recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af projektor

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Tsunde Tsunde skrev:

ok, det er da en ret væsentligt ulempe. Håber de snart få sat en Benq 1100 op i HFK på Åboulevarden så. 

Det var også den væsenligste grund til jeg valgte DLP over LCD. Selvfølgelig også at hverken kæresten eller jeg er generet af regnbue effekten.

Vil gætte på vi har haft en 15-20 stykker på besøg efterhånden til at se film, og der har været en som kunne se dem. Dog var det i så mild en grad ifølge ham, at efter 10-15 min tænkte han ikke nærmere over dem. Han kigger selv på hvilken DLP projektor han skal have nu. Smile

Redigeret af JordanDK - 05-Maj-2011 kl. 12:17
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2008
Sted: Denmark
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 12:53
Er det værd at vælge Benq W1200 frem for Benq W1100 ?

Og hvilken loftbeslag er stabilt og godt der til. Det sidste jeg havde hoppe lidt når man gik på gulvet :-(
Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Februar-2005
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2011 kl. 15:15
Som jeg ser det, er 1100 lidt mere lysstærk, men har så lidt dårligere kontrast. Men det er kun ifl. specs, hvor stor forskellen er irl, er svært at sige. Men er 1200 kommet til DK endnu?

Edit: Så lige at redcoon har den til 10.700,- så jeg går efter en 1100 til 8.000,-.

Redigeret af Tsunde - 05-Maj-2011 kl. 15:17
Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 15:44
angående levetiden.. nu har jeg aldrig hørt at panelerne skulle blive slidt på en lcd
hurtigere end på en dlp, har du noget dokumentation for dette ?
Det er dog rigtigt at alle typer lamper vi bruger ændre deres farve sammensætning over deres levetid, når man skifter dem, oplever man det meget tydeligt, derfor er det helt normalt
at fin justere farve balancer for hver 200-500 timer.
De 2000-3000 timer som en lampe holder i praksis, og hvis man så vælger at købe endnu en lampe
for derefter 2. gang den går, at smide hele enheden på lodsen og så købe en tidssvarende,
regn lidt på hvor mange år og film det tager for dig med dit behov :-)

Redigeret af TommyBoy - 06-Maj-2011 kl. 15:44
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2011 kl. 21:52
Når jeg aldrig har ejet en LCD projektor og næsten lige har fået min første DLP projektor har jeg ingen dokumentation for det. Som jeg også skrev har ladet mig fortælle. Konstaterede ingenting.

Men hvis du søger rundt omkring på nettet og specielt avsforum finder du en del omkring emnet.

Har også læst om en bruger på avsforum der kører på sin 4. projektor nu. De første to LCD var panelet slidt et sted mellem 3500-4500 timer.

Farvehjulet på DLP'en røg efter 7500 timer.

Men har som sagt ingen dokumentation, bare læst hvad der er frit tilgængeligt for alle. Plus har hørt det fra flere i den virkelige verden også.

Når det er sagt, er det jo ikke ensbetydende med at DLP er overlegen LCD eller omvendt. Begge har deres ulemper, som man må leve med. Da Tommy helt sikkert har ret i, at efter ens behov hvis man kun bruger den til film. Så er 2000-3000 x 2 eller 3 rigtig mange film over lang tid.

Så ja det var medvirkende til valget for mig. Da jeg ikke ønsker at risikere have gule pletter i billedet som bare bliver ved at vokse til det til sidst fylder hele lærredet.

Redigeret af JordanDK - 06-Maj-2011 kl. 22:01
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Djaz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-November-2008
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2011 kl. 08:24
Hey, jeg vil bare afslutte sagen og takke for alle de gode råd. Jeg endte op med at prøve at købe et nyt kabel og har slet ingen problemer haft i 14 dage. Så man må sige det virker som om jeg har fundet grunden. Nu mangler jeg bare lige et andet loftbeslag og så det er som det hele er nyt og godt igen :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu