|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
hvspl10 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 10-November-2009 kl. 18:38 |
Efter en del overvejelse omkring køb af ny camcorder hvor valget stod mellem Canon HF-S10, Panasonic HDC-TM300 og Sony HDR-CX505VE faldt valget på Sony modellen.
Nu er så mit næste spørgsmål hvilket redigeringsprogram skal jeg vælge?
Jeg har aldrig tidligere beskæftiget mig med redigering, så det skal være et program det er til at finde ud af for en som er helt på bar bund med hensyn til videoredigering.
VH
Poul
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Det er vel 105 du mener? Men til softwaren:
Der er jo mange muligheder, men i min verden er der kun 2 producenter der lever op til nogle rimelige krav. Adobe og Sony.
I den billige husmor ende af prisskalaen, er der Adobe Premiere Elements 8 (Helt ny udgave), og Sony har tre udgaver af deres Home Studio: http://www.sonycreativesoftware.com/homestudio
Går vi så videre til noget lidt mere af det tunge skyts, så er det Adobe Premiere Pro CS4, der prismæssigt kan give lidt problemer her op til jul. Men helt klart værd at bruge pengene på, hvis man mener det seriøst med videoredigering.
Sony har så deres modstykke, der prismæssigt ligger noget under Adobe, men efter min mening ligger på samme niveau. Det er Sony Vegas Pro 9: http://www.sonycreativesoftware.com/vegassoftware
På sony's sider kan du se nogle videoer til hvordan du kommer i gang.
Det skal siges om alle produkterne jeg har nævnt, at de kan hentes i 30 dages prøveversioner.
Adobe har bare den begrænsning at der ikke kan redigeres HD-video i prøveversionerne.
Men for at prøve hvilken man syntes bedst om, eller ikke koster en skilsmisse, er det jo ret uvæsentligt. Måden at arbejde på er den samme.
Skulle jeg vælge et af dem, ud fra pris og funktioner, blev det nok Vegas Pro 9.
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Fandt 505VE, og DET er f..... et godt valg. Deres nye Exmor R er rigtig godt skruet sammen.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Øhh,nu synes jeg jo faktisk ret godt om Pinnacles . . ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
![]() |
Hvilke OS benytter du ?
Benytter selv iMovie, meget let at benytte, men kører selvfølgeligt ikke på Windows. Redigeret af lahan - 10-November-2009 kl. 19:43 |
|
![]() |
|
![]() |
Hvad angår MAC, så ville jeg nok rette næsen ind efter Final Cut.
|
|
![]() |
|
hvspl10 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
OS = Windows 7 32bit
Computer HP dc5850
CPU Athlon X2 64 Dual-Core 2,3 GHz
Ram 4Gb kun 3Gb understøttes af Windows 7 32bit
Grafik Ati HD 2400 256Mb nok ikke det bedste.
Softwaren skal selvfølgelig kunne redigerer AVCHD formatet.
Poul
PS Pinnacle er vist ikke for en amatør som mig, men måske tager jeg fejl.
|
|
![]() |
|
folp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1191 |
![]() |
Jo Pinacle kunne være fint til dig, jeg kender ikke de andre men har selv Pinacle 12+, det er måske ikke det bedste(flest finesser) men har dansk sprog og klarer fint AVCHD, jeg er mere i tvivl om din PC kan klare AVCHD men Pinacle kan også fås i 30 dages prøve så hent det og prøv selv, du skal nok op i + eller ultimate for AVCHD.
|
|
MVH Frank Pedersen
|
|
![]() |
|
![]() |
Mht. Pinacle tror jeg du har ret.
Dit næste projekt er nok en opgradering af din pc, evt. en ny.
De fleste programmer til AVCHD, eller bare HD-video, kræver en 3 Ghz, og et rimelig grafikkort.
En ekstra harddisk til at redigere på, er også en ting som de tunge programmer sætter pris på, da det er meget data der skal læses/skrives samtidig.
Jeg bruger selv 2 stk. i RAID0, så der kommer ekstra fart på overførslen.
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
![]() |
Benytter selv en 2.4 Dual-Core. 4 GB RAM ATI HD 2600 Jeg har bestemt ikke nogle problemer med at redigere HD film. Selvfølgeligt tager det lidt tid, når filmen skal afsluttes, men under selve redigerigen kører det flydende. |
|
![]() |
|
Gromit ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
Og så er der selvfølgelig også AVID, Canopus, Media 100.
2 skærme er et MUST, hvis mam skal redigere meget.
Men i bund og grund kommer det helt an på, hvad det er du skal lave. Der er ingen grund til, at give sig i kast med nogle af de store redigeringsprogrammer, idet de er meget omfattende og tager langt tid at sætte sig ind i. Desuden skal ens PC være rigtig kraftig for, at kunne bruge de tunge programmer.
Pinnacle klare de fleste opgaver for amatøren.
|
|
![]() |
|
![]() |
På Sony's hjemmeside henviser de til Nero 9 og Vegas movie studie 9. Har nogen kendskab til disse programmer, hvor lette er de at gå til for en begynder.
Poul
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |