|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Kom lige i tanker om den her: http://sonyhdvinfo.com/
|
|
![]() |
|
hvspl10 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Det er problemet med at få fat i den type fil der holder mig tilbage med at hente prøveversionen. Jeg bestiller først kameraet om 14 dg, venter lige på at det bliver lønningsdag igen. Min pc har jeg udstyret med et grafikkort som jeg havde liggende, så jeg anvender ikke det onboard kort som den er udstyret med. Bruger et ATI med 256MB ram, jeg har iøvrigt 2 forskellige modeller af disse grafikkort liggende.
Poul
|
|
![]() |
|
Percarus ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-November-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Hvis jeg nu blot skal lave lidt amatør video og dokumentar, ville det så være dumt at vælge Vegas MS 9 Platinum i stedet for Vegas Pro 9, den er jo noget billigere end først nævnte.
|
|
![]() |
|
hvspl10 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Jeg har det samme behov, og vælger Platinium for som du skriver så er Pro udgaven noget peberet.
Nu har jeg ikke ret megen forstand på de forskellige formater, men da kameraet jeg vil bruge kan optage i AVCHD så skal programmet naturligvis også kunne redigerer i disse filer.
Da jeg ikke har bluray afspiller og skriver regner jeg nu ikke med at jeg skal brænde på dette medie, men hvis jeg har behov for at se filmen jeg optager/redigerer i HD så må jeg lægge den tilbage på kameraet og så bruge den som fremviser via HDMI til mit TV.
Jeg har lige downloadet en trial af vegas movie platinium, men er i skrivende stund på jagt efter nogle små filer i AAVCHD formatet.
Er der en som kender et sted hvor jeg kan downloade et par stykker så sig endelig til.
Poul
|
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Movie Studio er helt på toppen til at redigere med, og Pro er en som navnet siger, til den helt store forkromede redigering.
Du kan jo bare prøve med et par AVI eller MPEG. Princippet og måden at klippe og klistre, lave overgange osv. er jo den samme.
|
|
![]() |
|
![]() |
Har prøvet og lege lidt med Vegas i dag, og det tiltaler mig faktisk en del. Hvis man samtidig kikker på de tutorials som ligger på sonycreative siden er man faktisk rimeligt hurtigt igang. Ok der er naturligvis mange finesser, men bare det at komme igang giver jo blod på tanden. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeps, det er ikke så slemt. Hvis jeg ikke har skrevet det før, så kan jeg huske første gang jeg åbnede Vegas, lukkede jeg det stille og roligt igen, og gik ind og så TV. Det var s'gu lidt for avanceret. *GG*
Men så fik jeg kigget lidt på de tutorials, og så sparkede det r.. . :)
Men pas nu på, man bliver nemt så grebet af alle de effekter man kan lave, at de kommer til at fylde mere end selve filmen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |