|
|
Besvar ![]() |
Side <1 678910 11> |
Forfatter | |||
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1587 |
![]() |
||
Skulle prisen være et argument så kan man få QED Performance Phono kabel - 0.6 m til 229kr og 1 meter til 289kr. der har man en mulighed hvis 0.75 meter er for kort eller langt, inakustik fås kun i 0.75 og 1.5meter mindre længder fås ikke
|
|||
![]() |
|||
nhj4 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
||
Det er et godt kabel til den pris. |
|||
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|||
![]() |
|||
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1587 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
nhj4 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
||
he he, jeg fik sat den forkerte side ind ggg men ja de er billiger.
|
|||
Intet er svært når man først har får det lært, og man lærer så længe man lever, uanset hvem man er ;-)
Sølv er godt, sølv er sundt, derfor lytter jeg til det døgnet rundt ;-) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Har selv nogen til salg hvis nogen er interesseret
Håber det ok at skrive det.
Redigeret af gasolin - 08-August-2019 kl. 15:02 |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() |
||
Jeg arbejder også sammen med teoretikere, og de er alle af opfattelsen, at hvis stigen er lang nok kan vi gå til månen. Endnu en gang, og det er helt gratis, lån kabler og prøv det.
Redigeret af JeTex - 15-August-2019 kl. 05:51 |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
Kasper_J ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Online Point: 2823 |
![]() |
||
Jeg bruger Nordost Valhalla 2 størmkabler til alt mit udstyr, markant bedre billede på tv'et, og kaffen smager også bedre.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Må være fordi du bruger størmkabler
|
|||
![]() |
|||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() |
||
Æh, du svarer dig selv? |
|||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
![]() |
|||
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
![]() |
||
Det med kabler er en svær ting, det kræver jo anlægget har en vis kvalitet. Et godt setup viser forskelle bedre. Jeg tænker ikke anlæg nødvendigvis, i million klassen. Det er som alt andet, bare fordi det er dyrt, ikke nødvendigvis bedre. Jeg har lavet nogle gode handler, gennem tiden og alt har en vis kvalitet. Når alt er på plads træder forskellene frem. Jeg benytter selv ikke meget dyre kabler, andet end mit tonearms kabel. Nogle vil kalde MIT one wire dyrt, jeg lavede en god handel med Steensen da han stoppede som importør, 4 kr. pr. meter coax, normalt 39 kr og stik til 49 kr for to, normalt 279 kr.
Mit setup er digitalt, hvor den analoge konvertering, først sker i højttaler ved forstærker. Analog kabel behøver ikke være dyrt, de kabler jeg bruger er fra prof verdenen, til 37 kr. pr m. Det der er dyrt, er Neutrik prof phono, stik. Det lyder godt med dem monteret og jeg kan ikke høre forskel på dette kabel og et Supra Sword RCA. Der er meget at spare ved at lave DIY. Flere dyre kabler, jeg har lagt øjne til har været koldt loddet. Jeg benytter selv WBT 4% sølv loddetin. Sølvet forsejler mod korrivson. Tvivler på ledeevnen er meget bedre end, standard loddetin, men det er heller ikke formålet. Tag foreksempen ansuz, kablet ser fint ud, med strømpe på, men kig på stik, ligner kina stik. 30.000 kr for flere af deres kabler, der kan laves med lignende stik fra, Rean, neutriks billige mærke og et phono, kabel til en 30 kr. Det er en jungle, der hurtigt kan fares vild i, hvis ikke ører og forstand bruges. Selv handler jeg ved samme forhandler, hvor der er tillid, han pakker mig ikke noget på, han ikke kan stå inde for. Fx. cat 8 kabel med stik, voldsomt dyrt, men flere køber det, måske er kablet godt, men de sidste unødvendige båndbredde i kablet, bruger de fleste ikke. Det koster mange penge, at gå fra cat 6 til 9 og ikke nødvendigvis bedre. Redigeret af JackD84 - 15-August-2019 kl. 17:12 |
|||
![]() |
|||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
![]() |
||
Jeg vil fatte mig i korthed, i forhold til din besynderlige udlægning af manglende svar, mit liv og færden foregår ikke kun på Recordere.dk. I forhold til strømkabler har min opfattelse altid været, ja ja sikkert, men det var lige indtil en strømskinne og skærmet kabler blev afprøvet. Og det var såmænd ikke de dyreste kabler, der var bedst for den gengivet lyd i mit setup. Og når holdningen inden afprøvning var præget af stor skepsis, var min overraskelse af resultatet desto større. Skal et setup være af en vis kvalitet, hvis en hørbar forbedring skal finde sted, det kan jeg da ikke udelukke. Hvad praktisk erfaring og strømkabler angår, er det da også underligt, at fintfølende medicinsk udstyr samt kabler i et optage/pladestudie bruger skærmede strømkabler, hvis det ikke skulle have indflydelse på stabilitet og gengivelse af signal.
|
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678910 11> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |