|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() |
|
Har lige været inde og se på dem og prisen er da slet ikke gal, ville den mon kunne køre SC hurtigere end en NAS Duo? og kan jeg bruge den som decideret server? eller er den måske kraftig nok til også at kunne bruges som pc sammen med SC kørende? i såfald hvor stor skulle den være mht ram osv? |
||
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design |
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Asus EEEBox kunne måske også være en mulighed.
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
Houmoller ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() |
|
den burde da være hurtig nok lidt det meste. Smid en ordenlig gang ram i, så hjælper det på det. dog bliver de aldrig så hurtige som en "rigtig" stationær, da det jo er en Atom cpu der sidder i.
Så jeg ville få smidt 2gb ram i og ikke andet. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Bemærk dog at peanut kommer med det strømslugende Atom chipset.. |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
flex195 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 459 |
![]() |
|
Der er lige kommet en anden "billig" mulighed op, har fået en 3 ghz pc med 512 mb ram, er det ik muligt at installere programmer på denne så den fungere som en server og f.eks straks starter med at rippe en cd til flac format så snart jeg smider den i drevet lidt ala en RIPnas??? eneste jeg sådan set skal ofre penge på er en større harddisk og de er jo til at få til rimelig penge, så det er da en noget billigere løsning!
|
||
Mvh Brian
||
![]() |
||
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
|
Kan kun anbefale VortexBox.
Den gør netop hvad du ønsker: omdanner en pc til en automatisk rip- og servermaskine. Og så er det gratis. Rent teknisk er det baseret på Fedora Linux, men der kræves ikke Linux-erfaring for at kunne anvende det. Redigeret af DonSilicone - 21-Juni-2009 kl. 23:30 |
||
![]() |
||
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
|
Hvis strøm er en bekymring fit-pc2 .. med poulsbo chipset http://www.linuxshoppen.dk/fit-pc.php
http://www.version2.dk/artikel/10385-mit-naeste-fit-pc-er-pa a-vej-fit-pc2 |
||
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det lyder virkelig til at være et genialt system, bruger du det selv? kan du fortælle lidt om hvordan det fungere? |
||
Mvh Brian
||
![]() |
||
DonSilicone ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2006 Status: Offline Point: 331 |
![]() |
|
Ja, jeg bruger det selv. Jeg har en gammel og svag pc, 1 Ghz, 512 Mb ram, men det er rigeligt til at køre VortexBox og betjening af Squeezeboxe foregår hurtigt. Jeg har i alt 3 hardware Squeezeboxe og 1 software Squeezebox tilkoblet og der er ingen problemer. Selv om min pc er lille og kun anvender 45 w, har jeg den sat til automatisk at gå i standby (forbrug 5 w), når der ikke er en Squeezebox, der spiller - det kan meget let sættes op via allerede installeret plugin. Wake Up fra standby sker lige så snart, der trykkes play på en Squeezebox og tager få sekunder. Rip-delen virker ganske enkelt ved at sætte en cd i drevet! Det er alt. VortexBox går i gang med at rippe til flac og til mp3 (kan konfigureres, men det er standardopsætning). Når ripning og hentning af tags og coverart er afsluttet, spyttes cden ud. Færdig. Coverart hentes via Amazon, mener jeg, og der er meget dansk musik, der ikke findes coverart til der, så der må regnes med lidt efterbehandling, hvis coverart skal være perfekt. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det lyder jo noget nær perfekt i mine ører! hvordan har du koblet din op? kan se at det kan være lidt langsom hvis man benytter trådløs forbindelse? Hvad med når du ripper en cd, laver den så en ny mappe med den cd's navn?
|
||
Mvh Brian
||
![]() |
||
Kurt Poulsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1505 |
![]() |
|
Jeg vil lige advare dig om at du ikke skal lade både din server og Squeezebox køre trådløst. Det er der ikke ret mange der har gode erfaring med
|
||
Mvh Kurt
Philips 50PUS9006, Sony BD200D Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere. Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Kablet forbindelse til router. Trådløs fra Squeezeboxe. Rip laver folderstruktur med Kunstner->Album År->Nummer Sangtitel, sådan har jeg i hvert fald sat det op, kan ikke lige huske hvad standard er. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |