recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valget på DR1 superflot...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValget på DR1 superflot...

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 13:18
Det er vist også samme format der bruges på Den 11. time på DR2?
Til top
mirotech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:05

jeg følger spændt med i jeres betragtninger mht digital kvaliteten på den flade....

jeg har et samsung m87, et analogt stofa signal i enden... og ville ønskede jeg kunne se jeres billede med feks det digitale spejl

som mit m87 står nu, er jeg ikke imponeret over billedet på det... før jeg købte fladskærm, vidste jeg ikke hvor meget antennesignalet åbenbart har at sige...er der nogle i horsens området med samme tv og digitalt signal, hvor man kunne droppe ind en dag for at se kvaliteten...?

eller et sted man kan "opleve" det åbenbart gode billede?

 



Redigeret af mirotech - 12-November-2007 kl. 21:06
Til top
mirotech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:20

ps:

jeg troede man som minimum skulle kunne tage dr1/dr2/tv2 i digital kvalitet hvis man havde tv med dvb-t... men nej nej...ikke når man får signalet gennem en amtenneforening...undskyld mig, men det er sgi da total latterligt...  det burde være ved lov at man kan modtage deres digitale signal til sit tv uden at skulle have en almindelig stueantenne??? eller det bare mig der har det sådan?

sådan som jeg ser det, er stofa og de andre det man i gamle dage kaldte ågerkarle

så fik jeg luft ...ahhh

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:28

 

 Det skal hos en udbyder af kabelTV være muligt at se DR og TV2 Digitalt, og det er jo muligt hos Stofa såvel som hos You See, det kræver blot anskaffelse af de respektive DVB-C modtagere. Selve kanalerne (DR og TV2) er ukodet, så der skal ikke bruges et kort til modtagerne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af mirotech mirotech skrev:

ps:

jeg troede man som minimum skulle kunne tage dr1/dr2/tv2 i digital kvalitet hvis man havde tv med dvb-t... men nej nej...ikke når man får signalet gennem en amtenneforening...undskyld mig, men det er sgi da total latterligt...  det burde være ved lov at man kan modtage deres digitale signal til sit tv uden at skulle have en almindelig stueantenne??? eller det bare mig der har det sådan?

sådan som jeg ser det, er stofa og de andre det man i gamle dage kaldte ågerkarle

så fik jeg luft ...ahhh

Du kan godt få det digitalt gennem stofa, der skal du så bare købe en boks først..



Redigeret af Pizzabager - 12-November-2007 kl. 21:32
Til top
mirotech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:43
radiomanden...ja, men jeg mener at har mit tv, dvb-t modtager, syntes jeg at man som minimum burde kunne tage disse kanaler i digital kvalitet, og ikke skulle ud at ofre penge på den dvb-c boks, som jo koster kassen oveni ens dyre tv...det burde være sådan at det kunne tages selvom man har fællesantenne signalet...det burde stofa og you see, gøre hvis du spørger mig...
Til top
mirotech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:47

pizzabager: ja, men til en i mine øjne fuldkommende vanvittige priser. stofa skal have 3000 penge for deres samsung, hallo siger jeg bare...!

flot stofa...

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:49

 

 De signaler er ikke egnet til udsendelse i kabel, de bruges kun af de mindre udbydere, fordi, at de ved lov skal udsende signalerne Digitalt, og da de ikke har adgang til de modtagere som ellers bruges til kabel, så er eneste løsning at bruge DTT.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mirotech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:52
ja...sørgeligt nok
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af mirotech mirotech skrev:

pizzabager: ja, men til en i mine øjne fuldkommende vanvittige priser. stofa skal have 3000 penge for deres samsung, hallo siger jeg bare...!

flot stofa...

 Hos You See kan du få Digitalt for Kr.500. Når den nye PVR boks kommer så skulle prisen være Ca. Kr 1500, den uden skulle være Ca Kr. 900

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mirotech Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 21:58

rigtigt...men før man kommer igang hos feks you see, er jeg oppe på samme beløb(omkring 3000kr), de forlanger at man har internettet hos dem samtidigt...

sammen med oprettelser osv osv...



Redigeret af mirotech - 12-November-2007 kl. 21:59
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2007 kl. 22:04

 

 Du er ikke tvunget til internet, hos dem, bevares det er i kablet, men ialtfald her hos os er der ingen tvang til at bruge det, jeg har det, men det er fordi, at det er biligere, og at der er telefon med i prisen.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu