recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af SUBWOOFER
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af SUBWOOFER

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af SUBWOOFER
    Sendt: 01-Februar-2009 kl. 15:21

Jeg aner ikk hvad jeg skal vælge af sub til mit nye setup.

Reciever: Pioneer SC-LX81

Front: System Audio SA ranger

Center: SA Exact

Surround: SA Talent

Nogen der evt ved hvordan sub electro 200 fra SA spiller.

Det må gerne være en hurtig og kontant lyd der også er rigtig god til musik.

Den skal ikk bare stå og buldre.

Max pris 15000, gerne mindre

Til top
XERYUS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 17:52
Jeg vil anbefale en velodyne DD-12, har selv sådan en, og den burde kunne fås til omkring de 15k på tilbud eller brugt, den opfylder ihverfald dine kriterer
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 18:50

hejsa

Jeg kender subelectro 200 ganske ok, og den kan desværre ikke anbefales, den er komprimeret og fladmast, og egner sig desværre ikke til andet end overfladisk film bulder.

DD-12 har jeg også haft på besøg, den er ok, men de findes bedre.

 

I den prisklasse du søger er de tre klassikere

Velodynes DD serie  www.vassagohifi.com

EarthQuake Minime 12/ Supernova www.earthquakedanmark.dk

SVS subs: www.lsound.no

 

i gamle dage fik SVS deres enheder lavet i USA, men efter at deres leverandør gik konkurs bruger de desværre kina enheder nu til dags, om det har påvirket lyden skal jeg ikke kunne sige.

DD-subsne kan buldre godt, men er på ingen måde lige så nuancerede og dynamiske, eller går lige så dybt som EarthQuake subsne.

 

Heldigvis er det muligt at låne med hjem fra de fleste forhandlere, så kan du ignorerer min og andres mening, og i stedet danne dig din egen

Crown - there is no substitute.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 18:51
Jeg kan også klart anbefale Velodyne, den opfylder alle dine krav.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 19:05
Nu er det et reference spørgsmål, men trådstarter skriver jo netop at den skal bruges til musik og ikke må buldre, dermed diskvalificeres Velodyne jo netop.
Crown - there is no substitute.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 19:39

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Nu er det et reference spørgsmål, men trådstarter skriver jo netop at den skal bruges til musik og ikke må buldre, dermed diskvalificeres Velodyne jo netop.

jeg har selv en dd12 og med servo sat til 8/musik er der ingen bulder.men den diskusion har været her før.Jeg syntes at der mange gange er større forskel på lyden fra 2 rum ,en fra sub til sub.

jeg lyttede selv til en hel del der  iblandt svs.men som sagt er det bedste at tage ud og lytte ellers bedst at høre det hjemme i din egen stue

Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

 i gamle dage fik SVS deres enheder lavet i USA, men efter at deres leverandør gik konkurs bruger de desværre kina enheder nu til dags, om det har påvirket lyden skal jeg ikke kunne sige.



SVS har de sidste mange år selv produceret deres elementer, og den produktionen foregår i Ohio, US.

SVS skiftede over til egenproduktion ca 1 år før at TC ophørte. Valget om at selv producere elementerene hang derfor ikke sammen med TC Sounds konkurs, men kom som et ønske om bedre kontroll over kvalitet og leveranser. Dog, så arbejder i dag en af TC's tidligere udviklere, Stephen Ponte, hos SVS.




Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af Manic Miner Manic Miner skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

 i gamle dage fik SVS deres enheder lavet i USA, men efter at deres leverandør gik konkurs bruger de desværre kina enheder nu til dags, om det har påvirket lyden skal jeg ikke kunne sige.



SVS har de sidste mange år selv produceret deres elementer, og den produktionen foregår i Ohio, US.

SVS skiftede over til egenproduktion ca 1 år før at TC ophørte. Valget om at selv producere elementerene hang derfor ikke sammen med TC Sounds konkurs, men kom som et ønske om bedre kontroll over kvalitet og leveranser. Dog, så arbejder i dag en af TC's tidligere udviklere, Stephen Ponte, hos SVS.

Det er ikke den forklaring en bekendt fik af en af TC's teknikere... men lad den ligge der, det bliver bare påstand mod påstand.

Crown - there is no substitute.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

hejsa

Jeg kender subelectro 200 ganske ok, og den kan desværre ikke anbefales, den er komprimeret og fladmast, og egner sig desværre ikke til andet end overfladisk film bulder.

Heldigvis er det muligt at låne med hjem fra de fleste forhandlere, så kan du ignorerer min og andres mening, og i stedet danne dig din egen

Jeg må desværre modsige dig, er der noget sub 200 ikke er, så er det netop at lyde kromprimeret/ fladmast, buldere gør den heller ikke.

Den er ultra præcis med god fylde og kontrol, instrumenter som bas og kontrabas er en nydelse at høre på ikke noget bæveren her. Den har slet ikke noget problem at sparke fra sig når den skal, også helt ned til høregrænsen på godt 22Hz. Men den skal absolut spilles til, det er faktisk nat og dag mellem en ny og en der har spillet 1000 timer. Man kan vælge at køre med åben eller lukket bassport, også spiller den meget bedre når der nogle gode spikes på. Den er bedst til hifi hvis man spørger mig, da den spiller og er musikalsk. I et surround miljø gør den sig også rigtig godt, men her findes der også dyre og kraftigere modeller, nogle kan jo lide at ruderne aboslut skal falde ud af rammerne, en sådan sub er svær eller kan slet ikke tilpasses til seriøs hifi lytning, mest fordi at front højtaler og sub ikke hænger sammen frekvens og lyd mæssigt.

Men lån nogle forskellige med hjem, og gerne nogle som er spillet til. Husk stuer/rum spiller meget forskelligt, ogHUSK det er dine øre som skal være tilfredse. Det tog mig mere end et år og mere end 15 forskellige opsætninger før jeg selv fandt en brugbar og fornuftig løsning med 2 sub 200.

 

 

 



Redigeret af Potter - 01-Februar-2009 kl. 21:03
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
nunbaggi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 306
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 21:41

Mange tak for jeres råd og meninger.

Som i selv siger vil det sikkert være en god ide at prøve nogle forskellige modeller.

Den skal være hurtig og præcis. Skal bruges bla til elektronisk musik.

Nogen der har erfaring med audio vector?

Synes ikk jeg kan finde danske forhandlere af earthquake



Redigeret af nunbaggi - 01-Februar-2009 kl. 21:42
Til top
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Det er ikke den forklaring en bekendt fik af en af TC's teknikere... men lad den ligge der, det bliver bare påstand mod påstand.




Hehe, vel jeg kunne nok fyre af en mail til Ron Stimpson og spørge efter nogle billeder fra deres produktionen og arbejderene, så burde det blive meget nemt at bedømme om det var taget i Ohio, eller en eller anden kinesisk provins

Men faktum er at al deres produktion, med nogle få undtag foregår i Ohio. Undtagene er S-Series højtalerene, og kabinettene til nogle af deres subs. Med det, så burde SVS pladsere sig pent i toppen bland de fabrikanter der fremdeles producerer i deres hjemland.

Hvorfor den her anynome ex TC tekniker har sagt noget andet kan man bare spekulere i. Men SVS var TC's måske største kunde, og om det relativt korte tidsrummet i mellem SVS opstart af egenproduktion og TC's konkurs bare var en tilfeldighed, det ved jeg ikke noget sikkert om.

Det er også, til trods for alle den tid jeg har tilbragt med at læse fora, de sidste mange år. første gang at jeg har hørt det her. Men ikke så galt at det nu ikke er godt for noget, nu har jeg en god begrundelse når jeg foreslå Ron at han burde modernisere SVS' hjemmeside med bla billeder fra produktionen


Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2009 kl. 22:52

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Jeg må desværre modsige dig, er der noget sub 200 ikke er, så er det netop at lyde kromprimeret/ fladmast, buldere gør den heller ikke.

Der er vi så enige, jeg har en oplevelse af subelectro som noget af det mest udynamiske i nyere tid 

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Den er ultra præcis med god fylde og kontrol, instrumenter som bas og kontrabas er en nydelse at høre på ikke noget bæveren her.

korrekt og kontrolleret Fylde mener jeg netop ikke at den er.

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Den har slet ikke noget problem at sparke fra sig når den skal, også helt ned til høregrænsen på godt 22Hz.

Hvad spl niveau har du målt det ved? mine gamle SA gik også ned til 40hz, ved -48 db vel og mærke. fuldstændigt ubrugeligt.

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Men den skal absolut spilles til, det er faktisk nat og dag mellem en ny og en der har spillet 1000 timer.

eh. sådan er det jo med det meste... 

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Den er bedst til hifi hvis man spørger mig, da den spiller og er musikalsk. I et surround miljø gør den sig også rigtig godt, men her findes der også dyre og kraftigere modeller,

hvad er musikalsk? kan du kvantificerer det? ellers er det jo et ligegyldigt subjektivt superlativ trådstarter ikke kan bruge.

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

nogle kan jo lide at ruderne aboslut skal falde ud af rammerne, en sådan sub er svær eller kan slet ikke tilpasses til seriøs hifi lytning, mest fordi at front højtaler og sub ikke hænger sammen frekvens og lyd mæssigt.

Det var dog en større gang alternativt omgang med sandheden...

1: en stor sub kan sagtens bruges til hifi. den har netop de egenskaber man ønsker, stort membran areal, Stemepel effekt og dynamik. Det er oftere brugere end subben der er noget i vejen med.

2: "front højttaler og sub ikke hænger sammen frekvensmsæssigt". Dette udsagn er invalidt idet de fleste subs sagtens går op til 70-120, der sjovt nok også er brundniveauet for selv små højttalere. Aktiv deling sikre at man ikke skal bekymre sig om dette.

Dit udsagn svarer til at en Ferrari er en dårlig bil fordi du ikke kan kører den før end at du har læst manualen eller fået et kursus i brugen af den.

 

Manic Miner: bortset fra at ingen producent vil have billeder af deres produktion offentligt tilgængeligt, så tror jeg ikke at du vil kunne se forskel på om det er i ohio eller kina, medmindre at medarbejderne stiller op til fotosession  er det pga din forbindelse til Ron at du er så glad for SVS? i er jo nærmest bonkammerater ud fra dit indlæg at dømme



Redigeret af kim olsen - 01-Februar-2009 kl. 23:03
Crown - there is no substitute.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu