recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af WiFi system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af WiFi system

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Michal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af WiFi system
    Sendt: 22-Juli-2019 kl. 10:47
Hej,

Jeg vil bygge et højtaler/musik system op til mit hjem.
Husstanden er på 3 børn og 2 voksne. 
Jeg har læst mig frem til at et WiFi anlæg frem for et Bluetooth er løsningen for mig.

Men så kommer problemet, for jeg kan ikke se at der findes et "fælles" system, så gør at man, lige som med Bluetooth, selv kan vælge hvilken/hvilke højtalere man ønsker at bruge.

Findes der et system/en standard indenfor trådløse netværks højtalere, som giver mig denne frihed, ellers vil jeg spørge om der er nogen der kan forklarer forskellene mellem de forskellige systemer og deres fordele og begrænsninger.

MvH
Michal
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 10:52
Kig på Sonos.

Det er brugervenligt med multirum.


Til top
Michal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 11:10
Har kigget på Sonos, og er helt enig, med at det virker som det nemmeste og bedste system på nuværende tidspunkt.
Dog syntes jeg at højtalerne har en højpris, nå de første 3 rum er til børneværelserne, virker det lidt "overkill" med Sonos højtaler derinde, og så yderligere 4-5 højtalere til tv-stuen, 1-2 i opholdsstuen, så løber det hurtig løbsk..

Det var derfor jeg spurgte til om der fandtes en "standard" indenfor dette, så man kunne vælge nogen gode højtalere til stuerne og nogen mindre dyre til børneværelserne

Ved at feks. Google leger lidt med det, men de er slet ikke så langt fremme som Sonos endnu.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:18
Hvis du vil have et nogenlunde fremtidssikret system, der kan levere surround, soundbar, hi-fi og aktive højttalere er Sonos et godt bud.

Og ja. Det koster.

IKEA har lavet et samarbejde med Sonos og starter salg omkring 1. august. Hvordan prisen på deres højttalere bliver ved jeg ikke. Men det bliver nok billigere end Sonos højttalere.

Der er selvfølgelig mange andre systemer derude. Sonos er bare mest udbredt.

Har i apple i husstanden kan du også overveje AirPlay, som jeg selv benytter.

Bluetooth er også en mulighed. Her er der bare ikke ægte multirum. Og lydkvaliteten er dårligere end Sonos og AirPlay.

Det korte er bare. Hvis du vil have noget der fungerer ordentligt koster det penge. Så du får ikke mig til at anbefale noget billigt skrammel
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:22
HEOS by Denon er det en mulighed? Det er vist både wifi og BT, med multiroom osv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Michal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Juli-2019
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:25
Helt forsåeligt.

Det er dejligt at få min egen konklusion bekræftet.

Så må jeg bare bygge det op stille og roligt, istedet for til hle huset med det samme :)

Tak for dine hurtige og ærlige svar.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:32
Jeg er også faldet for Sonos.

Det lyder til at du gerne vil ha surround i stuen. Her kunne du lave et alm surround system med en receiver der har sonos connect indbygget. 

Så et par play one rundt i huset.

Jeg er enig i at en play one til børneværelserne er lige i overkanten - jeg venter selv spændt på hvordan ikeas kommer til at blive prissat.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:34
Google højttalere med stemmestyring er også en mulighed.
Personligt ville jeg dog ikke helt kunne leve med den lydkvalitet som de små google højttalere bringer.

Jeg har valgt at købe en surroundforstærker til stue/køkken og så eller separate enheder til værelse/kontor. Ingen enheder kan synkroniseres, det har jeg ikke behov for - har du det, når det kommer til stykket?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:35
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 12:44
Mit ældste sonos er nok 10 år gammelt. Det er stadigt supporteret på nyeste IOS/Android/macos etc.

Hvor længe tror i en billigere dims fra Samsung / LG / noname er supporteret ?
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2019 kl. 22:08
Jeg ville kigge på Music Cast fra Yamaha. Det er et habilt system, de har fået bygget op. Det findes i forstærkere, pladespillere. Jeg var selv ret skepsis, med pladespiller caste lyd over Wifi, men det virker. Der findes alverden aktive højttalere, forstærkere m.m
Til top
beatmore Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2014
Sted: Vejle, Danmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beatmore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2019 kl. 19:49
Jeg kører med Chromecast, har dog kun 3 enheder på, en Sony højtaler med batteri, lg soundbar og en forstærker med Chromecast audio, det virker bare, starter musikken, enten i et rum eller alle, man kan lave grupper som det passer en.
Det er simpelt og fruen elsker det
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu