recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af lærred

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kallefrank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Juli-2006
Status: Offline
Point: 401
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af lærred
    Sendt: 24-Marts-2011 kl. 15:22
Hejsa

Sikkert et dumt spørgsmål vil nogen syntes.......

Når man køber et 16 X 9 lærred er der øverst et sort område på lærredet (drop down)

Er det nødvendig at trække lærredet helt ud når man skal bruge det, eller kan man undvære det sorte område.

Grunden til jeg spørger er at jeg har 125 cm fra loftet til det øverste af højttalerne og der skulle det gerne kunne være......
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af kallefrank kallefrank skrev:

Hejsa

Når man køber et 16 X 9 lærred er der øverst et sort område på lærredet (drop down)

Er det nødvendig at trække lærredet helt ud når man skal bruge det, eller kan man undvære det sorte område.

Grunden til jeg spørger er at jeg har 125 cm fra loftet til det øverste af højttalerne og der skulle det gerne kunne være......

Det kommer an på hvilket lærred der er tale om. Hvis det er et tab-tension lærred, så skal det helst være rullet helt ud, og her bestiller du lærredet i dén specifikke længde du skal bruge (hvis ikke det er et discount-lærred), så der behøver ikke være drop-down. Et lærred uden tab-tension behøver ikke være trukket helt ud.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 15:46
OK........hvad er tab tension ?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 16:05

OK........hvad er tab tension ?

Snoretræk i siderne som holder lærredet plant. Det findes generelt på de lidt dyrere lærreder.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2011 kl. 20:28
Tak for hjælpen !
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hejsa

Det kommer an på hvilket lærred der er tale om. Hvis det er et tab-tension lærred, så skal det helst være rullet helt ud, og her bestiller du lærredet i dén specifikke længde du skal bruge (hvis ikke det er et discount-lærred), så der behøver ikke være drop-down. Et lærred uden tab-tension behøver ikke være trukket helt ud.

Hvorfor skal et tab-tension være rullet helt ud?

Man kan jo normalt sætte stop inden det er rullet helt ud.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hejsa

Hvorfor skal et tab-tension være rullet helt ud?

Man kan jo normalt sætte stop inden det er rullet helt ud.

Jeg har også hørt at tab-tension lærreder skal være rullet helt ned. Måske det har noget at gøre med at kun helt nedrullet bliver snorene stramme.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2011 kl. 11:46
måske det har noget at gøre med at 1m dug og 1m snor ikke har samme tykkelse. hvilket må betyde at de ikke har de samme oprul. jeg kan tydeligt se på mit at snorrene bliver strammer efter hånden som lærredet køre op i kassen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu