recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af tv

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

"Streamingtjenester har naturligvis ingen interesse i ikke at supportere få år gamle TV-enheder, som måske står i millioner af hjem. Men de kan være tvunget til det pga. manglende DRM, videocodecs eller andre software-elementer."


Det er det "ikke" som jeg har lavet fed som forvirrer. Hvorfor mener du de kan blive tvunget til at supportere hvis de i forvejen har interessse i at supportere?

Flemming
Bare drop de to markerede minus ord, så er det let forståeligt. Og kan være TVUNGET til at droppe det pga mgl DRM. Mvh Dansklæreren Wink


Redigeret af Munch - 26-Februar-2020 kl. 12:15
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 13:05
Streamingtjenester har naturligvis interesse i at supportere få år gamle TV-enheder, som måske står i millioner af hjem. Men streamingtjenester kan være tvunget til at droppe deres app på disse enheder pga. manglende DRM, videocodecs eller andre software-elementer på TV-producentens forældede platform.

Så kan det være, at alle er glade. Smile Tilbage til emnet.
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 13:20
Man kan jo altid vælge et Apple TV, hvis man ønsker at streame ting som TV'et ikke understøtter.
Apple TV understøtter alle tjenester, nååe ja lige undtagen 4k fra verdens største streaming udbyder Youtube ;) 


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2020 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Man kan jo altid vælge et Apple TV, hvis man ønsker at streame ting som TV'et ikke understøtter.
Apple TV understøtter alle tjenester, nååe ja lige undtagen 4k fra verdens største streaming udbyder Youtube ;) 



Hvis man står og overvejer en lige nu, så ville jeg bestemt også lige vente og se om de præsenterer en ny her i marts.
Men når det er sagt, så er jeg rimelig ligeglad med manglende 4K på YT. De videoer og den kompression de udsætter videoerne for, gør 4K total lige meget for mig. Har selv skiftet min ATV 4K til en Shield Pro 2019. Den viser YT i 4K, men det giver mig virkelig absolut intet.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4429
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2020 kl. 04:56
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Man kan jo altid vælge et Apple TV, hvis man ønsker at streame ting som TV'et ikke understøtter.
Apple TV understøtter alle tjenester, nååe ja lige undtagen 4k fra verdens største streaming udbyder Youtube ;)

Plus 4K-film fra Google Play. Sikkert også andre eksempler :-)
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Februar-2020 kl. 20:20
Hej, mange tak for alle de fine svar.
Har lige et spørgsmål mere.
Den medfølende LG fjernbetjening får ikke mange roser med på vejen. 
Kan der evt. købes en anden der er bedre en den med cursor??
Og hvis trådstarter stadig er med, har du fået købt TV?
Er det samme fjernbetjening der bruges til B9 og C9?? 
Mvh. 


Redigeret af nesager - 29-Februar-2020 kl. 20:24
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2020 kl. 17:02
Jeg syntes ikke at kvaliteten på fjernbetjeningen er så meget være end konkurrenternes. Du kan endda kode den til at styre andre relevante enheder. Jeg syntes faktisk at det ville være ærgerligt ikke at bruge den.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu