recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af tv

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Trikkeren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-Januar-2017
Sted: Sejs
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trikkeren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af tv
    Sendt: 21-Februar-2020 kl. 08:18
Hvilket tv ville i vælge LG 55 Oled c9 eller Samsung Qled 55Q90
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 08:59
C9 uden tvivl. Det er bare et bedre TV. 
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 10:55
Har selv lige valgt at købe C9.
Hvis man er heldig at ramme en kampagne. Fåes c9'eren til 8000 kr. Hvilket næsten er den halve pris i forhold til q90.
Derudover for du en lidt bedre billedkvalitet, samt HDMI 2.1 + de medfølgende fremtids sikrede features. 
Det eneste jeg savner ved c9'eren som q90 har, er freesync da jeg bruger Amd gpu'er.

Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 11:12
Støtter op om de andres indlæg. LG C9 giver dig bedre billedkvalitet og er jo langt billigere - særligt når der er tilbud. Jeg synes ikke, at Samsung Q90R er konkurrencedygtig til nuværende pris, selvom det er en fin skærm.

Du kan også overveje LG B9 OLED, som langt hen af vejen matcher LG C9 på billedkvalitet. Den sælges endnu billigere.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Det eneste jeg savner ved c9'eren som q90 har, er freesync da jeg bruger Amd gpu'er.

Jeg har ikke tjekket, men burde FreeSync ikke virke efter C9 har fået firmware-opdatering til 'G-Sync Compatible'?
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2020 kl. 14:00
G sync er Nvidia's udgave til Nvidia Gpu'er og Freesync er til Amd Gpu'er. Det er desværre 2 konkurrerende teknogier. LG 2020 oleds skulle dog understøtte begge teknologier.
Der er ikke meldt ud om det kommer til deres 2019 skærme via update.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2020 kl. 07:09
Det er jeg klar over, Claus, men seneste udvikling er 'G-Sync Compatible'. Her certificerer Nvidia FreeSync-monitorer, som de mener er "kompatible".

Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2020 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Støtter op om de andres indlæg. LG C9 giver dig bedre billedkvalitet og er jo langt billigere - særligt når der er tilbud. Jeg synes ikke, at Samsung Q90R er konkurrencedygtig til nuværende pris, selvom det er en fin skærm.

Du kan også overveje LG B9 OLED, som langt hen af vejen matcher LG C9 på billedkvalitet. Den sælges endnu billigere.


Hej Rasmus
Du mener at B9 har næsten samme billedkvalitet,hvad med SMART TV delen kan C9 noget mere en B9.??
Fylder B9 lige så meget bagpå som C9 ??
Og da der kun er en 1000kr seddel forskel i pris er C9 vel det bedste køb af de 2??
Mvh.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2020 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er jeg klar over, Claus, men seneste udvikling er 'G-Sync Compatible'. Her certificerer Nvidia FreeSync-monitorer, som de mener er "kompatible".

Ja Nvidia har tilføjet freesync understøttelse til deres Gpu'er. Man Amd har ikke tilføjet Gsync til deres Gpu'er. Dvs. at jeg ikke kan få variabel framerate, hvis jeg sætter min computer til mit tv. Da det er en AMD gpu der sidder i min computer.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 07:11
Claus: Jeg er ikke PC-mand længere, men det er vel i begge ender? G-Sync Compatible er også i skærm-enden. Altså skærme eller TV, som kan fungere med FreeSync fra et AMD grafikkort. Certificeret af Nvidia ift. at de kan håndtere et rimelig frekvensspænd mv. De kalder dette 'G-Sync Compatible' og det så vidt jeg husker det, som LG 2019 OLED har fået via en opdatering.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 07:13
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

Hej Rasmus
Du mener at B9 har næsten samme billedkvalitet,hvad med SMART TV delen kan C9 noget mere en B9.??
Fylder B9 lige så meget bagpå som C9 ??
Og da der kun er en 1000kr seddel forskel i pris er C9 vel det bedste køb af de 2??
Mvh.

Samme Smart TV-del. Og ingen af dem modtager opdateringer til næste store version af webOS. Det bør du være opmærksom på, hvis apps/streaming er vigtig for dig. Jeg vil anbefale, at du overvejer en Apple TV 4K-boks ved siden af.

Der er nogle små designforskelle på B9 og C9.

Til 1000 kr. ekstra kan C9 godt forsvares. Bemærk dog, at B9 pt. sælges til 7.990 kroner - altså 2000 kr. rabat. Med den forskel så synes jeg, at det er svært at forsvare merprisen på LG C9.
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 07:27
@ Rasmus Mange tak for svaret, det er da træls at man ikke opdaterer Smart TV delen.
Det var ellers det jeg ønskede, så man kunne " nøjes" med en fjernbetjening, men det gælder vel også de andre mærker?? Ingen opdateringer af app.
Mvh 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu