recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af tv

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 07:52
Samsung og Panasonic opdaterer heller ikke deres platforme. Sony og Philips er på Android, som modtager opdateringer, men for Sonys vedkommende ser fremtidige Android-opdateringer ud til nu kun at gælde high-end modellerne.

Fjernbetjeningen til Apple TV-boksen tænde/slukke dit TV samt regulere lydstyrken. Og vice versa for TV'ets fjernbetjening (den kan styre Apple TV-boksen). Hvis du bruger tuneren til tv-kanaler i TV'et, så bør du nok holde fast i TV'ets fjernbetjening. Hvis du udelukkende streamer dit indhold, så kan du nøjes med Apples fjernbetjening.


Redigeret af Rasmus Larsen - 25-Februar-2020 kl. 07:53
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 08:06
Tak igen Rasmus.
Jeg har Boxer TV på Antenne ,men kunne tænke mig noget streaming.evt Viaplay
Men kan så forstå at SMART TV slet ikke så SMART på længere sigt.
Jeg skal vist til undersøge markedet lidt mere ,har ikke været opdateret siden jeg fik min nuværende Sony for 6/7 år siden
Men tak for oplysninger.
Mvh.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 08:36
Ift. at komme i gang med streaming, så kan denne guide måske hjælpe dig: https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php

God TV-jagt :-)


Redigeret af Rasmus Larsen - 25-Februar-2020 kl. 08:36
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 10:49
Selvom LG laver de måske fedeste tv rent billedmæssigt, så er deres brugerflade et klart no-go fra min side. Jeg får knopper.......!

Min anbefaling er at afprøve de forskellige tv, inden man køber.


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 10:54
Jeg har det personligt på samme måde. Jeg er ikke gode venner med deres lille cursor på skærmen / bevægelsesstyring. Jeg synes, at LGs webOS er markant bedre i B&O TV, hvor bevægelsesdelen er slået fra.

Jeg synes dog ikke, at det bør afgøre ens valg. Da platformen ikke opdateres skal man før eller senere slutte en boks til. Man kan lige så godt spare sig selv hovedpinen ved at købe Apple TV 4K med det samme (eller vente til der kommer en ny, formentlig i år). Det dækker besparelsen mellem C9 og B9.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 11:20
Jeg er til gengæld fan af LG's lille bevægelses curser. Man kan jo også blot bruge piletasterne hvis man vil.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 12:09
Ja men kun indtil man komme til at bevæge hånden. Så kommer markøren automatisk frem.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 12:28
Hvor stort er problemet med manglende opdatering af styresystemerne? På et af børneværelserne har vi et Samsung TV fra 2013, om stadig kører Netflix uden problemer.

Hvis nye tjenester som Disney+ ikke kommer på eksisterende platforme, er det selvfølgelig irriterende, men eftersom nogle af udbyderne (i hvert fald Viaplay) alligevel begrænser antallet af registrerede enheder pr. abonnement, har vi valgt at bruge Chromecast og mobile enheder som løsning. 

Jeg kan sagtens se det smarte i en Apple TV 4K (selvom min oplevelse var så dårlig, at jeg returnerede den), men den er jo også stationær, og det bliver pebret, hvis man skal have en til alle husets TV.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 13:02
Netflix er det gode eksempel. Der er desværre mange dårlige eksempler på, at apps forsvinder med tiden. Se denne opgørelse: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1474020238

I tillæg til apps, der forsvinder, så vil nye apps og tjenester ikke blive lanceret på bare få år gamle TV. Dit Samsung TV fra 2013 har ikke fået Apple TV+ og det får heller ikke Disney+. Formentlig heller ikke HBO Max, Peacock eller de andre kommende, store tjenester fra Hollywood-studierne.

Men det gælder for så vidt også langt nyere TV. Apple TV+ (og iTunes) er f.eks. kun på LG og Samsung TV fra 2018 og frem. Disney+ er kun på LG og Samsung TV fra 2016 og frem. Der har været lignende eksempler med YouSee, Strive Sport og HBO Nordic, der kun kan køre på nyere versioner af f.eks. Samsungs Tizen eller LGs webOS.

Og når platformene ikke opdateres, så kan apps heller ikke have de seneste funktioner. Derfor vil brugeroplevelsen med apps typisk være noget bedre på f.eks. Apple TV end på et Smart TV.

Forestil jer, at I købte en iPhone, som ikke fik en eneste opdatering til næste version af iOS. Forestil jer så, at I køber et OLED TV, der koster 2-4x mere end en iPhone og at ovenstående er realiteten. Det er en sag for dem, der sørger for forbrugerbeskyttelse. Desværre er der ingen offentlige eller indsatte forbrugerorganisationer i Danmark, som interesserer sig synderligt for det. Heldigvis ved jeg, at det er noget, som man bekymrer sig om fra politisk side i EU og Danmark.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2020 kl. 13:30
Jeg må nok bare erkende, at jeg er ligeglad med, om mit styresystem bliver opdateret, fordi jeg er fint tilfreds med den ret billige løsning med Chromecast.

Hvis politikerne går ind i den sag, bliver resultatet uvægerligt, at priserne stiger, og det vil være en ulempe for de af os, der er ligeglade. Jeg foretrækker at lade udbud og efterspørgsel råde i stedet. Der var også nogen, der syntes at det var en god idé, at EU blandende sig i cookie consent og GDPR, hvilket nu lægger beslag på en masse ressourcer, der kunne være anvendt produktivt.

Jeg synes, at flatpanels.dk gør et formidabelt arbejde, og det er åbenlyst positivt, at I gør opmærksom på, at styresystemerne ikke bliver opdateret. Det er meget relevant viden, og hvis der er et marked for TV, der garanteres opdateret i en bestemt periode, skal producenterne nok også vide at levere det produkt. Jeg tror bare ikke markedet er der, for hardwaren skal jo være dimensioneret til at håndtere de øgede krav, der måtte komme i garantiperioden, og den slags koster.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 06:35
Jeg er på linje med dig, Brian. Jeg sværger også til alternativet, altså den eksterne løsning. Om det så er Apple TV, Chromecast eller tredje. Dog ved jeg, at mange forbrugere køber et Smart TV med ønske om at bruge den 'smarte' del. Derfor synes jeg, at disse interesser skal repræsenteres og at producenterne skal være opgaven voksen ift. det produkt, som de promoverer og sælger.

Med uddannelse på CBS er jeg også helt på linje med dig ift. at lade markedskræfterne styre udviklingen på markeder for bl.a. forbrugerelektronik. Lige præcis for Smart TV, så er jeg dog ikke overbevist om, at det er en dårlig ting, at der kommer politisk indblanding. Det skyldes, at disse opdaterede styresystemer jo allerede er udviklet (de forbeholdes bare årets nye TV). Systemchippen i sidste års TV - eller flere år gamle TV - kan snildt køre den nye version af styresystemet. Den begrænses i stedet kunstigt af producenten. Det er klart, at der vil være noget ekstra udviklingstid forbundet med at teste, men omvendt vil producenterne jo også kunne få flere penge ind ved f.eks. at tage en del af meromsætningen på filmleje, reklamer eller andet aktivitet på platformen. Hvis man fra politisk side f.eks. pålagde producenterne at levere opdateringer i garantiperioden, så ville man have forlænget Smart TV-delen minimum med 2 år - sikkert længere.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af nesager nesager skrev:

@ Rasmus Mange tak for svaret, det er da træls at man ikke opdaterer Smart TV delen.
Det var ellers det jeg ønskede, så man kunne " nøjes" med en fjernbetjening, men det gælder vel også de andre mærker?? Ingen opdateringer af app.
Mvh 

Altså de sender jo stadigvæk opdateringer ud til tv'et, men du får bare ikke den nyeste version version af WEBos. Det samme med diverse App's der kommer løbende opdateringer fra producenterne. 


Jeg har et C7 altså fra 2017, og det kan altså stadigvæk sagtens bruge Netflix, TV2 Play, Viaplay osv. og det er stadigvæk et meget hurtigt tv. Om man kan lide den omtalte curser eller ej er en smagssag og jeg kan virkelig godt lide den :) 


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu