|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Jeg har ind i mellem (testformål) kørt SC på min 3GhZ maskine og dér kører webinterfacet væsentligt hurtigere - faktisk brugbart - men navigationen med fjernbetjeningen er nogenlunde det samme på boksene. /Tommy |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Min oplevelse er en anden, men det har vi vist diskuteret før
![]() |
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() |
|
Lige nu kører jeg SC på en 1,5ghz compaq pc med 512mb ram, bruger så Ipeng programmet på en Ipod Touch og ja det måtte da godt gå lidt hurtigere med bla at vise Now playing og covers f.eks, men den pc er altså også spændt for efterhånden med virus programmer osv osv og harddisk plads er jeg løbet tør for og gider simpelthen ik bruge penge på den maskine, så vil jeg hellere kigge efter en anden løsning, spørgsmålet er om en NAS server ik er hurtigere og billigere at have til at stå og køre, end den gamle pc jeg bruger nu?
|
||
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvad med at smide Ubuntu server på maskinen i stedet for virus-Windoze? .. hvis du kun bruger den som server for SC. Redigeret af JesperLund - 18-Juni-2009 kl. 00:12 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Det vil helt sikkert hjælpe med linux, man kunne også prøve med freeNAS. Meeeeen den er sikkert dyr i strømforbrug når den ikke skal bruges til andet end SC. Jeg læser det sådan at OP så vil anskaffe sig en anden maskine som primær PC. Den bliver sikkert både kragtigere og bruger mindre strøm. Så kan man jo lige så godt smide SC på den, hvis den alligevel står tændt det meste af en tid man er hjemme. Nu har jeg i 1½ år kørt med SC på vores primære laptop (T2500), det kører skide godt. Skulle bare opgradere til en større intern disk (320Gb), fordi jeg blev træt af at have musikken på en ekstern USB disk (langsom respons når den var gået i dvale).
|
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
|
Hvis du ikke vil ofre kr. 2500,- på en NAS kan du jo bare kikke dig om efter en brugt bærbar og evt. smide ubuntu/freenas eller andet på den. En bærbar bruger ikke så meget strøm. Man kan jo efterhånden få en eee eller acer one eller lignende til billige penge som brugt.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
![]() |
|
Men Kim, er du ikke enig i at man ligeså godt kan bruge sin
primære PC/laptop(evt. med WOL), især hvis den alligevel står tændt når man er hjemme? Selvfølgelig, hvis det er en heftig Gamer-PC, som står på kollegieværelset, og larmer som bare fa..., så gider man nok ikke have den tændt når man vil høre musik. Så er dit forslag om eee, acer one eller lign. fint. |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
![]() |
|
Helt enig om at bruge ens PC'er hvis den alligevel står tændt. Men alt efter hvor kraftig m.m den er kan sådan en fætter sluge meget strøm - men den kan en bærbar jo også ift en NAS (og min T5700)
|
||
![]() |
||
![]() |
||
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() |
|
Planen er at beholde min nuværende pc kun til internet brug og så anskaffe mig enten en NAS server eller et alternativ der ik sluger så meget strøm, men har godt med plads til musik og giver mig hurtigt adgang til denne! Lyder det som urimelige krav
![]() |
||
Mvh Brian
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Hvis du vil have en home server i stedet for en NAS, og bruge et minimum af strøm, kan du overveje D945GSEJT som har samme hardware som de små netbooks (CPU, chipset). Kan købes her og sikkert mange andre steder. Det specielle ved dette board er at du ikke skal bruge en ATX PSU. Boardet tager 12V DC og transformere selv til de andre volts der skal bruges. Du skal blot have en ekstern AC-DC transformer der leverer 12V DC med passende effekt (5A er fint). Der findes mini-ITX kabinetter som gør det samme (12V DC ind), men du undgår en masse strømkabler inde i kabinettet på den måde (det koster ikke strøm, men kablerne blokerer måske airflow, og det kan være besværligt at få plads til det hele; been there done that...). I dette blog indlæg kommer strømforbruget med en 3,5" harddisk (Western Digital Green) ned på 14W uden blæser. Hvis du kan nøjes med en 2.5" harddisk, kan du nok barbere 2-4W af dette forbrug, og blæseren kan helt sikkert undværes. For lidt over et år siden lavede jeg en home server med VIA C7 (det var før Atom kom frem), en 3.5" WD Green harddisk og en blæser. Det sluger 26W i gennemsnit. Hvis du køber Atom med Intel chipsets, skal du være opmærksom på at der er meget stor forskel i strømforbruget mellem det chipset der er designet til bærbare (bruges i D945GSEJT) og det som er designet til stationære løsninger. EDIT: den nye fit-PC2 (se her) er en anden mulighed, men så er du begrænset til 2.5" harddiske. Kabinettet vil være mindre (hvis plads er et issue), men det bliver dyrere end en D945GSEJT løsning. Redigeret af JesperLund - 18-Juni-2009 kl. 12:51 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Houmoller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() |
|
En anden mulighed er at købe en af midtdata's peanut computere. Disse bruger også Atom processore.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Puha ved ik lige om jeg har mod på at samle en computer fra bunden af |
||
Mvh Brian
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |