Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Djaz
Bruger
Oprettet: 20-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 137
|
Emne: Valg af projektor Sendt: 03-Maj-2011 kl. 10:07 |
Som de fleste her er jeg ude efter en projektor, og har læst en hel del tråde omkring forslag men har ikke helt fundet alle mine svar. Så kort fortalt skal jeg bruge en projektor og der er nogen krav i den skrevet rækkefølge.
1: Pris max 10.000 kr ex moms. Det skal være standard pris, ikke et eller andet super tilbud på en random side.
2: Støjsvag (det vil sige BenQ5000 vist er udelukket)
3: Full HD
4: Helst hvid farve eller evt grå. Konen går ikke med til en sort :-(
5: Helst heller ikke en kæmpe klods på 20-30 kg :-)
Jeg har kigget lidt på lidt eksempler hvad siger i til dem ?
Jeg ved det ikke er highend og det er heller ikke det vigtigeste for mig, men hvis de fleste af miine krav kan blive opfyldt ville jeg blive glad.
Er der evt nogen alternativer til min forslag, for det er jo ikke de nyeste modeller længere.
Jeg er blevet lidt skræmt af min epson projektor herhjemme, så tror ikke jeg kigger i den retning igen.
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 10:51 |
Jeg glemte at tilføje at jeg ikke kan mørklægge mit rum 100 %, andet end når det er mørkt uden for. Det spiller vel også ind for sit valg ?
|
|
s0ad
Super bruger
Oprettet: 17-Juli-2007
Point: 490
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 11:55 |
Hmm Epson TW3200 er ellers en kanon projektor til pengene og lever op til dine krav. Jeg ville nok kigge efter en Mitsubishi HC4000, den er dog prismæssigt lidt over din grænse.
|
|
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 11:56 |
De billige er jo ikke billigere uden grund :-)
projektore sælges oftes på parametre som folk let kan forstå;
lysstyrke og opløsning, masser af lumens og full HD
og så tror folk at alt andet er fint.
Lidt som at købe et nyt kamera kun efter antal mega pixels.
lysstyrken de levere har MEGET at gøre med billede arealet,
dvs hvor stort regner du med at dit lærred skal være ?
Det er klart at jo mørkere dit rum er, jo mindre lys behøver du fra projektoren
eller jo større billede kan du opløse med en svagere projektor,
for meget lys er heller ikke fedt ! så gør det ondt i øjnene når der kommer en meget lys
ting efter en meget mørk.
Lyd niveauet er kommet meget ned de sidste par år, det er rimeligt vigtigt,
det er klart at du bare kan skrue mere op for surround lyden og overdøve en larmene projektor,
hvis projektoren skal være tæt på lydløs, så skal du op med 2-3 gange budgettet.
Du bør også finde ud af om du/i er følsomme for "regnbuer" som der altid er fra DLP projektore,
INDEN i køber med hjem.. Det er meget surt og sidde og se farve striber og blive ked af dem.
Redigeret af TommyBoy - 03-Maj-2011 kl. 11:59
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:02 |
s0ad skrev:
Hmm Epson TW3200 er ellers en kanon projektor til pengene og lever op til dine krav. Jeg ville nok kigge efter en Mitsubishi HC4000, den er dog prismæssigt lidt over din grænse. |
Jeg ved godt Epson burde være godt, men det er det mærke jeg har nu og har været alt andet end tilfreds, tror dog min er en 3600 eller 4600 model hvis der er noget der hedder det.
Desværre går Mitsubishi HC4000 nok ikke da den er lidt for dyr og ikke er hvid.
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:05 |
TommyBoy skrev:
De billige er jo ikke billigere uden grund :-)
projektore sælges oftes på parametre som folk let kan forstå;
lysstyrke og opløsning, masser af lumens og full HD
og så tror folk at alt andet er fint.
Lidt som at købe et nyt kamera kun efter antal mega pixels.
lysstyrken de levere har MEGET at gøre med billede arealet,
dvs hvor stort regner du med at dit lærred skal være ?
Det er klart at jo mørkere dit rum er, jo mindre lys behøver du fra projektoren
eller jo større billede kan du opløse med en svagere projektor,
for meget lys er heller ikke fedt ! så gør det ondt i øjnene når der kommer en meget lys
ting efter en meget mørk.
Lyd niveauet er kommet meget ned de sidste par år, det er rimeligt vigtigt,
det er klart at du bare kan skrue mere op for surround lyden og overdøve en larmene projektor,
hvis projektoren skal være tæt på lydløs, så skal du op med 2-3 gange budgettet.
Du bør også finde ud af om du/i er følsomme for "regnbuer" som der altid er fra DLP projektore,
INDEN i køber med hjem.. Det er meget surt og sidde og se farve striber og blive ked af dem. |
Lige meget hvad er budegettet desværre ikke til mere end der er skrevet lige meget hvor meget bedre tilbud der måtte findes.
Jeg vil tro at mit lærred er ca 2 x 1,2 meter, det er dog uden at have målt det endnu.
Jeg har godt læst om det med regnbue farver, men er ikke helt sikker på hvor meget det helt konkret har at sige.
Jeg ved godt jo flere penge man bruge, jo bedre udstyr får man. Så nu er vi tilbage til min første post.
Jeg har et beløb at købe for... hvilken projektor vil komme tættest på mine ønsker og krav ?
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:06 |
Kunne også være fedt hvis nogen kommenterede mine 3 forslag.... om de er værd at have med i overvejelser ?
|
|
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 13:19 |
Hvordan kan man have et lærred og en projektor UDEN at kende størrelsen eller modelnr.??? Hvorfor er du ikke tilfreds med din Epson?
Du skriver, du ikke kan huske om det er en 3600 eller en 4600 model, du har. Hvis det er 3600, er den praktisk taget identisk med 3200, så er det nok ikke den, du skal vælge, hvis du i forvejen ikke er tilfreds, hvad end nu grunden er???
Epson TW3200 skulle ellers være absolut best-buy i denne prisklasse og bedre end alle de 3, du linker til. Jeg springer nok selv på vognen i denne uge til en pris på under 8000 kr. inkl. moms...
Redigeret af Supergris - 03-Maj-2011 kl. 14:38
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:08 |
Jeg sidder på mit arbejde og kan ikke huske detaljer omkring, men skal nok tilføje det når jeg kommer hjem.
Med hensyn til min epson har den drillet en del og træt af den. Den mister ofte lidt fokus, men den værste ting er at den 1-3 gange i løbet af en film slukker billedet et kort sec og så op igen. Jeg har haft den til rep og de siger der ikke er noget galt.
|
|
Tsunde
Guld medlem
Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:39 |
@supergris: Hvad gør, at du har valgt 3200 og ikke Benq 1100?
Står selv og skal vælge mellem de 2
|
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
|
Djaz
Bruger
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 15:40 |
Har fundet ud af den jeg har derhjemme er Epson TW3800
|
|
Supergris
Guld medlem
Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1473
|
Sendt: 03-Maj-2011 kl. 18:59 |
Tsunde skrev:
@supergris: Hvad gør, at du har valgt 3200 og ikke Benq 1100?
Står selv og skal vælge mellem de 2 |
Jamen grunden er, at jeg ikke før NU, har hørt om BenQén. Kender ikke denne og kan heller ikke finde reviews af denne.
Epsonén har jeg set i aktion, og der er masser af tilfredse købere og reviews.
Vil dog lige undersøge den BenQ nærmere før jeg køber...
|
|