|
Valg af projektor |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | ||
Highway
Super bruger Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:25 | |
Hold da op den her tråd har taget fart... :)
Projektorer i 20k klassen er langt over mit budget desværre. Prisen skal ned på ca 10k. Men kan også læse lidt at sanyo er en god model... Jeg må se på det.
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 01:09 | |
TW-3200 ser sådan ud på 214" lærred. Filmen er optaget med mediecenter fra DRHD.
Gigatisk hjemmebio på lavbudget Så selvfølgelig kan det lade sig gøre. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 09:17 | |
...hvis man er ligeglad med kvaliteten, som sagt. Og som de også selv erkender i udsendelsen. Bortset fra det, så er jeg faktisk enig med udsendelsens pointe, omend de måske overdriver den lidt. Det er sjovere at have et stort billede af middelmådig kvalitet, end ikke at have noget. Vi, og sikkert især jeg, kan godt få det til at lyde som om at hvis man ikke bruger 50k+, så kan projektor være lige meget. Det mener jeg slet ikke, jeg mener absolut at man får mere sjov for 10k ved at købe en projektor, end ved at købe et tv.
|
||
TommyBoy
Guld medlem Oprettet: 06-Maj-2010 Sted: Denmark Balleru Status: Offline Point: 722 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 10:28 | |
>jeg mener absolut at man får mere sjov for 10k ved at købe en projektor, end ved at købe et tv
exactly my man !!
jeg har ikke nogen fancy lysmåler, jeg køre altid i det cinema mode hvor jeg har kalibreret alle levels og farver, og ja det har spist en del af mit lys, hvilket faktisk er helt ok for mig,
mit rum er MEGET mørkt, billedet ser WOW flot og kraftigt ud, og hvis der kommer en helt hvid
bagrund gør det klart ondt i mine øjne, og jeg kan mærke at iris kæmper for at lukke,
hvis jeg går op i normal mode (ikke eko) så er det helt klart meget værre..
når du måler fl er det jo reflekteret fra lærredet, tæt på og på 100% hvid,
det kunne være sjovt om nogen har en lys måler man kunne låne ?
|
||
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-) |
||
kaizer
Guld medlem Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2351 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 11:24 | |
Ja, men jeg mener ikke sammenligningen holder helt. Du sammenligner 50" og 100". Forskellen er en afstand til billedet på 2 meter (4 kontra 2 meter). Kan de to størrelser umiddelbart sammenlignes med en afstandsforskel på 2 meter, når et 100" billede har et 300% større areal end et 50" billede?!
Det burde vel have været 100" på 6 meters afstand kontra 50" på 2 meters afstand?!
Min anke går på, at jeg ikke mener at man kan sige at det først blive sjovt når man kommer over 100". Dels, fordi det i mine øjne afhænger af hvor tæt man sidder på og af individuelle præferencer.
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:03 | |
Nix - prøv at regne på synsvinklen
100 tommer på 4 meter fylder det samme område af synsfeltet, når du er dobbelt så langt væk, selv om størrelsen er 3 gange så stor. Når vi normalt taler om at en fordobling af tommer er væsentligt mere end dobbelt så stort billede, så er det netop under forudsætning af samme kigge-afstand.
Der er jo aldrig noget af dét der bliver skrevet i et forum der er den absolutte sandhed, det er skribentens personlige holdning, og den kan man så forholde sig til.
Hvor sjovt skal det være før det er "sjovt"?
|
||
Otto J
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:04 | |
Når du nu skal have din projektor kalibreret, så du rent faktisk får dén ydelse ud af den den kan levere, så får du jo dén måling med i købet...
|
||
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 14:52 | |
Jeg synes du skal kigge nærmere på Epson TW3200, den levere et super lækkert billed, larmer ikke og har lens shift så den er nem at placere. Til at starte med kan du bare skyde billedet på på en hvid væg til du finder den rette størrelse og derefter kigge efter et lærred eller en DIY løsning.
Hvis dette er din første projektor, vil billedkvaliteten vælte dig ud af sofaen. Synes man med denne projektor får rigtig meget for pengene. Lad vær med at rode dig ud i kalibreringer osv til at starte med, denne projektor ser ret godt ud lige ud af kassen. Her er du kørende for ca 8000 kr, så kan du gemme de sidste penge til en PS3, et lærred eller evt en kalibrering på et senere tidspunkt. Man bliver mere kræsen med tiden når wow effekten lige har lagt sig, så der kan du bygge videre på dit system.
Redigeret af cgmand - 27-Januar-2011 kl. 14:53 |
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
Bjur
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2564 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 15:08 | |
Jeg håber det er iorden af OP, da jeg selv er på udkig efter ny projektor. Jeg var ellers sikker på jeg skulle have en TW3200, da jeg har set den demonstreret, og synes klart jeg fik mest for pengene ved at vælge den. Desværre er størrelsen blevet en showstopper, da jeg ikke er den eneste, der skal bestemme. Jeg har loftsophæng, men den er desværre nok for voldsom i stuen, da den ikke er hel nem at gemme væk desværre. Så vidt jeg umiddelbar kan se er lens shift horisontal ikke nok til at flytte billedet så langt til siden som jeg gerne vil, så jeg er på udkig efter det bedste alternativ til TW3200 i ca. samme prisleje 8500,- og har mulighed for at købe i Tyskland?
- Størrelsen er desværre et issue. - Der skal være lens shift, da jeg ikke har mulighed for at placere den helt centralt. Har loftsbeslag. Jeg har haft kig på HD20 og HC3800, da de skulle være gode alternativer, men desværre ser det ikke ud til der er lens shift. Den eneste jeg har fundet med lens shift med en lille størrelse, er Z800, men der er anmeldelserne ikke helt så gode som de 3 andre. Findes der et bedre valg eller er Z800 dén i det prisleje? @OP: Det er ikke for at hi-jacke din tråd, så hvis det ikke er iorden, kan jeg godt oprette en tråd selv. |
||
cgmand
Guld medlem Oprettet: 24-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 694 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 15:22 | |
Ja det er en ordentlig basse :-)
Mener at Epson's serie af projektorer er dem der kan justeres mest hvad angår lensshift og zoom.. Men ret mig gerne hvis det er forkert.
Bjur: De to projektorer du nævner har ikke lensshift og du finder ikke en DLP projektor til de penge med lensshift. Mener BenQ W6000 er den billigeste DLP med lensshift, men den støjer så til gengæld en del. Vær opmærksom på at HC3800 har en del offset. Havde oprindeligt kig på denne, men var nødt til at springe fra pga dette. |
||
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
|
||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Sendt: 27-Januar-2011 kl. 16:15 | |
Jeg giver dig fuldstændig ret. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
BigRaj
Guld medlem Oprettet: 03-Januar-2011 Sted: Malmö Status: Offline Point: 1464 |
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 21:31 | |
|
||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |