665 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rejs dig fra sofen og gå ned i en forretning der har et ordentligt udvalg. Ofte musik-udstyrsforretningerne. Så kan du prøve om de sidder ordentligt og kan det de skal.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |